راه‌اندازی کارخانه بازیافت زباله در ایلام

معاون انسانی محیط زیست استان ایلام از ایجاد کارخانه بازیافت و کمپوست زباله استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: دفن زباله در جایگاه‌های دفن، بهداشتی صورت نمی‌گیرد که برای محیط زیست خطرآفرین است.
کد خبر: ۴۸۰۷۷۰

مازیار سلیمان‌نژاد در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: با توجه به اینکه به صورت مستمر بر دفن زباله‌ها نظارت می‌کنیم، اما به دلیل کمبود امکانات، زباله‌ها به شکل بهداشتی دفن نمی‌شوند که نقش مهمی در آلودگی محیط زیست استان دارد.

وی افزود: در حال حاضر دفن زباله به صورت ناقص انجام می‌شود که باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای محیط زیست استان شده است.

وی گفت: جلوگیری از آلودگی محیط زیست استان، بازیافت زباله‌ها و تبدیل آن به کود شیمیایی برای استفاده کشاورزی، از بین بردن بوی بد زباله‌ها، نقش آن در توسعه اقتصادی از جمله مزیت‌های ایجاد این کارخانه در استان است.

سلیمان‌نژاد با بیان این که ایجاد این کارخانه در استان می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات زیست محیطی جلوگیری کند، خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی ظرفیت این کارخانه در بازیافت و کمپوست زباله، علاوه بر مرکز استان می‌توان برخی از شهرستان‌ها را هم پوشش داد.

معاون انسانی محیط زیست استان با اشاره به تولید زباله شهری در استان عنوان کرد: به طور تقریبی در طول روز بیش از 600 تن زباله شهری تولید می‌شود.

سلیمان‌نژاد با بیان اینکه باید زباله‌ها طوری دفن شوند که هیچگونه آلودگی نداشته باشد، تأکید کرد:ما باید در بحث زباله از دفن زباله فاصله بگیریم و آن را به بازیافت تبدیل کنیم که علاوه بر جلوگیری از آلودگی محیط زیست صرفه اقتصادی هم داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها