آتش‌سوزی در نیزارهای سطح دریاچه زریوار مریوان طی یک ماه اخیر چندین بار روی داد و خسارت‌های جبران‌ناپذیری به این اثر طبیعی و گردشگری وارد کرد. آخرین آتش‌سوزی شامگاه پنجشنبه گذشته به وقوع پیوست و بر اثر آن نیزارهای سطح دریاچه زریوار در شهر مریوان طعمه حریق شد و بخش زیادی از سطح این دریاچه در آتش سوخت.
کد خبر: ۴۴۷۹۶۷

این آتش‌سوزی که چندین ساعت به طول انجامید، خسارت‌های جدی را به این دریاچه وارد کرد و باعث تلف‌شدن شماری از جانوران آن شد.

این آتش‌سوزی در حالی اتفاق افتاد که پیش از این نیز طی یک ماه اخیر بیش از 10 مورد آتش‌سوزی در این دریاچه روی داده و باعث خسارت‌های جدی به این اثر طبیعی و گردشگری در شهر مریوان شده بود.مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کردستان در گفت‌وگو با مهر با اشاره به این آتش‌سوزی‌ها گفت: 6 هکتار از نیزارها سطح این دریاچه طعمه حریق شده‌اند که تاکنون فرد یا افراد خاطی در این زمینه شناسایی و دستگیر نشده‌اند.ناصح قادری به عدم وجود تجهیزات مناسب برای اطفای حریق در نیزارهای زریوار اشاره کرد و افزود: با توجه به موقعیت نیزارها و سختی مهار آتش با تلاش‌های بی‌وقفه اکیپ‌های محیط‌زیست، شاهد اطفای حریق بودیم اما مقابله با این پدیده خطرناک نیازمند توجه بیشتر مسوولان کشوری و استانی است.

وی دلیل آتش‌سوزی در نیزارهای سطح دریاچه زریوار مریوان را نامعلوم عنوان و تصریح کرد: شایعه ارتباط آتش‌سوزی نیزارها با اداره کل محیط زیست به هیچ عنوان صحت ندارد و انتظار می‌رود که با مشارکت مردم، ضمن شناسایی افراد خاطی با آنها به شدت برخورد شود.در همین حال مدیرکل منابع طبیعی گلستان از آتش گرفتن جنگل‌های منطقه دره‌هزاره و خوجه‌صالح در ضلع شمالی روستای بش‌اویلی عصر روز چهارشنبه خبرداد. حمید سلامتی با بیان این‌که این آتش‌سوزی خاموش شده است، نوع آتش‌سوزی را سطحی اعلام کرد و افزود: در این حادثه تعدادی از درختان موسوم به مازو و انجیلی دچار آتش‌سوزی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها