25 درصد ارزش بورس تهران در اختیار 3 شرکت

بررسی‌ وضعیت بزرگ‌ترین شرکت‌های بورس نشان می‌دهد که شرکت‌های مخابرات ایران، ملی صنایع مس و فولاد مبارکه با ارزشی معادل 20 میلیارد دلار بزرگ‌ترین شرکت‌های بورس تهران محسوب می‌شوند و در مجموع حدود 25 درصد از مجموع کل بورس را در اختیار دارند.
کد خبر: ۴۵۱۰۲۴

به گزارش ایسنا، بررسی‌ وضعیت بزرگ‌ترین شرکت‌های بورس نشان می‌دهد که بزرگان بورس تهران در اختیار شرکت‌های اصل 44 است و شرکت‌هایی که از سال 85 تا‌کنون وارد بورس تهران شده‌اند ردیف اول شرکت‌های بزرگ را در اختیار دارند.

به این ترتیب رتبه نخست بزرگ‌‌ترین شرکت بورسی به شرکت مخابرات ایران اختصاص دارد که با ارزشی معادل 2/143 هزار میلیارد ریال در صدر جدول ایستاده است؛ این شرکت در حال حاضر 12درصد از مجموع کل بورس تهران را در اختیار دارد.

پس از شرکت مخابرات ایران، شرکت‌های ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان نیز هرکدام به ‌ترتیب با ارزشی معادل 3/81 هزار میلیارد ریال و 5/72 هزار میلیارد ریال در ردیف‌های دوم و سوم بزرگ‌ترین شرکت‌های بورس جای گرفته‌اند.بانک تازه وارد پاسارگاد نیز که بتازگی وارد بورس شده است با ارزشی معادل 7/51 هزار میلیارد ریال در رده چهارم بزرگ‌‌ترین شرکت‌های بورس ایستاده است. بر این اساس این بانک در حال حاضر بزرگ‌‌ترین بانک بورس تهران محسوب می‌شود و بالاتراز بانک‌های ملت، پارسیان، تجارت، اقتصاد نوین و صادرات قرار گرفته است.

سرمایه‌گذاری غدیر با ارزشی معادل 6/51 هزار میلیارد ریال در رتبه پنجم قرار گرفته است و بانک‌های ملت با ارزش 8/34، بانک پارسیان با 8/33 و بانک تجارت با 4/30 هزار میلیارد ریال در رده‌های ششم تا هشتم جای گرفتند.

پتروشیمی پردیس 29هزار میلیارد ریال و بانک‌های اقتصاد نوین با 6/26 و بانک صادرات با 1/24 هزار میلیارد ریال در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها