افزایش 10 درصدی صادرات گاز به ترکیه

معاون وزیر نفت با اشاره به افزایش بی‌سابقه صادرات گاز ایران به ترکیه گفت: امسال میزان وصول قبوض گاز 10 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۵۰۴۷۸

جواد اوجی در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که سردی زمستان سال‌جاری در مقایسه با 42 سال گذشته بی‌سابقه بوده است افزود : با وجود سرمای شدید هوا در اکثر استان‌های کشور، تاکنون هیچ‌گونه افت فشار یا قطعی گاز در سراسر کشور گزارش نشده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به بهره‌مندی یک میلیون و 300 هزار مشترک جدید از نعمت گاز طبیعی از ابتدای سال‌جاری تاکنون تصریح کرد: همچنین در این مدت 3800 واحد صنعتی و 4 نیروگاه جدید به شبکه ملی گاز متصل شده‌اند.

معاون وزیر نفت با اشاره به تدابیر اندیشیده شده از سوی وزارت نفت برای انجام تعمیرات اساسی تمامی تاسیسات گاز شامل خطوط لوله، پالایشگاه‌ها و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز، اظهار کرد: با انجام بموقع تعمیرات اساسی، پایداری انتقال گاز در سطح شبکه سراسری تثبیت شده است.

این عضو هیات‌مدیره شرکت ملی گاز همچنین از افزایش صادرات گاز طبیعی به ترکیه در سال جاری خبر داد و یادآور شد: از ابتدای سال جاری به طور متوسط روزانه میزان صادرات گاز طبیعی ایران به ترکیه حدود 10 درصد افزایش یافته است.

اوجی همچنین با اشاره به افزایش 16 و 14 درصدی گازرسانی به صنایع عمده و جایگاه‌های CNG بیان کرد: امسال به طور متوسط روزانه میزان گازرسانی به صنایع عمده کشور از 69 به 85 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

وی با اعلام این‌که امسال به‌طور میانگین روزانه حدود 5/17 میلیون متر مکعب گاز به جایگاه‌های CNG ارسال شده است تاکید کرد: با این وجود متوسط مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری در ایام سرد سال روزانه 25 میلیون متر مکعب کاهش پیدا کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها