ماجرای زشت انجام تبانی در دیدار سرنوشت‌ساز لیگ برتر فوتسال ایران هرچند سرانجام با رای قطعی کمیته انضباطی فدراسیون به اجرای جرایم و محرومیت‌های فردی برای تعدادی از بازیکنان، مربیان و مسوولان دو تیم انجامید، ولی به نظر نمی‌رسد این رای آنقدر دارای قدرت بازدارندگی باشد که چنین حرکاتی در فوتسال، فوتبال و ورزش کشورمان تکرار نشود.
کد خبر: ۴۷۲۳۶۲

جای تاسف است که فدراسیون فوتبال ما چنان خود را به منابع پراکنده مالی از جمله آورده‌های برخی باشگاه‌های فوتسالی وابسته کرده است که از صدور احکامی قاطع و خشکاننده تخلفات کریه اینچنینی عاجز است و حتی بعضا در بین برخی این شائبه را به وجود می‌آورد که شاید بدشان نمی‌آید که تخلفاتی این چنینی در جامعه فوتبال و فوتسال تکرار شود!

وقتی اینگونه برخوردها و احکام پراغماضی را با برخوردهای قاطع فدراسیون‌ها و کنفدراسیون‌های معتبر فوتبال دنیا مقایسه می‌کنیم شاید به چرایی فاصله دراز فوتبال خود با سطح اول دنیا پی ببریم.

به عنوان مثال، وقتی چند سال پیش در ایتالیا با همت دستگاه‌های نظارتی فوتبال آن کشور، جریان فاسد موسوم به «کالچو‌ پولی» شناسایی شد، فدراسیون فوتبال این کشور، ‌باشگاهی را که به عنوان پرافتخارترین باشگاه ایتالیا و یکی از محبوب‌ترین تیم‌های ورزشی جهان شناخته می‌شد، قاطعانه و بدون هیچ مسامحه و اغماضی از سری «A» فوتبال ایتالیا بیرون کرد تا ده‌ها و شاید صدها میلیون یورو خسارت به این باشگاه وارد شود، ولی در عوض هر باشگاه یا دستگاه دیگری از اندیشه متوسل شدن به اقدامات متقلبانه و غیرمنصفانه برای رسیدن به اهداف خود پشیمان شود.

مسلما فوتبال ما هم تا به چنین عزم و جدیتی در برخورد با تخلف و زد و بند‌ها نرسد، راه به جایی نخواهد برد حتی پسرفت خواهد کرد.

مسلما اگر فوتسال ما صاحب دهها جام قهرمانی دیگر هم بشود، مادامی که اهالی و هوداران آن از منصفانه و جوانمردانه برگزار شدن رقابت‌ها اطمینان نداشته باشند، بوی ناخوشایند آن جام‌ها با‌هیچ رایحه‌ای زدوده نمی‌شود.

مجید عباسقلی - گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها