جریمه رانندگانی که برای پرداخت آن اقدام نکنند دوباره لحاظ می‌شود

امشب؛ آخرین مهلت پرداخت جریمه‌های رانندگی

رئیس پلیس راهور کشور ، امروز را آخرین مهلت بخشودگی جرایم 2 برابری تا پایان سال 89 اعلام کرد. سردار اسکندر مومنی در گفت‌وگو با مهر توضیح داد: براساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی جرایم 2 برابر شده تا پایان سال 89 بخشیده شده و رانندگان تا ساعت 22 امشب مهلت دارند جریمه‌های خود را پرداخت کنند. بر این اساس از روز بیستم آذر جریمه‌های بخشیده شده بار دیگر در سوابق رانندگان اعمال می‌شود.
کد خبر: ۴۴۵۱۱۴

وی اضافه کرد: با توجه به استقبال رانندگان در پرداخت جریمه‌های رانندگی، مراکز پلیس + 10 تا ساعت 22 امشب باز هستند تا رانندگان برگه صورت‌وضعیت تخلفات خود را دریافت و از طریق بانک و دستگاه‌های خودپرداز پرداخت کنند.

سردار مومنی با اشاره به این‌که این مهلت به هیچ وجه تمدید نمی‌شود از رانندگان خواست در مهلت باقیمانده نسبت به پرداخت جریمه‌های خود اقدام کنند.

تسهیلات پلیس برای پرداخت جریمه‌ها

معاون فنی مهندسی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی نیز از تسهیلات ویژه پلیس برای بخشودگی جرایم 2 برابری سال 89 تا پایان امروز خبر داد.

سرهنگ جهانگیری در گفت‌وگو با ایسنا ‌افزود: از آن جایی که مجلس شورای اسلامی پیشنهاد تمدید این مهلت را نپذیرفته است، تمامی رانندگانی که تا پایان سال 89 مرتکب تخلف رانندگی شده‌اند تنها تا پایان امروز مهلت دارند، نسبت به پرداخت اصل جریمه خود اقدام کنند و در غیر این صورت جریمه آنان 2 برابر می‌شود.

وی با اشاره به این‌که بخشودگی 2 برابری جریمه معوق رانندگان مربوط به سال جاری نمی‌شود،‌ گفت: ‌بر اساس تمهیدات اتخاذ شده تمامی مراکز پلیس + 10 تا ساعت 22 امشب نسبت به ارائه خدمات برای این دسته از رانندگان اقدام می‌کنند. معاون فنی مهندسی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تصریح کرد: رانندگان می‌توانند برای پرداخت الکترونیکی قبوض جریمه خود، شماره VIN خودروی خود -که پشت کارت آن نوشته شده است - را به همراه ستاره در انتهای آن به پیامک 30005151 ارسال کنند تا شناسه‌ قبض و شناسه‌ پرداخت قبض جریمه برای آنان ارسال شود.

وی تصریح کرد: ‌در عین حال شهروندان می‌توانند تا پایان امشب با مراجعه به مراکز پلیس + 10 نسبت به دریافت قبض جریمه و پرداخت الکترونیکی آن اقدام کنند.

معاون فنی مهندسی راهور افزود: آن دسته از رانندگانی که تا پایان امروز نسبت به پرداخت بدهی جریمه معوق سال 89 خود اقدام نکنند تمام جرائم معوق آنان مجددا از فردا 2 برابر می‌شود. جهانگیری گفت: ‌بر اساس قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی، رانندگانی که 4 ماه قبض جریمه خود را پرداخت نکنند، پلاکشان در سیستم توقیف و ارائه هرگونه خدمات خودرویی به آنان متوقف می‌شود. معاون فنی مهندسی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: ‌آن‌دسته از رانندگانی که بیش از یک میلیون تومان بدهی جریمه داشته باشند نیز خودرو‌یشان بر اساس قانون جدید توقیف شده و گواهینامه راننده ضبط می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها