ستاره بارسلونا با دریافت توپ طلا به رکورد پلاتینی رسید

مسی: حالا آرژانتینی‌ها هم مرا دوست دارند

مراسم بهترین‌های فوتبال جهان با انتخاب لیونل مسی به عنوان بهترین بازیکن و پپ گواردیولا به عنوان بهترین سرمربی سال 2011 همان‌طور پیش رفت که دنیا انتظارش را داشت.
کد خبر: ۴۵۱۶۰۹

در این میان بیشتر نگاه‌ها متوجه لیونل مسی بود؛ جوانی که در 24 سالگی برای سومین بار پیاپی بر توپ طلای فوتبال بوسه زد. ستاره بارسلونا که از این موفقیت خوشحال بود، ضمن تقدیم کردن این جایزه به هم تیمی‌اش، ژاوی، احساسش را این‌گونه به زبان آورد: «حال دیگر آرژانتین مرا دوست دارد، احساسی که پیش از این، آن را نداشتم. موفقیت‌هایی که به دست آورده‌ام به لطف پروردگار بوده است، می‌خواهم از چنین لحظاتی لذت ببرم و از تمام کسانی که به من رای دادند، تشکر کنم.»

مسی با دریافت توپ طلای 2011، با رکورد میشل پلاتینی برابری کرد، هر چند از نگاه اسطوره فوتبال فرانسه، این جوان آرژانتینی هنوز یک چیز کم دارد؛ قهرمانی در جام جهانی فوتبال. پلاتینی که خود نیز با تیم ملی فرانسه نتوانست قهرمانی در جام جهانی را تجربه کند، پس از انتخاب ستاره آرژانتینی به عنوان بهترین بازیکن سال گفت: «مسی برای زنده نگه‌داشتن نام خود در خاطره‌ها باید در جام جهانی هم خوش بدرخشد و عنوان قهرمانی را به دست آورد.»

در این‌ مراسم، پپ گواردیولا عنوان برترین مربی جهان را به خود اختصاص دهد.

مراسم بهترین‌های فوتبال جهان در سال 2011، سه برنده دیگر هم داشت. فدراسیون فوتبال ژاپن که پس از فاجعه‌ زلزله و سونامی در این کشور فعالیت زودهنگامی داشت، جایزه‌ فوتبال جوانمردانه را برد. نیمار، ستاره‌ برزیلی تیم سانتوس جایزه‌ پوشکاش را که به بهترین گل سال اختصاص می‌یابد، از آن خود کرد و هماره ساوا هافبک تیم ملی ژاپن هم پس از نمایش خیره‌کننده‌اش در جام جهانی فوتبال زنان، توپ طلای بهترین بازیکن زن جهان را به دست آورد تا آسیایی‌ها هم در میان بهترین‌های فوتبال جهان جایی داشته باشند.در پایان مراسم دوشنبه شب 11 بازیکن برتر جهان نیز معرفی شدند که در این میان نام 6 بازیکن اسپانیایی به چشم می‌خورد.

تیم منتخب فیفا در سال 2011 را این نفرات تشکیل می‌دهند: ایکر کاسیاس، سرخیو راموس، جرارد پیکه، نمانیا ویدیچ، دانیل آلوز، آندرس اینیستا، ژاوی، ژابی آلونسو، کریستیانو رونالدو، وین رونی و لیونل مسی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها