بارش برف و کولاک شدید در چند روز گذشته در برخی استان‌های کشور از جمله آذربایجان شرقی و زنجان، باعث مسدودشدن بسیاری از راه‌های روستایی این استان‌ها و تعطیلی مدارس برخی مناطق شد.
کد خبر: ۴۵۴۸۱۸

در همین راستا، رییس راه و ترابری هشترود از مسدودشدن راه 160 روستا در هشترود آذربایجان شرقی به علت بارش شدید برف و کولاک خبر داد.

خسرو اسدپور در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: از 186 روستای دارای سکنه هشترود راه 160 روستا به علت بارش برف و کولاک مسدود شده است.

وی افزود: بارش برف به ارتفاع 50 سانتی‌متر به همراه کولاک شدید که از روز سه‌شنبه در منطقه هشترود آغاز شده، کار بازگشایی راه‌های روستایی را با مشکل روبه‌رو کرده است.

اسدپور یادآور شد: با این وجود، هم‌اکنون محور هشترود ـ مراغه، هشترود ـ چاراویماق، هشترود ـ میانه، هشترود ـ قره‌چمن، هشترود ـ تبریز و هشترود به آزادراه پیامبر اعظم (ص) باز بوده و رفت‌وآمد در آنها جریان دارد.

بارش برف و برودت هوا و یخبندان همچنین موجب تعطیلی مدارس 10 شهر و منطقه استان آذربایجان‌شرقی در روز چهارشنبه شد.

مناطق و شهرهای چاراویماق، کندوان میانه، کاغذکنان، ترکمن‌چای، تیکمه داش و بستان‌‌آباد، شهر مراغه، هشترود و نظرکهریز در میانه از جمله مناطقی بودند که مدارس آنها در امروز تعطیل اعلام شد.

در همین زمینه، اداره‌ کل راه و ترابری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: همه راه‌های ارتباطی استان باز است و تردد وسایط نقلیه در آنها جریان دارد، بنابراین کسانی که قصد مسافرت دارند باید ماشین خود را به زنجیر چرخ و وسائل ایمنی مجهز کرده و لباس گرم به همراه داشته باشند.

پلیس‌‌راه‌ فرماندهی‌ آذربایجان‌‌شرقی‌ نیز در اطلاعیه‌‌ای‌ از هموطنان‌ خواست‌ از مسافرت‌های‌ غیرضروری‌ اجتناب‌ کنند و در موارد‌ اضطراری با همراه‌‌داشتن‌ البسه‌ گرم‌ و آذوقه‌ کافی، وسیله‌ نقلیه‌ خود را به‌ زنجیر چرخ‌ مجهز کنند.

80 محور روستایی در زنجان بسته شد

مدیر روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان زنجان نیز از انسداد 80 محور روستایی در این استان به دنبال بارش برف و کولاک شدید خبر داد و گفت: در حال حاضر راهداران در این راه‌ها مشغول بازگشایی راه‌های مسدودشده هستند.

احمد خلیلی با اشاره به این‌که تردد در همه گردنه‌های استان زنجان فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است، افزود: داشتن وسایل ایمنی برای تردد در گردنه‌ها، الزامی و ضروری است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر همه راه‌های اصلی و فرعی استان زنجان باز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها