معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ضمن اعلام واریز 60 لیتر بنزین بهمن ماه از ساعت 24 سی‌ام دی ماه، از توزیع 10 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 4 به مناسبت هفته هوای پاک خبر داد.
کد خبر: ۴۵۳۱۱۰

به گزارش ایسنا، علی ربیعی، معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ادامه داد: دیگر وسایل نقلیه عمومی نیز سهمیه‌ای مشابه سهمیه دی ماه دریافت خواهند کرد و بنابر این هیچ‌گونه تغییر در میزان قیمت و سهمیه سوخت در بهمن ماه وجود نخواهد داشت. ربیعی تصریح کرد: در بهمن ماه 500 لیتر سهمیه بنزین با نرخ آزاد 700 تومانی در کارت‌های سوخت خودروها واریز می‌شود که در صورت اتمام سهمیه 400 تومانی قابل استفاده خواهد بود.

وی در ادامه از عرضه و توزیع بنزین با استاندارد بالا از سال 1391 خبر داد و افزود: در بررسی‌ها و پیگیری‌های فراوانی که انجام شد، نهایتا مقرر شد از سال 1391 بنزین با استاندارد یورو 4 عرضه و خودروهایی با همین استاندارد هم تولید شود.

به گفته معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در همین راستا به مناسبت هفته هوای پاک به صورت نمادین قرار است 10 میلیون لیتر معادل تقریبا مصرف یک روز بنزین تهران با استاندارد یورو4 توزیع شود.

وی در خصوصی ویژگی‌های این بنزین گفت: پایین بودن گوگرد در این نوع بنزین، مزیت بسیار بزرگی است که میزان آلایندگی آن را کاهش می‌دهد. میزان گوگرد بنزین معمولی 1000 ppm است ولی در بنزین با استاندارد یورو 4 میزان گوگرد به 50 ppm می‌رسد که در کاهش آلایندگی هوا تاثیر بسزایی دارد. معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت افزود: از سال 1391 قرار است این نوع بنزین با حجم بیشتری در تهران و کلانشهرها توزیع شود.

وی در تشریح تأثیرگذاری اهرم قیمتی بر میزان مصرف بنزین گفت: میزان مصرف بنزین به دو متغیر قیمتی و مدیریتی بستگی دارد؛ در طول 5 سال گذشته از عامل مدیریتی در قالب سهمیه‌بندی و توسعه وسایل حمل و نقل عمومی استفاده شد که اثرات خوبی هم داشته، ولی کامل نبوده است و از سال قبل متغیر قیمتی هم به کار گرفته شد که موفق بود و میزان مصرف را نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها