برای توسعه طرح‌های آبخیزداری، بیابان‌زدایی و صیانت از جنگل‌ها در سال آینده دو هزار و 700 میلیارد ریال اختصاص یافت.
کد خبر: ۴۵۲۲۸۰

به گزارش واحد مرکزی خبر، رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در بندرعباس گفت:این بودجه نسبت به امسال 54 در صد افزایش دارد.

اورنگی در حاشیه همایش مدیران جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: در بودجه سال 91 برای طرح‌های آبخیزداری و احیاء 50 میلیارد ریال برای 300 هزار هکتار از جنگلهای خارج از شمال در نظر گرفته شده است.

وی از طرح افزایش سطح جنگل‌های کشور نیز خبر داد و گفت: در طول برنامه پنجم و ششم توسعه، وسعت جنگلهای کشور به 16 میلیون و 500 هزار هکتار می‌رسد.

اورنگی افزود: هم اکنون وسعت جنگلهای کشور 14 میلیون و 300 هزار هکتار است که با افزایش سطح جنگلها سرانه کشور از هزار و 700 مترمربع به دو هزار و 500 مترمربع می‌رسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی دلیل توقف مالچ پاشی برای جلوگیری از افزایش بیابان زدایی را افزایش قیمت مالچ بیان کرد و گفت: هم اکنون نهال کاری و بوته کاری جایگزین مالچ پاشی شده است و از مالچ پاشی به شکل تلفیقی در برخی مناطق استفاده می‌شود.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: هم اکنون درباره وقفی و یا ملی بودن دو میلیون و 200 هزار هکتار زمین و مرتع با سازمان اوقاف و امور خیریه اختلاف وجود دارد.

اورنگی افزود: در بررسی‌ها مشخص شده است بیش از 65 درصد زمینهای مورد اختلاف جزء زمین‌های ملی است و مابقی وقف است.

وی گفت: در پنج سال گذشته از 163 هزار هکتار از زمین‌ها رفع تصرف شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها