همزمان با نوروز 91 شبکه های رادیویی فرهنگ، معارف و قرآن با ویژه برنامه های مختلف معارفی، دینی و قرآنی به استقبال سال نو می روند.
کد خبر: ۴۶۱۱۷۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره امور رسانه های روابط عمومی معاونت صدا، در ایام نوروز شبکه فرهنگ با 134 برنامه ویژه در موضوعات مختلف شعر خوانی، گفتگو با چهره های فرهنگی، قرائت متون کهن و جدید، گزارش از استانها، گردشگری در ایران و روانشناسی موفق برای مخاطبان برنامه های ویژه ای تولید کرده است.

همچنین معرفی موسیقی نواحی ایران، بررسی مسائل فرهنگی کشور در سال 90 در حوزه های سینما و موسیقی و کتاب و میراث فرهنگی، آداب و رسوم نوروز، موسیقی متون کهن، تصنیف های بهاری، بهار در شعر کهن، خواندن شعرهای بهاری، طنزهای اجتماعی و فرهنگی ، استقبال از بهار، بهار از منظر هنرمندان، جایگاه نوروز در آثار باستانی و آئین های نوروزی را منعکس خواهد کرد.

شبکه فرهنگ 134 برنامه بصورت زنده و تولیدی و در 131 هزار و 365 دقیقه پخش خواهد شد.

همچنین رادیو معارف نیز در ایام نوروز با 141 ویژه برنامه در موضوعات مختلفی همچون اعمال و مناسک روزانه ویژه ایام نوروز، عوامل نشاط معنوی و آیات بهاری، مهمترین وقایع ایران و جهان در سال90، آداب بهاری مناطق مختلف ایران، اخلاق اجتماعی در دید و بازدیدها، گردشگری مذهبی، مفاهیم دعای تحویل سال، بیانات حضرت امام خمینی درباره نوروز، پیام نوروزی مقام معظم رهبری، آداب اجتماعی و اخلاقی، نمایشهای اجتماعی و خانوادگی و خاطرات مبلغان دینی از جمله این برنامه هاست.

برنامه های رادیو قرآن شامل 141برنامه در 60 هزار و 255 دقیقه و بصورت تولیدی و زنده می باشد.

رادیو قرآن که از 26 اسفند ماه به استقبال بهار می رود همچون گذشته گلستان و بوستان نوروز را تقدیم به شنوندگان می کند.

این برنامه ها در قالب 126 برنامه تولیدی و زنده در 533 دقیقه پخش خواهد شد برخی از برنامه های شبکه رادیو قرآن برای نوروز سال 91 عبارتند از قرآن در ادب فارسی، ویژه برنامه تحویل سال، برنامه صبحگاهی ترکیبی - نمایشی، صله رحم و شان نزول آیات ، تفسیر آیات بهاری، شرح و تفسیر آیات امامت و رهبری به همراه گزارشهای بهاری از دیگر برنامه های نوروزی این شبکه رادیویی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها