نیم‌نگاه

100 هزار مسکن مهر آماده بهره‌برداری

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: سا ل 91، سال ساخت واحدهای مسکونی مهر در بافت‌های فرسوده و به شیوه خود مالک است.
کد خبر: ۴۵۰۲۳۰

ابوالفضل صومعلو طرح مسکن مهر را گسترده ‌ترین برنامه ساخت مسکن کشور در دهه‌های اخیر دانست و گفت: در 3 دهه این تراکم کاهش یافته، اما متاسفانه با توزیع نامناسب نیز همراه بوده است.

صومعلو با اشاره به این‌که مسکن مهر گسترده‌‌ترین برنامه ساخت و ساز و عرضه متمرکز در زمینه مسکن در 60 سال اخیر است، اظهار کرد: اجرای مسکن مهر مهم‌ ترین برنامه‌ اقتصادی دولت‌های نهم و دهم است و تلاش دولت، خانه‌دار کردن تمام متقاضیان واجد شرایط طرح مسکن مهر تا پایان دولت دهم است.

وی از آماده بهره ‌برداری بودن تعداد زیادی از واحدهای مسکونی مهر خبرداد و تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 100 هزار واحد در استان‌های مختلف آماده بهره برداری و تحویل به متقاضیان است./ واحد مرکزی خبر

جهاد: گرانی گوجه ربطی به ما ندارد

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر این‌که میزان تولید سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی مازاد مصرف کشور است و هیچ کمبودی در تولید نداریم، گفت: مصرف‌کنندگان گوجه‌فرنگی گران می‌خورند تقصیر ما نیست، چراکه کشاورزان ارزان می‌فروشند و وزارت تجارت متولی تنظیم بازار است.

مجید خلیلی‌خشنود درباره ابراز نگرانی مسوولان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به آشفتگی بازار سیب‌زمینی، پیاز، گوجه فرنگی و حبوبات که امکان کاهش یا متعادل کردن قیمت این محصولات میسر نیست، افزود: این محصولات مازاد نیاز کشور بوده است و در تولیدشان هیچ‌گونه کسری و کمبودی وجود ندارد. معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ‌وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی تنظیم بازار است و باید پاسخگو باشد. / ایسنا

راه‌اندازی کامل نیروگاه اتمی بوشهر تا دهه فجر

قائم مقام وزیر نیرو از راه‌اندازی کامل نیروگاه اتمی بوشهر تا دهه فجر سال‌جاری خبر داد و اعلام کرد: هم اکنون تولید برق با 50 درصد ظرفیت در این نیروگاه در حال انجام است.

علی ذبیحی با بیان این‌که هم‌اکنون در این نیروگاه تولید برق اتمی 40 تا 50 درصد ظرفیت اسمی در حال انجام است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا دهه فجر سال‌جاری ظرفیت تولید برق در نیروگاه بوشهر تکمیل شود.

این مقام مسوول با اشاره به ضرورت افزایش پایداری تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر، اظهار کرد: پس از سال‌ها انتظار پیش بینی می‌شود امسال امکان تولید برق با پایداری مطمئن‌تری در این نیروگاه انجام شود./ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها