رئیس‌جمهور‌: بیداری‌امروز بشریت و در‌ک ارزش‌های الهی و انسانی مرهون شجاعت و ایستادگی امام و امت امام است

تجدید میثاق دولت با آرمان‌های امام (ره)

رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت در چهارمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره)، با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.
کد خبر: ۴۵۵۸۷۰

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، تولیت آستان مطهر و نوه امام راحل (ره)، محمود احمدی‌نژاد و اعضای هیات دولت را در این مراسم همراهی کرد.

رئیس قوه مجریه و سایر دولتمردان در این مراسم ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ امام راحل (ره) ادای احترام کردند. رئیس‌جمهور در این مراسم پس از ادای احترام به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از نزدیک با جمعی از مردم که در حرم مطهر امام راحل (ره) حضور داشتند، گفت‌وگو کرد و ضمن پاسخ به ابراز احساسات آنان، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.

بیداری ملت‌ها مدیون ایستادگی امام و امت است

رئیس‌جمهور با تجلیل از مقام شامخ امام خمینی (ره) گفت: آگاهی و بیداری امروز بشریت و درک او از ارزش‌های الهی و انسانی، مدیون و مرهون حرکت امام خمینی (ره) و شجاعت و ایستادگی بی‌نظیر امام و امت امام است.

محمود احمدی‌نژاد پس از ادای احترام به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل (ره) افزود: دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور امام و راه، اندیشه‌ها و آرمان‌های بلند اوست.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: بدون شک نگاه امام (ره) نگاه جهانی بود و جنس نگاه امام (ره) جنس نگاه پیامبر گرامی اسلام (ص) و سایر انبیا بود.

وی تصریح کرد: امام (ره) نجات بشر را ماموریت جهانی می‌دانست و برای رسیدن به قله آرزوها و کمالات به دنبال مقدمه سازی حکومت جهانی سرشار از عدالت، یگانه پرستی و محبت بود. وی افزود: امام راحل (ره) دلسوز مستضعفان جهان و همه مظلومان بود و در برابر همه ظالمان ایستادگی کرد. احمدی‌نژاد در توصیف ویژگی‌های برجسته امام خمینی (ره) گفت: آن امام بزرگوار، انقلاب اسلامی را در ادامه راه انبیا و ادامه راه کربلا به عنوان مقدمه و زمینه ساز تحول جهانی و حکومت جهانی می‌دانست و در همین بستر فکری حرکت و عمل می‌کرد.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که امام راحل (ره) به زیبایی تحولات جهانی را پیش بینی کرد، افزود: امام فرمود که مارکسیسم به تاریخ پیوسته و درآینده نزدیک اندیشه سرمایه داری و اندیشه لیبرالیسم هم به آن خواهد پیوست.

وی اظهار کرد: صرف نظر از تحرکات و تحولاتی که در گوشه و کنار جهان و در اروپا و آمریکا و منطقه ما به چشم می‌خورد، در یک نگاه عمیق‌تر می‌بینیم که بنیان‌های فکری و فلسفی و بنیان‌های کارکردی نظام سرمایه داری و اندیشه لیبرالیسم در حال فروریختن است و آنها در یک بن بست کامل قرار گرفته‌اند.

احمدی‌نژاد افزود: منطق پیروان اندیشه‌های سرمایه‌داری و لیبرالیسم منطق سلاح و زور است و آنها دیگر جاذبه و نوآوری از خود ندارند و در حال فروریختن هستند. وی افزود: با گذشت 33 بهار از حرکت امام (ره) و ملت ایران، نگاه ملت‌ها به سرعت در حال جهانی شدن و مرزها در حال برداشته شدن است که همه اینها حاصل تیزبینی و هوشمندی امام و اتکای اندیشه و رفتار امام در مسیر اندیشه علوی، اندیشه حسینی و اندیشه مهدوی است. رئیس‌جمهور اظهار کرد: بدون تردید آن حکومت جهانی وعده داده شده خواهد آمد وهمه غم‌ها واندوه‌ها و مهجوریت‌های بشر را برطرف و همه زیبایی‌های موعود را مستقر خواهد کرد.

دشمنان ملت ایران ننگ ترور را خریده‌اند

رئیس‌جمهور همچنین درباره رویکرد خصمانه برخی کشورها گفت: عصبانیت دشمن از حرکت ملت تاریخ ساز و با فرهنگ ایران در مسیر دستیابی به قله‌های پیشرفت است.محمود احمدی‌نژاد در چهارمین جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) افزود: دشمنان ملت ایران ننگ ترور دانشمندان کشورمان را به خود می‌خرند تا از پیشرفت ملت ایران جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان از روحیه شکفتن، امیدواری و اراده‌های مستحکم ملت ایران عصبانی هستند.رئیس‌جمهور با بیان این‌که ملت ایران هیچ‌گاه بدی کسی را نخواسته است، گفت: این ملت در طول تاریخ خوبی‌ها و شادی‌های خود را با دیگران تقسیم کرده است؛ اما عقده‌های متراکم انسان‌های پست همیشه علیه ملت ایران بوده است.احمدی‌نژاد، اقدامات خصمانه دشمنان را محدود به زمان حال ندانست و افزود: این طور نیست که تصور کنیم اکنون دانشمندان ما را به شهادت می‌رسانند بلکه بارها کشور ما اشغال شده، کتابخانه‌های ما را ویران کرده‌اند و اکنون این آثار برجسته را ترجمه کرده و به اسم خود منتشر می‌کنند.

وی با بیان این‌که شهیدان علی محمدی، مجید شهریاری، رضا قشقایی، داریوش رضایی‌نژاد، مصطفی احمدی‌روشن را دانشمندان برجسته جهانی بودند، یادآور شد: در تمامی کشورها به دانشمندان احترام می‌گذارند بویژه ما که از علم خود به عنوان اهرم سیاسی، زورگویی و غارت ملت‌ها استفاده نمی‌کنیم، بلکه علم و دانش خود را برای پیشرفت ملت‌ها منتشر کرده‌ایم.رئیس‌جمهور افزود: البته شاهد بودیم پس از آن که چند نفر از دانشمندان ایرانی را به شهادت رساندند، صدها جوان مومن خواستار تغییر رشته شدند و اعلام کردند که راه این شهیدان را ادامه می‌دهند.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: کسانی که با ادبیات زشت با ملت ایران سخن می‌گویند، اشتباه می‌کنند؛ چرا که ملت ایران راه خود را پیدا کرده است.

وی با بیان این که همه 30 میلیون جوان ایرانی، علی محمدی، شهریاری، قشقایی، رضایی‌نژاد و احمدی روشن هستند، گفت: ملت ایران و همه ملت‌ها یک خانواده هستند و ما همه در یک جبهه قرار داریم.رئیس‌جمهور خطاب به جوانان کشور افزود: اگر برای سعادت ملت ایران یک قدم بردارید تراز یک ملت و بشریت را بالا می‌برید.احمدی‌نژاد در سخنان خود از تلاش‌های همه جوانان، مخترعان، مکتشفان، سرمایه‌گذاران و بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری قدردانی کرد.وی، جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی را از زیباترین صحنه‌ها و جشنواره‌ها توصیف کرد و افزود که این جشنواره تجلی توانمندی‌های ملت ایران است.وی یادآور شد: البته اگر بخواهیم موانع را فهرست کنیم لیست طولانی خواهد بود، اما باید دست به دست هم دهیم تا بر این موانع غلبه کنیم.وی خطاب به نوآوران خاطرنشان کرد که از نظر بودجه و امکانات، دولت پشتیبانی‌ها را روز به روز افزایش می‌دهد.احمدی‌نژاد اظهار کرد: ملتی که طالب علم است سریع‌تر طعم سعادت را می‌چشد.وی با بیان این که روح بلند ملکوتی انسانی در اسارت دنیای مادی است، توضیح داد: حالا اگر بداخلاقی‌ها، خودخواهی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها را نیز به آن اضافه کنیم موانع چند برابر می‌شود، اما توانمندی انسان بر همه موانع غلبه خواهد کرد.

تجلیل از خانواده شهدای علم و فناوری

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور اسلامی ایران در چهارمین جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی از خانواده شهدای عرصه علم و فناوری تجلیل کرد.خانواده شهیدان مصطفی احمدی‌روشن، رضا قشقایی، مجید شهریاری، داریوش رضایی‌نژاد و مسعود علی‌محمدی در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها