پزشکان در 2 مطالعه مختلف نشان داده‌اند تشخیص سرطان روده بزرگ در بیمارانی که مبتلا به چاقی یا دیابت هستند معمولا به درستی صورت نمی‌گیرد، در نتیجه این دسته از بیماران بیشتر با خطر مرگ مواجه می‌شوند.
کد خبر: ۴۵۰۰۳۸

در این مطالعات تاثیر شاخص توده بدنی و تشخیص دیابت نوع دوم بر احتمال زنده‌ماندن بیماران پس از تشخیص سرطان روده بزرگ مورد ارزیابی دقیق انجام گرفت و معلوم شد که هر دو فاکتور در کاهش شانس زنده ماندن و افزایش خطر مرگ این بیماران نقش دارند.

پزشکان آمریکایی در یکی از این مطالعات نشان دادند که خطر مرگ مبتلایان به سرطان روده در بیمارانی که دارای اضافه وزن هستند در مقایسه با بیمارانی که وزن طبیعی دارند، 30 درصد بیشتر است. در بیماران چاق، خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی 68 درصد و احتمال مرگ ناشی از سرطان روده ـ راست روده 35 درصد بالاتر است.

نشانه‌های این سرطان شامل اسهال، یبوست یا هر تغییری است که در عادت دفع روزمره به وجود آید و بعد از چند هفته به حالت اولیه برنگردد./ ایسنا

به جای قرص ویتامین میوه میل کنید

پژوهش‌های جدید پزشکی نشان داد که افراط در خوردن مولتی‌ویتامین نه‌تنها فایده‌ای برای بدن ندارد بلکه در برخی موارد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

پژوهش‌های جدید پزشکی حاکی است افراط در خوردن مولتی‌ویتامین با این تفکر که نیاز بدن به ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم را تامین می‌کند، اقدامی بی‌‌فایده است.

بررسی محققان فرانسوی نشان داد: افرادی که به خوردن مولتی‌ویتامین بویژه ویتامین E عادت کرده‌اند، خطر ابتلا به سرطان پوست به عنوان یکی از خطرناک‌ترین سرطان‌ها در آنها افزایش می‌یابد و علاوه بر آن، زنانی نیز که به طور منظم مولتی‌ویتامین مصرف می‌کنند با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه به میزان 20 درصد روبه‌رو هستند.

پزشکان توصیه می‌کنند که مردم به جای استفاده از مولتی ویتامین، مصرف روزانه 2 تا 4 واحد میوه و 3 تا 5 واحد سبزیجات را برای تأمین ویتامین‌ها و مواد ضروری بدن خود در برنامه غذایی قرار دهند. / فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها