فیلم «روزهای زندگی» از تولیدات سیما فیلم با دریافت 5 سیمرغ بلورین در صدر برگزیدگان جشنواره قرار گرفت

موفقیت چشمگیر تولیدات تلویزیون در جشنواره فیلم فجر

فیلم «روزهای زندگی» به کارگردانی پرویز شیخ طادی و از تولیدات مرکز سیمافیلم با دریافت 5 سیمرغ بلورین و 2 دیپلم افتخار توانست درصدر برگزیدگان سی‌امین جشنواره فیلم فجر قرار بگیرد.
کد خبر: ۴۵۷۵۳۳

به گزارش سایت سیمافیلم، این فیلم که پیش از اعلام برندگان نهایی با نامزدی در 14 رشته، توانسته بود بعد از «آژانس شیشه‌ای» رکورد کاندیداتوری در فیلم فجر را از آن خود کند حالا با کسب 5 سیمرغ برای بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین فیلمبرداری، بهترین چهره‌پردازی و بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و دیپلم افتخار بهترین فیلم و بهترین صداگذاری، بیشترین موفقیت این جشنواره را به خود اختصاص داد.سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی در حالی به پرویز شیخ طادی رسید که کارگردان‌های با تجربه دیگری نیز همچون داریوش مهرجویی و همایون اسعدیان نامشان در میان اسامی نامزدهای بهترین کارگردانی به چشم می‌خورد.

هنگامه قاضیانی به خاطر نقش‌آفرینی موفقش در نقش پزشک آن هم در شرایط بحرانی حمله دشمنان عراقی بعد از اعلام آتش‌بس در «روزهای زندگی»، توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بار دوم به خودش اختصاص دهد. این بازیگر سال 87 هم به خاطر بازی در فیلم «به همین سادگی» رضا میرکریمی توانسته بود سیمرغ جشنواره بیست و هفتم را از آن خود کند.مهناز افشار، لیلا حاتمی، شیرین یزدان بخش و ترانه علیدوستی هم از دیگر بازیگران زن نامزد دریافت سیمرغ این جشنواره بودند. «روزهای زندگی» از بین نامزدهای بهترین فیلمبرداری هم توانست در میان فیلم‌های «ملکه»، «بوسیدن روی ماه»، «پل چوبی» و «راه بهشت» سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری را از آن امیر کریمی کند. این فیلم در جلوه‌های ویژه میدانی هم نسبت به فیلم‌هایی مثل «ملکه»، «ضدگلوله»، «شور شیرین»، «خوابم میاد»، «گشت ارشاد» و «راه بهشت»، عنوان بهترین را به خودش اختصاص داد و سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه را برای محسن روزبهانی به همراه داشت.عباس صالحی نیز برای چهره‌پردازی فیلم «روزهای زندگی» توانست سیمرغ بلورین جشنواره را از آن خود کند. این در حالی است که سعید ملکان برای فیلم «ملکه»، ایمان امیدواری برای «خوابم میاد»، رسول سید عربی برای «آمین خواهیم گفت» و عبدالله اسکندری برای «یک عاشقانه ساده» به عنوان نامزدهای بخش چهره‌پردازی معرفی شده بودند.جشنواره فیلم فجر برای دومین بار در حیات خود، هیچ فیلمی را برای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم انتخاب نکرد. «روزهای زندگی» و «ضدگلوله» هردو موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین فیلم شدند.

پلنگ ایرانی، سیمرغ فجر شکار کرد

سیمای مرکز مازندران هم سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند بخش رقابتی سینمای حقیقت سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را برای مستند در جستجوی پلنگ ایرانی از آن خود کرد.

در مراسم اختتامیه سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر مستند در جستجوی پلنگ ایرانی در رقابتی نفسگیر موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند جشنواره سی‌ام فیلم فجر شد.در جستجوی پلنگ ایرانی قسمت اول از مجموعه مستند 2 قسمتی حیات وحش البرز مرکزی است که به تلاش‌های یک گروه پژوهشگر و مستندساز برای به تصویر کشیدن رفتارهای طبیعی پلنگ ایرانی در زیستگاه «البرز مرکزی» می‌پردازد. فتح‌الله امیری برای تولید این مستند با گروهی جوان، با انگیزه و متخصص بیش از 5 سال را صرف تحقیق، تصویربرداری و تولید این مستند کرده‌اند. امیری تهیه‌کننده و کارگردان جوان سینمای مستند ایران پیش از این هم با مستندهایی مانند «زندگی در کسوف»، «حیات وحش ایلام» و «غروب خجیر» در جشنواره‌های مختلف داخلی شرکت کرده و موفقیت‌هایی نیز به دست آورده بود. اما آنچه آخرین اثرش را از سایر آثارش متمایز می‌کند، جدا از تصاویر ناب از گوشتخواران ایران خصوصا پلنگ ایرانی و خرس قهوه‌ای، نوع نگاه به سوژه و وضعیت بزرگ‌ترین گربه سان زنده ایران است.این مستند قرار است بزودی از شبکه استانی سیمای مازندران و همچنین شبکه شما و دیگر شبکه‌های سراسری پخش شود.

بیرق طلایی برفراز شبکه سحر

فیلم سینمایی «راه بهشت» هم از تولیدات شبکه جهانی سحر است که جایزه بیرق طلایی (جایزه ویژه مصطفی عقاد) را در بخش بین‌الملل سی‌امین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

این جایزه در مراسم اختتامیه بخش بین‌الملل سی‌امین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر که در تالار وحدت برگزار شد، به مهدی صباغ‌زاده کارگردان فیلم سینمایی راه بهشت اهدا شد. وی بعد از دریافت جایزه بیرق طلایی ضمن ابراز خرسندی از گرفتن این جایزه پس از 33 سال فعالیت در عرصه سینما گفت: من فکر می‌کنم امید، آگاهی و اخلاق سه شعار مهم جشنواره امسال در فیلم راه بهشت به‌وضوح به چشم می‌خورد.

راه بهشت به تهیه‌کنندگی حجت‌الاسلام محمدتقی انصاری از تولیدات شبکه جهانی سحر در سال جاری است که تولید آن از شهریور ماه آغاز شد و تصویربرداری آن در تهران، جهرم و مرنجاب کاشان به طول انجامیده است. از جمله بازیگران راه بهشت امین زندگانی، نسرین مقانلو، رضا رویگری، الهام حمیدی، رامتین خداپناهی، حسن اسدی، افسانه ناصری، عزیز هنرآموز، حسین صبوری و کاظم افرندنیا را می‌توان نام برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها