خریدهای هوشمندانه بایرن‌مونیخ

گونترنتزر، هافبک برجسته اواخر دهه 60 و دهه 70 فوتبال آلمان معتقد است اقدام بایرن‌مونیخ در رویکرد مجدد به یوپ هاینکس، مربی موفق اواخر دهه 80 این باشگاه و سپردن مجدد عنان رهبری خود به این مهاجم اسبق بوروسیا مونشن‌گلادباخ، هوشمندانه‌ترین کار باشگاه باواریایی در سال‌های اخیر بوده است.
کد خبر: ۴۵۱۴۸۳

به لطف این گزینش منطقی، بایرن توانسته امسال با پشت‌سر گذاشتن بوروسیا دورتموند قهرمان یکه‌تاز فصل گذشته بوندس‌لیگا عنوان نخست نیم‌فصل اول را با 3 امتیاز برتری بر این رقیب ویژه و همچنین شالکه، از آن خویش کند و در 17 مسابقه نخست خود 12 برد کسب کند که بیشترین پیروزی در نیم‌فصل بود. حتی عناوین بهترین خطوط حمله و دفاعی فصل را با 43 گل زده و فقط 10 گل خورده از آن خویش کند و تفاضل گل شگفت‌انگیز 33 + را به نام خود بنویسد. موقعی که نیم‌فصل دوم بوندس‌لیگا از اول بهمن به راه می‌افتد این بهترین سرمایه‌ برای مردان الیانز اره‌نا برای یورش به سوی قهرمانی و رنگین‌تر کردن کلکسیون خود در این زمینه خواهد بود و در آن صورت بایرن می‌تواند قهرمانی‌هایش با لوئیس فان‌خال هلندی در سال 2010 و پیش از وی فلیکس ماگات و اوتمار هیتسفلد را تکرار کند و این بار برای بیست و سومین مرتبه بر سکوی نخست این رقابت‌ها بایستد.

نتزر که اواخر دهه 70 کفش‌ها را آویخت و به اعتقاد خیلی‌ها برتر از وولفگانگ اوه‌ رات، لوتار ماتیوس و اندریاس مولر بهترین هافبک تاریخ فوتبال آلمان است و در دوران اوجش 5 بار مونشن‌گلادباخ را به قیمت ناکام کردن بایرن‌مونیخ به عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا رساند و جام ملت‌های اروپا 1972 و جام‌جهانی 74 را هم در معیت تیم ملی آلمان فتح کرد، اعتقاد دارد بایرن با جذب مجدد یوپ هاینکس مردی را به نزد خود بازگردانده که از هر جهت صاحب آگاهی و امتیازات لازم برای هدایت این تیم است.

به همین سبب است که بایرن توانسته است امسال همانند فصل نخست هدایت فان‌خال، توفانی و بی‌مهار ظاهر شود. نتزر که به سبب پاهای بزرگ و شماره 49 خود به «پاگنده»ی فوتبال آلمان مشهور بود و به همین سبب می‌توانست دقیق‌ترین پاس‌ها را از بعیدترین فواصل برای یارانش ارسال کند، می‌گوید: «هاینکس را سال‌هاست می‌شناسم. او یک مربی مجرب و بسیار‌آگاه است و به سبب شخصیت معتدل و تسلط‌اش بر اصول مربیگری و همچنین مهارت‌های عالی‌اش در تدوین تاکتیک‌های مختلف، بهترین خرید سال‌های اخیر بایرن به شمار می‌آید. بایرن او را در 5 هفته پایانی فصلی که یورگن کلینزمن، سرمربی‌اش بود و برکنار شد (2009 ـ 2008)، به خدمت گرفت، اما اگر او را از نیم‌فصل می‌آورد در آن فصل هم بایرن را مثل اواخر دهه 1980 قهرمان لیگ آلمان می‌کرد.»

از نظر نتزر، جذب مانوئل نویر از شالکه در تابستان امسال و قرار دادن او درون دروازه دیگر اقدام بزرگ و موثر سران بایرن بوده است. نتزر که سال‌هاست به عنوان مفسر فوتبال در تلویزیون آلمان فعالیت می‌کند، می‌گوید: «نویر شایستگی‌هایش را در شالکه به اثبات رسانده بود و دروازه‌بانی برجسته است و حالا بایرن به لطف حضور وی از بابت دروازه‌اش کاملا احساس اطمینان می‌کند. خرید او، دیگر اقدام مهم و عالی مدیران بایرن در این فصل بوده است. باید اضافه کنم که استخدام رافی‌نیا (مدافع راست برزیلی) و جروم بواتنگ (مدافع آلمانی) نیز کمک کرده تا بایرن امسال از نوشکوفا شود و به نظر من تمام ابزار لازم را برای کسب قهرمانی دارد. با توجه به این که این تیم میزبان بازی نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم هست، شاید خریدهای فوق در این راه نیز حلال مشکلات باشند و بایرن را به افتخاری بزرگ در این جام هم برسانند.»

منبع: خبرگزاری آلمان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها