شبکه تلویزیونی الجزیره دیروز گزارش کرد: ربایندگان فریدون جهانی ، دیپلمات ایرانی ربوده شده در عراق خواستار مبادله وی با بیش از 500اسیر عراقی در ایران شده اند.
کد خبر: ۴۶۲۸۸

الجزیره در یک خبر زیرنویس ، این مطلب را به نقل از گروه مسلحی که خود را ارتش اسلام خواند و مسوولیت ربودن کنسول ایران در کربلا را به عهده گرفت ، منتشر کرد. فریدون جهانی ، از دیپلمات های باسابقه وزارت امورخارجه ، 15مرداد به هنگام عزیمت به محل ماموریت خود در مسیر بغداد کربلا به وسیله عوامل ناشناس ربوده و به منطقه نامعلومی منتقل شد. درخواست ربایندگان در حالی مطرح شده است که براساس توافق های میان ایران و عراق ، تمام اسرای ایرانی و عراقی آزاد شده اند و در حال حاضر هیچ اسیر ایرانی در عراق و هیچ اسیر عراقی در ایران وجود ندارد. آخرین گروه اسرای عراقی ، 15 اردیبهشت 1382 آزاد شدند. در همین حال سفارت عراق در ایران اعلام کرد: موضوع تعیین سرنوشت کنسول گروگان گرفته شده ایران در کربلا از سوی 2کشور ایران و عراق در حال پیگیری است . خلیل سلمان الصبیحی ، کاردار عراق در تهران در گفتگو با ایسنا گفت : سفارت هیچ گونه اطلاعاتی درباره گروه موسوم به ارتش اسلامی در عراق ندارد. وی در خصوص اقدامات دولت موقت در زمینه تهدید «ارتش اسلام» مبنی بر اعلام مهلت برای تعیین سرنوشت فریدون جهانی ، گفت : دولت عراق از طریق سفارت ایران در بغداد و وزارت خارجه ، هماهنگی های لازم را می کند و به ما اطلاع می دهد.

شبکه العالم: منافقین ، مسوول آدم ربایی کنسول ایران هستند

در همین حال شبکه خبری العالم گزارش داد: کنسول ایران در کربلا به وسیله گروهک تروریستی منافقین با همکاری اطلاعات سابق عراق ربوده شده است . این شبکه خبری در ادامه افزود: این آدم ربایی با حضور عناصر گروهک منافقین ، در سفارت امریکا در بغداد طرح ریزی و در مسیر کربلا به بغداد اجرا شده است.

آصفی : دولت انتقالی عراق
مسوول جان دیپلمات ایرانی است

همچنین آصفی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه گروه جیش اسلامی ، نوع مطالب و ماهیت گروه رباینده «فریدون جهانی» دیپلمات ایرانی را مشکوک دانست . حمیدرضا آصفی گفت : وزارت امور خارجه به محض اطلاع از موضوع و متعاقب تایید ربوده شدن ، با تمام توان و استفاده از کلیه ظرفیت و امکانات خود تلاش گسترده ای برای رهایی جهانی به عمل آورد. وی اضافه کرد: گفتگوهای متعددی را با دولت انتقالی عراق انجام داده ایم و همچنین با تمام گروهها و کسانی که احتمال داده می شد می توانند در این خصوص کمک کنند، مذاکره و گفتگو شده است و این روند همچنان ادامه دارد. آصفی افزود: جمهوری اسلامی ایران دولت انتقالی عراق را مسوول سلامت جهانی می داند. انتظار داریم تمام امکانات خود را برای آزادی وی به کار گیرد. سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران که پرسیده اند آیا زندانی عراقی در ایران وجود دارد ، گفت : پرونده اسرای 2کشور بسته شده و تنها پرونده مفقودالاثرها باقی مانده است .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها