«لئون پانتا» با اذعان به گرفتار شدن پهپاد آمریکا در ایران از ادامه عملیات جاسوسی علیه کشورمان از طریق افغانستان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۵۷۰۵

وزیر دفاع آمریکا گفت: واشنگتن به فعالیت های اطلاعاتی خود علیه ایران که منجر به فقدان پهپاد جاسوسی ایالات متحده در این کشور شده، ادامه خواهد داد.

وی شب گذشته در دیدار با «حامد کرزای» رییس جمهوری افغانستان با اعلام این مطلب به تلاش های ارتش آمریکا برای جاسوسی از ایران از طریق خاک این کشور اعتراف کرد.
 
رییس سابق سازمان اطلاعات و امنیت مرکزی آمریکا (سیا) از افغانستان به عنوان منطقه مناسبی برای جاسوسی از ایران یاد کرد و مدعی شد که این اقدامات به نفع آمریکا و افغانستان است.
 
وی در توجیه شکست اخیر عملیات جاسوسی کشورش در ایران مدعی شد: این بخشی از عملیاتی است که به جزییات آن نمی پردازم، اما باید بگویم که این اقدام در راستای تلاش ما برای دفاع از افغانستان و کشور خودمان بوده و ادامه خواهد یافت.
 
گفتنی است؛ هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی RQ-170 که دو هفته پیش در خاک ایران به زمین نشانده شد، هر چند آمریکایی ها در ابتدا کوشیدند موفقیت ایران در این زمینه را کتمان کنند اما مدتی بعد اعتراف کردند که ماموریت پهپاد مذکور عملیات جاسوسی علیه ایران بوده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها