محققان می گویند که انگور به خاطر داشتن آنتی آکسیدان های لازم می تواند از چشم ها محافظت و به پیشگیری از بروز بیماری تخریب ماکولایی وابسته به سن (AMD) کمک کند.
کد خبر: ۴۵۱۹۸۲

به گزارش دیلی میل، محققان تاثیر یک رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان را بر روی چشم بررسی کردند.آنها دراین تحقیق موش های مستعد به آسیب دیدگی شبکیه در سنین پیری را مورد مطالعه قرار دادند.

پژوهشگران به یک گروه از موش ها رژیم غذایی سرشار از انگور، به گروه دیگر ماده مغذی لوتین و به گروه سوم رژیم غذایی معمولی دادند.

آنها دریافتند انگور محافظت بیشتری ارایه می کند و گروه تحت رژیم غذایی سرشار از انگور از آسیب شبکیه در امان بودند و موش های این گروه نابینا نشدند.

اگرچه لوتین نیز تاثیر مثبتی دارد اما انگور حفاظت بیشتری از چشم می کند.

سیلویا فین من ،پژوهشگر دانشگاه فوردهام در نیویورک و مجری این تحقیقات می گوید: تاثیر محافظتی انگور در این مطالعه از آن جهت چشمگیر بود که حتی اگر انگور در سنین جوانی مصرف شود برای دید در سنین پیری نیز مفید است .

AMD یا تخریب ماکولایی وابسته با سن (Age related Macular Degeneration ) یکی از اختلالات چشمی شایع به ویژه در افراد مسن است که در آن شبکیه چشم آسیب دیده و بینایی در مرکز شبکیه به نام ماکولا از دست می رود. ماکولا ناحیه کوچکی در شبکیه چشم است و مسئول دید مرکزی و دقت بالای بینایی است.

این اختلال در دو شکل خشک ( Dry ) و مرطوب ( Wet ) بروز می کند و اصلی ترین عامل آسیب بینایی در افراد سالخورده ( بالای 50 سال ) به شمار می آید.

نتایج این تحقیقات درنشریه Free Radical Biology and Medicine منتشر شده است. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها