جمع‌آوری اطلاعات شهدای مقاومت خرمشهر

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: با توجه به این‌که یادواره شهدای خرمشهر متعلق به همه شهیدان این شهر است، باید به صورت ملی برگزار شود.
کد خبر: ۴۵۰۸۳۰

سردار حسن شاهوارپور که در نشست برنامه‌ریزی فرهنگی یادواره شهدای خرمشهر در استانداری خوزستان سخن می‌گفت، افزود: خرمشهر از جمله شهرهایی است که در دوران دفاع مقدس از نظر جمعیتی و مسکونی بیشترین آسیب‌ها را دیده و به همین دلیل این شهر به عنوان نماد مقاومت ملت ایران نام گرفته است.

وی افزود: با وجود آسیب‌های وارده به خرمشهر، هنوز یادواره شهدای این شهر برگزار نشده است. همچنین «هفتکل» هم از دیگر شهرهایی است که تاکنون یادواره شهدا در آن برگزار نشده است و پیگیر انجام این کار هستیم.

سردار شاهوارپور گفت: امسال برگزاری یادواره شهیدان «علم‌الهدی» و «دقایقی» در دستور کار بود که یادواره شهید «علم‌الهدی» برگزار شد و یادواره شهید «دقایقی» هم 27 بهمن برگزار می‌شود. برگزاری یادواره شهدای خرمشهر از سه سال پیش در برنامه بوده است. علی‌رغم این‌که در گذشته فعالیت‌هایی برای برگزاری چنین یادواره‌ای در خرمشهر انجام شده، ولی این فعالیت‌ها متوقف شده است، به همین دلیل این موضوع دوباره پیگیری و به نتیجه رسید.

وی افزود: با توجه به این‌که در زمان دفاع مقدس رزمندگانی از شهرهای مختلف کشور در مقاومت خرمشهر حضور داشتند، آمار دقیقی از شهدای این شهر در مقاومت 45 روزه و عملیات‌ها و شبیخون‌هایی که در زمان جنگ در منطقه صورت می‌گرفت وجود ندارد. برای تهیه این آمار، مراز شهدا در استان‌های دیگر بررسی و مشخصات شهدایی که در خرمشهر شهید شده‌اند، جمع‌آوری شده است. بر اساس آماری که تاکنون جمع‌آوری شده است، یک‌هزار و 747 شهید که در خرمشهر به فیض شهادت نائل شده‌اند شناسایی شده‌اند که این شهدا متعلق به خوزستان و استان‌های دیگر هستند.

سردار شاهوارپور یادآور شد:‌ با توجه به این‌که یادواره متعلق به شهدای خرمشهر است، باید به صورت ملی برگزار شود. در این زمینه جلسه‌ای با سردار نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور برگزار و گزارش عملکردها ارائه شده است.

به گفته فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان ، تهیه فیلم بلند مقاومت 45 روزه مردم خرمشهر از جمله برنامه‌هایی بود که در جلسه برگزار و تصویب شده است. پیشنهاد می‌کنیم که همه فیلم‌هایی که تاکنون با موضوع مقاومت خرمشهر ساخته شده در یک بازه زمانی مشخص در سطح استان و کشور نمایش داده شود.

سردار شاهوارپور با اشاره به ایجاد باغ ‌موزه دفاع مقدس در شلمچه، تاکید کرد: زمینی به مساحت 20 هکتار به این پروژه اختصاص یافته است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها