نمایندگان ولی فقیه ، ائمه جمعه و جماعات ، استانداران ، نمایندگان مجلس و مسئولان استانها در پیام‌ها ، سخنرانی ها و مصاحبه های جداگانه عملکرد رسانه ملی را در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان بسیار مثبت و تاثیرگذار ارزیابی کردند.
کد خبر: ۴۴۴۶۵۹

امام جمعه ایلام:نقش رسانه ملی در دهه اول محرم ارزنده بود

نماینده ولی فقیه وامام جمعه ایلام گفت:انعکاس اخبار مراسم عزاداری در سطح استان  مخصوصا در مرکز استان توسط رسانه ملی بسیارجالب و فراگیر بود.

حجت السلام و المسلمین  لطفی افزود : نقش رسانه ملی وصداوسیمای مرکز ایلام درطول این ده روز بسیارجالب وارزنده بود و جای تقدیر و تشکر دارد .

امام جمعه اصفهان : برنامه های رسانه ملی در دهه اول محرم بی نظیر بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نقش صدا و سیما را دربیان مسائل دینی و به خصوص به تصویر کشیدن عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در دهه اول محرم و عاشورای حسینی بی نظیر و ارزشمند دانست.
 
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه پخش عزاداری های امام حسین (ع) از شبکه های مختلف به ویژه عزاداری کشورهای خارجی از صدا و سیما کار بسیار عظیمی است که موجب رونق بیشتر سوگواری سید و سالار شهیدان شد ، افزود : کار رسانه ملی در انعکاس سوگواری ایام محرم قطعا به بزرگی همه کارهایی است که انجام شده است.

آیت الله مقتدایی: پخش برنامه های محرم از رسانه ملی موجب ترویج فرهنگ عاشورا شد

مدیر حوزه های علمیه گفت: صدا وسیما در دهه اول محرم در تولید و پخش برنامه های مناسب سنگ تمام گذاشت.
 
آیت الله مقتدایی گفت: انعکاس جلسه های مختلف و برنامه های عزاداری از شبکه های رسانه ملی موجب تشویق عزاداری حسینی وترویج فرهنگ عاشورا شد.

وی افزود: شبکه های صدا و سیما این امکان را برای کسانی که نمی توانستند در عزاداری ها شرکت کنند فراهم کرد که بتوانند از فیوضات این ماه بهره مند شوند.

حسینی بوشهری امام جمعه موقت قم نیز گفت: برنامه های صدا وسیما در ایام محرم امسال نسبت به سال گذشته از شور و تنوع بیشتری برخوردار بود.

وی با تشکر از مسئولان صدا وسیما برای تنوع بخشیدن به برنامه ها و پوشش وسیع مراسم عزاداری در کشور افزود: پخش این برنامه ها حال و هوای عاشورا و حوادث کربلا را در ذهن تداعی می کرد و انسان را تحت تاثیر قرار می داد.

همچنین حجت الاسلام سید احمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و امام جمعه موقت تهران گفت: انگیزه مقدس رسانه ملی در پخش برنامه های مناسب ایام ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی منظمی برای تولید و پخش برنامه های فاخر در این مدت وجود داشته است، خاطر نشان کرد : معتقدم رسانه ملی در این مدت برای زنده نگه داشتن قیام عاشورا انگیزه مخلصانه داشته است.

حجت الاسلام آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: رادیو و تلویزیون در دهه محرم طلایه دار کار فرهنگی در کشور بودند.

وی با قدردانی از این اقدام رسانه ملی افزود: پخش مراسم روز عاشورا در لبنان و عراق و بویژه شهر کربلا و پخش برنامه های اقامه نماز ظهرعاشورا در مناطق مختلف کشور و جهان موجب ترویج فرهنگ عاشورا می شود.

امام جمعه ارومیه :عملکرد کم نظیر رسانه ملی در محرم امسال

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی حضور مردم و عملکرد صداوسیما را در ایام عزای حسینی ، کم نظیر خواند.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسنی گفت: الحق و الانصاف ، قشرهای مختلف مردم در شهرها و روستاها در این عزاداری ها شرکت گسترده داشتند که در طول تاریخ اگر بی نظیر نباشد کم نظیر است.

وی افزود: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی که در میان دسته های عزاداری بودم ، مردم کاملا آگاه و پای بند به عزاداری بودند و به ویژه جوانان مسائل اسلامی را رعایت می کردند.

امام جمعه ارومیه در پاسخ به سؤالی درباره نقش رسانه ملی در ترویج فرهنگ عاشورا گفت: حضور مردم و نحوه پوشش صدا و سیما کم نظیر بود البته در این زمینه باید یک استثنا قائل شویم و آن این که تاکنون حقایق را هم مردم و هم صدا و سیما آنچنان که باید منعکس نکرده اند زیرا باطن و نورانیت قضیه به قدری عمیق است که فعلا مانده ایم و در مرز هستیم .

حجت الاسلام والمسلمین حسنی افزود: هم عزاداران و هم صداوسیما با کوشش خود ، از این مرز عبور خواهند کرد تا مورد قبول حضرت سیدالشهدا(ع) باشد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در ادامه گفت: از همه کارکنان صداوسیما تشکر می کنم زیرا رسانه ملی تا توان و قدرت داشت انصافا حقایق را منعکس کرد.

وی افزود: مردم از یک طرف و صداوسیما از طرف دیگر کار کردند گو اینکه مامور بودند این مراسم را پر رونق کنند و انصافا خوب پوشش دادند.

نماینده مردم شهرستان های ماکو، چالدران ، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که رسانه های دیداری و شنیداری خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی هستند و در معرفی فرهنگ تمدن ملت نقش اساسی ایفا می کنند گفت: رسانه ملی امسال پربارتر از سال های قبل و با برنامه ریزی های خوب در معرفی فرهنگ و معنویت عاشورا تلاش کرد و عشق و معرفت ملت ایران را درباره محرم و امام حسین (ع) به دنیا نشان داد و ثابت کرد که علاقه مند فرهنگ حسینی و عاشوراست.

سلیمان جعفرزاده از فعالیت خوب و نقش شبکه های سراسری و استانی رسانه ملی در پوشش مراسم ماه محرم قدردانی کرد و افزود: با توجه به همجواری استان آذربایجان غربی با کشورهای خارجی، شبکه استانی با همه توان وارد عمل شد و همراه با شبکه های سراسری ، فرهنگ اسلامی را به خوبی معرفی کرد که جای قدردانی و تشکر دارد.

نماینده  ارومیه با  بیان اینکه  برنامه سوگواری ایام امام حسین (ع)  امسال به خوبی پرداخته شده بود افزود : با توجه به مسئولیت سنگین صداوسیما برنامه ها کارشناسی شده  ومخاطب پسند ودیدنی بود.

جواد جهانگیرزاده با بیان سه ویژگی مهم دیگراین برنامه ها  گفت :  برنامه های محرم امسال سه ویژگی داشت  که عبارتند از: 1 - به لحاظ  کمی میزان برنامه های  افزایش یافته کرده بود 2-  ازکسانی که ظرفیت بالای تببین مسائل  مذهبی را داشتند  به عنوان کارشناس استفاده شد 3 -  توجه به افزایش بصیرت و آگاهی  مردم درباره ماهیت این ایام بود .

قاضی پور نماینده مردم دیگر نماینده  ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت : رسانه ملی در دهه اول ماه محرم  خوب اطلاع رسانی کرد و پیام عاشورا را به مردم رساند ، که بنده به نوبه خود از همه مدیران و دست اندرکاران شبکه های استانی و ملی تشکر می کنم .

وی افزود : صدا و سیما امسال توانست تمام فرهنگها را در عزاداری حسینی به نمایش بگذارد.

حضور فیزیکی مسئولان شبکه  استانی واصحاب رسانه رادیدم که در میان مردم زودتر از همه بودند  و هر کجا قدم می گذاشتیم  صداوسیما بود و داشت انعکاس می داد .

سید سلمان ذاکر نیز افزود :  من از رئیس صداوسیما کشور  و مدیر کل صداوسیمای استان تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی گفت : کسانیکه بخاطر بیماری،‌کهولت سن وسایرعلل نمی توانستند حضوردرمراسم ها را داشته باشند نهایت استفاده را ازبرنامه های صدا وسیما بردند که قابل تقدیر و تشکر است.

آقایی نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسانه ملی عملکرد مثبتی در ترویج فرهنگ هاشورا داشت ، گفت : حرکت صدا و سیما سبب شد واقعه عاشورا و حرکتهای امام حسین (ع) در قیام عاشورا بصورت تجسمی در اذهان مردم تداعی پیدا کند.

وی از تمام دست اندرکاران رسانه ملی تقدیر و تشکر کرد.

سپاسگزاری شخصیت های استان کهگیلویه وبویراحمد از رسانه ملی

شخصیت های استان کهگیلویه و بویر احمد از رسانه ملی در انعکاس مراسم عزاداری محرم قدردانی کردند و این اقدام را تحسین برانگیز خواندند.
 
نیکزاد استاندار کهگیلویه و بویراحمدگفت: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مراکز استانی صدا و سیما وظیفه سنگینی بر عهده دارند و در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی ایران و همه توطئه های دشمن ایستاده و وظیفه خود را به نحوه احسن انجام داده است.

وی افزود: صدا و سیمای مرکز استان به رغم مشکلات فراوان از جمله کمبود تجهیزات نسبت به استانهای کشور و کمبود نیرو و مناطق صعب العبور ، انصافا بسیجی وار و ایثارگر گونه شبانه روز در کنار مردم در تلاشند که برنامه های مختلف را پوشش دهند که در چند مدت اخیر شاهد این برنامه ها در هفته بسیج، هفته دفاع مقدس، هفته نیروی انتظامی، راهپیمایی روز جهانی قدس و مناسبت های مختلف مذهبی بودیم و حقیقتا کارکنان صدا و سیمای استان پای کار هستند.

نیکزاد اضافه کرد: صدا و سیمای استان در ایام محرم نشان داد که نه تنها ضبط کننده برنامه نیست بلکه برنامه ریز، انسجام دهنده و خود صاحب نظر و ایده است و علت آن هم این است که در این مجموعه  چهره های شاخص، فرهنگی، ایثارگر، توانمند و صاحب نظر حضور دارند.

وی اضافه کرد: امسال در ایام محرم شاهد انسجام در مراسم عزاداری بودیم به گونه ای که در بسیاری از موارد بنده برنامه های هیئت عزاداری را که در صدا و سیما مشاهده می کردم اشک از چشمانم جاری می شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: من به سهم خود از مدیرکل و مجموعه صدا و سیما بخاطر انعکاس مناسب برنامه های دهه اول محرم تشکر و قدردانی ویژه دارم.

نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد امسال پرشورتر از سالهای گذشته ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان نشان دادند و صدا و سیمای استان نیز به نحو زیبنده ای شور و شعور حسینی را منعکس کرد.

هدایتخواه افزود: حتی تصویر عزاداری دورترین مناطق استان نیز در شبکه استان دنا و شبکه های سراسری پخش شد و در روز عاشورا به اوج خود رسید و بازتاب های گسترده ای در میان مردم استان داشت.

وی گفت: از دیگر اقدامات موثر صدا و سیمای استان، ایجاد انسجام در میان هیات های عزاداری و مذهبی بود که در این زمینه نیز شبکه دنا نقش ارزنده ای و قابل تقدیری ایفا کرد.

مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از کارهای بسیار زیبا و ارزشمند شبکه دنا در ایام محرم پخش بسیار مناسب استقبال و تشییع شهید گمنام دفاع مقدس بود و حقیقتا با پوشش مناسب صدا و سیما حتی کسانی که به هر دلیلی امکان حضور در مراسم تشییع آن شهید بزرگوار را نداشتند توانستند این برنامه را تماشا کنند.

وی گفت: بنده از طرف خود به عنوان نماینده شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس از مدیر کل صدا و سیما و مجموعه پرتلاش آن مرکز تقدیر و تشکر می کنم.

نماینده شهرستان های کهگیلویه ، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی هم گفت: جوهره و اساس فرهنگ ارزشی که در جامعه ما رونق دارد، نشات گرفته از فرهنگ عاشورایی و رستاخیز بزرگ دوستداران اهل بیت(ع) در مراسم باشکوه عاشورایان است.

حجت الاسلام والمسلمین بزرگواری افزود: فرهنگ عاشورایی نه تنها در ایران سرمنشا تحولات و جنبش های حق طلبانه شد ، بلکه فراتر از مرزهای ایران و دنیای اسلام با فریاد هیهات منه الذله یکپارچه و متحد ساخته است.

وی گفت: برنامه های عالمانه و ارزشمندانه صدا و سیما در شبکه های سراسری در ترویج ارزشهای اسلامی ، شعائر دینی و تفکر عاشورایی قابل تحسین است.

حجت الاسلام والمسلمین بزرگواری گفت: صادقانه اذعان می کنم که در یکسال گذشته حرکت های ارزشی و رسانه ای اثر گذاری در صدا و سیمای مرکز استان رخ داده که قابل تحسین بوده است و جای تشکر و قدردانی دارد و پوشش مناسبت های مذهبی در برنامه های صدا و سیما مرکز استان انصافا کم نظیر بوده است.

وی گفت: صدا و سیمای استان در دهه اول محرم توانست تصویر خوبی از فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و برپایی نماز واجب الهی که از جمله رسالت های قیام امام حسین (ع) بود، نشان دهد.

نماینده شهرستانهای کهکیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی افزود: انسجام بخشی به هیئت های مذهبی و دستجات عزاداری و تجمیع هیئت های طوایف، روستاها و بخش ها در نقطه مشترک و پخش زنده آن از تدابیر خوبی بود که امسال شاهد آن بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه شهرستان بویراحمد هم گفت: امسال صدا و سیمای مرکز کهکیلویه و بویراحمد اقدامات خوبی انجام داد و روضه ها و مراسم عزاداری سراسر استان از دورترین مناطق ضبط و پخش شد و بنده به سهم خود از مدیرکل و همه کارکنان صدا و سیما در به تصویر کشیدن مراسم  سوگواری تقدیر و تشکر می کنم.

امام جمعه شهر یاسوج افزود: نقش صدا و سیما امسال نقش قابل تقدیر و ایثارگونه ای بود و در انسجام هیات های مذهبی به نحو احسن عمل کرد و از خداوند متعال خواهانم که همه دست اندرکاران این مجموعه را مورد لطف و مرحمت خود قرار دهد.

امام جمعه اردبیل:نقش رسانه ملی در ایجاد وحدت در عزاداری حسینی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: نقش صدا و سیما در انعکاس فرهنگ حسینی و ترسیم اوج وحدت در عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) امسال، بی بدیل بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین عاملی افزود: رسانه ملی امسال بیش از سال های گذشته در ترویج فرهنگ عاشورا و انعکاس آداب عزاداری هم به صورت شکلی و هم به صورت محتوایی موفق ظاهر شد.

امام جمعه اردبیل با ابراز رضایت از عملکرد صدا و سیما گفت: انعکاس وحدت و یکپارچگی فوق العاده مردم عزادار در این برهه حساس به دشمنان به ویژه آمریکا و اسرائیل نشان داد که ملت سرافراز ایران هر رنج و مشقتی را به جان می خرد ولی زیر بار زور و ذلت نمی رود و هیچگونه انحطاط را نمی پذیرد.

وی برای پخش مجالس و منابر پرمحتوا و تبیین ارزش های عاشورایی از جمله امر به معروف و نهی از منکر در برنامه های مختلف صدا و سیما از دست اندرکاران و برنامه سازان رسانه ملی تشکر کرد.

استاندار اردبیل نیز با اشاره به حضور پرشور و شعور مردم در عزاداری ماه محرم امسال و انعکاس بسیار شایسته آن از شبکه های مختلف سراسری و برون مرزی گفت : این مهم نشانه توان فنی بالای سازمان صداوسیما و همت والای مسئولان و کارکنان آن است.

صابری انعکاس مراسم عزاداری خیل سوگواران اباعبدالله الحسین(ع) در میدان عالی قاپو اردبیل را در عصر روزهای تاسوعا و عاشورا موفقیتی برای صدا و سیمای مرکز اردبیل خواند و ابراز امیدواری کرد این رسم در دیگر مناطق کشور نیز رایج شود.

استاندار اردبیل همچنین با تشکر از رسانه ملی ، حضور گسترده مردم در مراسم عزاداری را نتیجه تلاش رسانه ملی در جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی عزاداری جمعی دانست و گفت: اغلب برنامه های صدا و سیما در ایام محرم حتی سریال و نمایش ها نیز در جهت ترویج آداب و رسوم و خرده فرهنگ های مؤثر بوده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی هم گفت: برای امام حسین(ع) ، حرارتی در مومنان و موحدان عالم و همه مسلمانان وجود دارد .

صبور افزود: امروز عزاداری برای سرور و سالار شهیدان در واقع از حیطه شیعه خارج شده است و تمامی آزادی خواهان جهان در مقابل  مقام امام حسین(ع) و حریت شهدای کربلا سر تعظیم فرود آورده اند.

وی گفت : در استان اردبیل هم صداوسیما با حضور بسیجی گونه در صحنه و پوشش آیین های جای جای این خطه از شهرها گرفته تا روستاها ، مناطق مرزی و حتی منطقه اهل سنت عنبران ، شور حسینی و عشق و ارادت اهالی ولایی این دیار را به نحو احسن نشان داد.

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از زحمات دست اندرکاران صداوسیما افزود: آنان در سراسر کشور و حتی شبکه های برون مرزی عشق و ارادت ایرانیان را به حسین(ع) به وضوح آشکار کردند.

صبور با اشاره به دو تجمع عظیم اهالی پرشور اردبیل و زنجان در تاسوعا و عاشورای حسینی افزود: انعکاس این حرکت عظیم وخودجوش از رسانه ملی در حفظ ارزش های نظام اسلامی و نهضت جهانی امام حسین(ع) مؤثر خواهد بود.

وی انعکاس فرهنگ عاشورایی و فراهم کردن بستر برای انتشار فرهنگ مهدویت و جهانی سازی فرهنگ حریت و آزادگی را ستود.

آیت الله نور مفیدی : انعکاس عزاداریها از رسانه ملی خوب بود

نماینده ولی فقیه در استان گلستان انعکاس عزاداریها  استانهای مختلف از رسانه ملی خوب بود.
 
آیت الله نور مفیدی افزود : صدا و سیما باید درباره شیوه عزاداری با توجه به محتوا و روح نهضت عاشورا فرهنگ سازی کند.

همچنین حجت الاسلام سید علی طاهری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت : برنامه های رسانه ملی خیلی خوب بود و با فضای محرم همخوانی داشت ، امسال در کل فضای برنامه های صدا وسیما مناسبتر بود.

استاندار فارس : صداو سیما مثل همیشه خوب عمل کرد

استاندار فارس گفت : صداو سیما در دهه اول محرم مثل همیشه خوب عمل کرد و آینه شور و شعور حسینی مردم بود.
 
حسین صادق از برنامه های رسانه در ایام محرم قدردانی کرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت : صداو سیما به عنوان کانون نشر فرهنگی و مذهبی فعالیت خوبی انجام داد .

دودگانی افزود : رسانه ملی با شیوه های هنرمندانه و جذاب ، شور حسینی مساجد و حسینیه ها را به خانه های مردم برد.

امام جمعه قزوین: عملکرد موفق رسانه ملی در ایام عزای حسینی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در پیامی عملکرد رسانه ملی را در پوشش آیین های ایام عزای حسینی موفق خواند.
 
آیت الله باریک بین در این پیام خطاب به مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین آورده است: بنده تا آنجا که فرصت داشتم و سیمای مرکز قزوین و رسانه ملی را مشاهده کردم و از دوستان و نزدیکان شنیدم ،تلاش همکاران حضرتعالی در پوشش مناسب مراسم عزاداری و نیز ترغیب عزاداران به عزاداری واقعی موفق بوده است و با پخش سخنرانی ها با محتوای عاشورایی ، بصیرت و علم عزاداران و قیام امام حسین (ع)  ارتقا یافت .

امام جمعه خرمشهر: عملکرد خوب رسانه ملی در برابر سلیقه ها

امام جمعه خرمشهر از عملکرد صداوسیما درایام عزاداری محرم تقدیرکرد.

حجت الاسلام موسوی فر افزود : علی رغم  تعدد سلیقه مخاطبان صداو سیما عملکرد خوبی  در پخش  عزاداریهای  محرم داشته است و اززحمات کارکنان صداو سیما مرکز آبادان وشبکه های سراسری قدردانی کرد .

استاندار خوزستان هم گفت: صداوسیما عظمت حضور مردم سراسر کشور را در آیین های عزای حسینی به تصویر کشید.

حجازی استفاده از کارشناسان و مجریان توانمند ، باسواد و مسلط به موضوع تبیین اهداف قیام عاشورا از جمله بصیرت و ولایت پذیری را از موارد قابل توجه در برنامه های محرم امسال صداوسیما برشمرد .

وی افزود: سریال ها، فیلم ها و نماهنگ هایی که مرتبط با مباحث عاشورا پخش شد ، مباحث معرفتی و تاثیرگذار بود و عظمت حضور مردم در اقصی نقاط کشور به تصویر کشیده شد .

حجازی گفت: همچنین پوشش خبری از داخل کشور و دیگر کشورها ، متنوع و قابل توجه بود.

وی اضافه کرد: از دیگر جنبه های مثبت برنامه های امسال ، نشان دادن حضور نوجوانان و جوانان در مراسم مختلف عزاداری ، هیات ها و روضه ها بود که نسبت به پارسال تنوع بیشتری داشت.

حجازی گفت: در مجموع نشان دادن عظمت حضور مردم در عزاداری ها در جای جای ایران ، پررنگ تر و قوی تر از سال های گذشته بود.

استاندار خوزستان افزود: تنها نکته ای که در برنامه ریزی های بعدی باید مدنظر قرار گیرد این است که همزمانی برخی برنامه های گفت وگو محور باعث می شد علاقه مندان به مباحث تحلیلی نتوانند برخی موضوعات را دنبال کنند.

وی اضافه کرد: چنانچه برنامه های گفت وگومحور در شبکه های مختلف تداخل زمانی نداشته باشند بهتر است.

قدردانی آیت الله محمدی از رسانه ملی

نماینده ولی فقیه در استان همدان از عملکرد رسانه ملی در ایام محرم قدردانی کرد .
 
آیت الله محمدی در جمع اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر استان با تشکر از عملکرد رسانه ملی ، منتقدان به عملکرد سازمان صداو سیما را نکوهش کرد.

همچنین مفتح نماینده مردم شهرستان رزن در مجلس شورای اسلامی گفت : رسانه ملی به خوبی وظیفه پیام رسانی را با عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب به نحو احسن در شبکه های سراسری و استانی ادا کرد.

جعفری نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت : پرسنل صدا و سیما زحمت فراوانی کشیدند و خوب سرمایه گذاری کردند ، برنامه های بسیار تاثیرگذار و تحسین برانگیز بود .

ونایی نمینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی برنامه های رسانه ملی در ایام محرم را جامع دانست .

آیت الله نعیم آبادی: تنوع و تفاوت در برنامه های عاشورای امسال

نماینده ولی فقیه در استان  و امام جمعه بندر عباس گفت : انتقال پیام عاشورا وفرهنگ  حسینی  امسال با جلوه  های بیشتری به مخاطبان ارائه شد که شایسته قدردانی است
 
آیت الله نعیم آبادی افزود : سلسله سخنرانی هایی که امسال درصدای خلیج فارس انجام شد به لحاظ دعوت از کارشناسان فرهیخته  وتوانمند  وپرداخت  به محتوای دقیق واثر گذار  برنامه های امسال متفاوت و بهتر از گذشته بود .

استاندارهرمزگان نیز گفت : رویکرد شبکه استانی خلیج فارس  رویکردی مثبت و اثر گذار بود.‌

ابراهیم عزیزی اظهار کرد : پوشش اخبار عزاداری ها و مجالس وبرنامه سازی با موضوع محرم و فرهنگ عاشورا را خوب ارزیابی کرد.

وی افزود: برنامه سازی ویژه  محرم در شبکه های ملی واستانی  خلیج فارس را متفاوت ترو متنوع تراز گذشته توصیف کرد.

عزیزی تصریح کرد : این تنوع و تفاوت اثرگذاری عمیق تر وانجام وظیفه  در قبال عاشورا است.

قدردانی آیت الله صفایی بوشهری ازعملکرد رسانه ملی در دهه نخست محرم

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عملکرد رسانه ملی در دو بعد استانی و ملی را خیلی خوب ارزیابی کرد.
 
آیت الله صفایی بوشهری افزود : ترویج فرهنگ عاشورا در سطح ملی و استانی ، معرفی شخصیت های مکتب حسینی ،  نوحه خوانی مداحان و مرثیه سرایان بهتر از سال های گذشته بوده است .

امام جمعه بوشهر اضافه کرد : در بخش تحلیل معرفتی عاشورا نیز صدا و سیمای مرکز بوشهر برنامه های متنوعی تولید و پخش کرده و در پوشش خبری نیز به علت مرزی بودن استان تاثیر خوبی در کشورهای حوزه خلیج فارس داشته است.

جهانبخش استاندار بوشهر نیز ضمن تقدیر از کارکنان صدا و سیما گفت : امسال برنامه های زنده رادیو و تلویزیون سخنرانی ها ، میزگردها و مرثیه خوانی با کیفیت بهتر و بیشتری تولید و پخش شد .

همچنین پور فاطمی نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی  احیا آداب و سنن و آیین های سنتی عزداداری را از جمله نقاط قوت رسانه ملی دانست و از نوآوری و فعالیت‌های کارکنان صدا و سیما تشکر کرد .

جلالیان نماینده مردم دیر و کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی هم گفت : صدا و سیما امسال حرکت فرهنگی برجسته ای را برای معرفی پیام عاشورا و تبیین فلسفه قیام امام حسین (ع) انجام داد.

نقش صداوسیما در به تصویر کشیدن عاشورای حسینی

نماینده زاهدان افزود : صداو سیما درمحرم امسال توانست به خوبی عشق و ارادت میلیون ها انسان آزاده را به نهضت خونین عاشورا و حماسه حسینی را به تصویر بکشد
 
شهریاری نماینده مردم زاهدان درمجلس شورای اسلامی با تقدیر ازبرنامه های جدید  صداوسیما  درانعکاس رویداد ها و مناسبتهای دینی و مذهبی بطورزنده و مستقیم گفت : رسانه ملی بادو ویژگی گستردگی مخاطب وانتقال سریع پیام از نقاط مختلف نقش بی بدیلی در گسترش  و ترویج معارف وارزشهای دینی در جامع دارد

وی افزود : استفاده مطلوب صداوسیما ازتجهیزات و سیستمهای فنی جدید و نوین برای پوشش زنده و مستقیم و همزمان از مزیتهای دیگر برنامه ای صداوسیما در محرم امسال عنوان کرد.

در ادامه نیز نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان انعکاس مراسم سوگواری رادر محور های مختلف ازشبکه های استانی وشبکه های مختلف صداوسیما ستودنی دانست.

آیت الله سلیمانی  افزود : نمایش چهره و ولایت مداری مردم استان با دو مذهب شیعه و سنی در کنار یکدیگر مسالمت آمیز و نشانگر این است که اهل بیت علیهم اسلام سرمایه جهان اسلام است و فقط متعلق به شیعه نیست.

نماینده ولی فقیه در پایان از تلاش صداو سیما در تبیین اندیشه های حسینی و تبیین قیام عاشورا که هموراه باشور وشعور بود صمیمانه قدردانی کرد.

امام جمعه شهر کرد : رسانه ملی حماسه عاشورا را در بین مردم نهادینه کند

نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری و امام جمعه شهر کرد گفت : انصافا رسانه ملی امسال بسیار خوب و قابل توجه به پخش آیین های عزاداری سراسر کشور پرداخت.
 
حجت الاسلام و المسلمین نکونام  با تقدیر از عملکرد رسانه ملی در به تصویر کشیدن صحنه های مراسم عاشورای حسینی در سراسر ایران اسلامی گفت : صداو سیما با نشان دادن این صحنه های عظیم تلاش داشت ، واقعه کربلا و تفکر شیعه و حماسه عاشورا را در بین تمامی مردم نهادینه کند.

همچنین حیدری نماینده مردم شهرستانهای کوهرنگ ، اردل ، فارسان و کیار در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از رسانه ملی در انعکاس عزاداریها در ماه محرم گفت : صداو سیما با بهره گیری از عنصر هنر توانست پیامهای مناسبی در خصوص محرم و فرهنگ عاشورا به مردم ارائه کند.

بابا احمدی نماینده مردم شهرستانهای لردگان نیز با قدردانی از عملکرد رسانه ملی در دهه اول محرم ، برنامه های صدا و سیما را سرشار از روح معنویت دانست ، که توانست تاثیر بسیار زیادی بر روی مخاطبان بگذارد.

موفقیت رسانه ملی دراشاعه فرهنگ آزادی و آزادگی

نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه و جماعات استان کردستان عملکرد  رسانه ملی  را درایام سوگواری سرور و سالار شهیدان بسیار مثبت وتاثیر گذار ارزیابی کردند.
 
حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان  با ابرازرضایت کامل از عملکرد رسانه ملی در ایام محرم افزود : بی شک  صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران  با اجرایی برنامه های مختلف فرهنگی ومذهبی  در ایام سوگواری سرورو سالار شهیدان همچون  دانشگاهی عظیم برای اشاعه فرهنگ  آزادی و آزادگی امام حسین (ع) فعالیت کرد.

امام جمعه کرمانشاه:فضای رسانه ملی کاملا حسینی بود

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: در این ایام هرگاه به رسانه رجوع کردیم فضا کاملا حسینی بود.
 
آیت الله علما در خصوص نقش رسانه در پوشش برنامه های عزاداری سرور و سالار شهیدان افزود: سرعت عمل رسانه در پوشش برنامه های عزاداری در مناطق مختلف کشور بالا بود و زوایای این واقعه بزرگ تاریخ اسلام را به خوبی روشنگری کرد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به مدیریت و طراحی بسیار خوب برنامه های صدا و سیما با موضوع عزاداری سیدالشهداء افزود: تحلیلگران مباحث دینی با توان بالا در رسانه ظاهر شدند و شان امام حسین(ع) به خوبی حفظ شد.

وی از نقش رسانه ملی و استانی در محرم امسال قدردانی کرد.

قدردانی نماینده ولی فقیه و استاندار مازندران از رسانه ملی

نماینده ولی فقیه در مازندران عملکرد شبکه های رادیویی و تلویزیونی سراسری و استانی را در ایام سوگواری محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی هوشمندانه خواند.
 
آیت الله طبرسی در پیامی گفت: تدبیر درست مدیران رسانه ملی و شبکه استانی با رویکردهای قابل استناد به قیام کربلا و پیمایش میدانی و پردازش محتوایی به این واقعه ، تاثیرگذار بوده و این رسانه عملا ضمن خرافه زدایی از این واقعه تاریخی و تاریخ ساز، همه همت خویش را صرف معرفی حقیقت آن کرده است.

وی تصریح کرد: با پیوند رسانه ای شور و شعور مظلومیت کربلا به نمایش گذاشته شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: خوشبختانه رسانه ملی و استانی با ارتباط های مستقیم با اماکن مقدس کربلای معلی و گسترش پوشش مراسم روضه خوانی و عزاداری مناطق مختلف استان مازندران، ابعاد محوری و اساسی قیام عاشورا شامل ولایتمداری ، بصیرت و فداکاری را به افکار عمومی انتقاد داد که این مهم در متن انقلاب اسلامی و جریانات آینده قابل ملاحظه خواهد بود.

آیت الله طبرسی استفاده از کارشناسان مذهبی و استادان متعهد دانشگاه ها را برای معرفی این نهضت عظیم قابل ستایش دانست و افزود: این جانب لازم می دانم از زحمات آقای ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما و مدیران ، کارشناسان ، گزارشگران و همه فعالان رسانه ملی به ویژه رسانه استانی شبکه تبرستان سپاسگزاری کنم.

استاندار مازندران نیز رسانه ملی را از مؤلفه های تاثیرگذار در اشاعه فرهنگ غنی عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) دانست.

طاهایی با اشاره به نقش گسترده رسانه ملی در ترویج معارف اهل بیت پیامبر(ص) گفت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آئین های عزاداری سرور و سالار شهیدان به همت سازمان صداوسیما از محدوده مساجد و حسینیه ها خارج شده و انعکاس و چشم گیر ملی و فراملی یافته است.

استاندار مازندران تلاش هنرمندانه شبکه های ملی و استانی را موجب تعمیق فرهنگ عاشورایی دانست و افزود:‌ به سهم خود از زحمات رییس و مدیران محترم رسانه ملی و استانی سپاسگزاری می کنم.

قدردانی استاندار کرمان از رسانه ملی

استاندار کرمان با اشاره به نقش رسانه ملی در فرهنگ سازی گفت : صدا و سیما می تواند دراین زمینه بسیار موثر ایفای نقش کند.
 
نجار با تشکر از برنامه های رسانه ملی ویژه ماه محرم گفت : صدا و سیما با ضبط و پخش سخنرانان توانمند مراسم عزاداری امام حسین (ع) امکان بهره مندی مردم را در دهه اول محرم فرهم ساخت.

وی افزود : پخش فیلم ها برنامه های ویژه از رسانه ملی در این روزها جای تقدیر دارد.

استانداراستان مرکزی:پخش مطلوب برنامه های محرم ازصدا وسیما

استاندار استان مرکزی تنوع برنامه های ایام محرم از صدا و سیما را مطلوب خواند.
 
علی اکبر شعبانی فرد ، امسال پخش برنامه های عزاداری شهرهای مختلف با گویش های مختلف و عزاداری قومیت ها را موجب اعتلای فرهنگ عاشورا و نمایش وحدت مردم در گرامیداشت قیام عاشورا اعلام کرد.

وی افزود: امسال از شبکه های مختلف صدا و سیما برنامه های متنوع تحلیلی از قیام عاشورا پخش شد که این برنامه های بامحتوا توانست فلسفه قیام عاشورا را تبیین کند.

نماینده مردم شهر های اراک ، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی برنامه های محرم رسانه ملی در ترویج فرهنگ عاشورا را مطلوب ارزیابی کرد.

رجایی افزود : رسانه ملی با اجرای برنامه های سوگواری و استفاده از کارشناسان مذهبی به خوبی فلسفه قیام سید و سالار شهیدان را تبیین کرد .

لطفی نماینده مردم شهرهای  اراک ، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت : برنامه های محرم صدا و سیما نسبت به سالهای گذشته ارتقاء یافته است .

وی افزود : پوشش عزاداری مردم و ترویج بیش از پیش فرهنگ عاشورایی در جامعه موثر بوده است .

مهمان نواز : رسانه ملی به طور شایسته فلسفه قیام امام حسین (ع) را به تصویر کشید

امام جمعه بجنورد  با تقدیر ازتلاش های رسانه ملی در به تصویر کشیدن شور عاشورایی مردم گفت : صداوسیما محرم امسال به طور شایسته فلسفه قیام امام حسین (ع) را مطرح کرد .
 
آیت الله مهمان نواز با اشاره به نقش مهم رسانه ملی در کم کردن توجه عزاداران به خرافات و موارد موهن وارد شده در عزاداریها عنوان کرد ‌و محوریت برنامه های رسانه ملی در محرم امسال  توجه دادن مردم به فلسفه نهضت و قیام امام حسین (ع) واهداف مقدس این قیام دانست

امام جمعه بجنورد از به تصویر کشیدن عزاداری مردم کشور و حتی سایر کشورها که برای اولین بار دراین حجم و گستردگی در صداوسیما پرداخته شد تشکر کرد .

استاندار خراسان شمالی نیزگفت : صداو سیما به ویژه شبکه استانی درایام محرم وظیفه خود ر به خوبی انجام داد

مهندس شفقت افزود: پوشش مناسب اخبارائمه جمعه و عزاداریهای عموم مردم کارنامه مثبتی از خود برجای گذاشت .

وی تصریح کرد : گزارش های که از آیین ها و رسم و رسوم مردم نقاط مختلف استان پخش شد خود درجهت زنده نگهداشتن این آیین ها بسیارتاثیر گذار بود.

قدردانی نماینده ولی فقیه و استاندارسمنان از عملکرد رسانه ملی

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ، استاندار و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی امروز در پیام های جداگانه ای از عملکرد مثبت صدا و سیما در انعکاس مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان قدردانی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان در قسمتی از پیام خود آورده است: بحمدالله عملکرد صدا و سیما امسال قابل قدردانی است.

وی افزود : ان شاء الله تلاش همکاران ، هم در شبکه های سراسری و هم شبکه استانی صدا و سیما موردنظر حضرت اباعبدالله قرار بگیرد.

دربخشی از پیام رهی، استاندار سمنان هم آمده است: پخش مستقیم عزاداری های مردم در نقاط مختلف کشور از شبکه های سراسری، نشان دهنده توان فنی و حرفه ای دست اندرکاران رسانه ملی است.

وی افزود: همین موضوع عامل ترویج فرهنگ عزاداری دسته جمعی باشکوه مردمی شد.

کواکبیان نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی هم در پیام خود اقدام انقلابی و دینی صدا و سیمای مرکز سمنان را در انعکاس عزاداری مردم در ماه محرم ستود و آن را نشان دهنده عرق دینی و مذهبی مسئولان و دست اندرکاران این شبکه دانست.

جلالی نماینده مردم شاهرود نیز از مسئولان و دست اندرکاران صدا و سیما بخاطر پخش مستقیم مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) از سراسر کشور قدردانی کرد.

حجت الاسلام ملک محمدی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی هم با تشکر از صدا و سیما به خصوص مرکز سمنان در انعکاس آیین عزاداری 11 محرم دامغان از شبکه های سراسری، این موضوع را نشان دهنده افزایش توان فنی صدا و سیمای مرکز سمنان در برقراری ارتباط مستقیم با شبکه های سراسری دانست.

نظر نمایندگان خراسان رضوی درباره عملکرد رسانه ملی در ماه محرم

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت : بهره گیری  رسانه ملی از شخصیتهای برجسته و دانشمند در برنامه های سخنرانی و میزگردها در بیان واقعه تاریخی عاشورا بسیار مناسب و موثر بود.
 
رضایی با تقدیر از پخش مراسم شیرخوارگاه حسینی  افزود : بازخورد سریالها در میان جوانها در جلسات مذهبی و افراد مرتبط هم ان بود که فضای کربلا و عاشورا را منتقل کرد.

دهقان نماینده مردم چناران و طرقبه نیز با قدردانی از برنامه های رسانه ملی در دهه اول محرم گفت : پخش سخنرانی ها و عزاداریها و میزگردها بسیار خوب و روشنگرانه بود .

همچنین عفت شریعتی نماینده مردم مشهد و کلات گفت : الحق و الانصاف برنامه های امسال رسانه ملی غنی تر و پربارتر از سالهای گذشته بود .

وی افزود : نگرش هدفمند معرفتی برای تهیه برنامه های ویژه محرم در رسانه ملی مشهود بود.

آیت الله قربانی : برنامه ریزی عمیق رسانه ملی برای تبیین فرهنگ عاشورایی

نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت  با بیان اینکه برنامه های رسانه ای ملی ماه محرم امسال ازغنای بیشتری نسبت به سالهای گذشته برخورداربوده است گفت : از رییس رسانه ملی  برای برنامه ریزی های جدی و عمیق صداو سیمایی جمهوری اسلامی  ایران برای تبیین فرهنگ عاشورایی قدردانی کرد
 
آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه وامام جمعه رشت  برنامه سازیهای صداوسیما در خصوص تشریح اهداف قیام امام حسین به ویژه امر به معروف ونهی از منکر ونمایش گسترده و همه جانبه عزاداریهای خالصانه مردم ولایتمدارایران اسلامی وگسترش فرهنگ حسینی را بسیار موثر و قابل قدردانی توصیف کرد .

سعادتی  استاندار گیلان نیز با بیان اینکه رسانه ملی برای به نمایش در آوردن عشق و ارادات ایرانیان و شیعیان جهان به مظلوم دشت کربلا  مایه مباهات نظام جمهور اسلامی ایران است افزود : برنامه های پر محتوا صداوسیما درتعمیق فرهنگ شیعی وگسترش آموزهای امام حسین (ع) نقش به سزا و موثری دارد

نماینده مردم تالش د رمجلس شورای اسلامی  گفت : تلاش مجدانه صداوسیما برای زدودن خرافات ازآیین های محرم را نشانگر تلاش گسترده رسانه ملی در تببین واقعیت های قیام سروروسالارشهیدان دانست.

محمد یاری افزود : صداوسیما با پخش  برنامه های تاثیرگذار ازشبکه های مختلف داخلی و خارجی  درنشان دادن چهره بر حق شیعه و رفع ابهاماتی که در خصوص این مذهب وجود دارد نقش کلیدی ومهمی ایفا کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان نیز حضور موثر رسانه ملی در انعکاس عزاداریهای  ماه محرم  وپخش برنامه های پر محتوا در خصوص این ماه را در مقابله جدی در برابر جنگ با نرم دشمنان بسیار موثر دانست .

آقازاده برنامه های صداوسیمادر ماه محرم را عاملی برای انسجام ملی و به رخ کشیدن اتحاد ملی وبه رخ کشیدن اتحاد ملت ایران در پاسداشت ازحریم ولایتمداروبصیرت ملی عنوان کرد. 

امام  جمعه موقت رشت تهیه برنامه های مختلف بویژه  برای نسل جوان را نشان  ازمدیریت هوشمند ومطابق بازمان رسانه ملی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین صدیق عربانی  تصریح کرد : گسترده نگری صداوسیما دربیان  حقایق عاشورا و گفتن این حقایق ارزشمند  به زبان هنر واستفاده  از ظرفیت های بزرگترین  رسانه  کشور برای تبیین  آموزه های شیعی را حاکی ازبرنامه ریزی عمیق و هدفمند  صداوسیما دانست .

سپاسگزاری نماینده ولی فقیه واستاندارخراسان جنوبی ازصدا و سیما

حجت الاسلام والمسلمین رضایی نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند با تائید  برنامه های ویژه ایام سوگواری امام حسین(ع) در صدا و سیما گفت: در مجموع برنامه های رسانه ملی در این مورد مثبت و خوب بوده است، بویژه آنکه امسال  از ظرفیت های ائمه جمعه و حضور مردم به خوبی در برنامه های صدا و سیما بهره گیری شد.
 
نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند افزود: الحمدالله نماز ظهر عاشورا نیز به خوبی در کشور و استان پوشش داده شد که جای تقدیر دارد .

قهرمان رشید استاندار خراسان جنوبی هم ضمن تشکر از آقای ضرغامی گفت: در مجموع شبکه های مختلف سراسری و استانی صدا و سیما در مقایسه با سال های گذشته درخصوص پوشش مراسم سوگواری سالار شهیدان و برنامه های معرفتی خیلی خوب عمل کردند.

استاندار خراسان جنوبی استفاده از مباحث امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری با موضوع بصیرت و استفاده از مداحان اصیل و صاحب سبک را نیز خیلی خوب و شایسته تحسین دانست و برنامه های  عزاداری ماه محرم در کشورهای دیگر مانند آلمان، انگلیس و نیجر را بسیار جذاب خواند.

قهرمان رشید افزود: الحمدالله شبکه استانی خراسان جنوبی نسبت به گذشته خیلی خوب و با دقت عمل کرد و نوآوری در برنامه ها مشخص بود.

ابراز رضایت شخصیت های استان زنجان

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: عزاداری استان ما نمونه است، هم در ایران که همه ملت در دهه عاشورا عزادار است و هم در جای جای دنیا که شیعیان امیرمومنان عزاداری می کنند.
 
آیت الله واعظی افزود: برای آنها که این صحنه ها را می بینند عزداری استان ما نمونه است و عزاداران این استان نقش معلم را در ادب و عزاداری برای سالار شهیدان داشته اند .

وی درباره عملکرد صداوسیما هم گفت: بحمدالله این توانمندی در صدا و سیمای استان هست که به همه ایران و همه دنیا خدمت و این عزاداری ناب و خالص را به دنیا نمایان کند.

امام جمعه زنجان افزود: یکی از رسالت ها و وظایف سنگینی که داریم این است که صدای امام حسین (ع) را به دنیا برسانیم و این مسئولیتی است که برعهده ماست .

وی با اشاره به مجاهدت های تاریخی امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) گفت: آنها اجازه ندادند حادثه کربلا در کربلا بماند و امروز این رسالت برماست که صدای امام حسین (ع) را به دنیا رسانیم .

آیت الله واعظی افزود: گاهی با عزاداری است که می خواهیم مصیبت رفته بر حسین به دنیا نشان داده شود ، گاهی با خطابه ، تالیف و تشکیل کرسی های نظریه پردازی درباره عاشورا و گاهی هم با مداحی و شعرخوانی مداحان است که اگر نباشند مجالس خاموش است .

وی ادامه داد: خستگی مردم با ریختن اشک از تن به در می شود و کار مداحان بسیار ارزشمند است زیرا بخشی از پیام عاشورا با همین مداحی بیان می شود از همین روست که مقام معظم رهبری به اشعار حساسند و پرمحتوا بودن آنها را می خواهند.

آیت الله واعظی گفت: مداحان ما اشعاری انتخاب می کنند که گوشه هایی از حماسه کربلا را به نمایش بگذارند و توانایی رسانه ملی و شبکه های سراسری است که با پخش اجتماعات حسینی ، صحنه های شکوهمندی را به تصویر کشیدند و چشم جهانیان را خیره کردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: احساس می کنم با توانایی شبکه های سراسری و استانی بود که نحوه عزاداری استان تبدیل به الگو شده و چند سالی است که خیلی جاها از استان ما الگو گرفته اند و اجتماعات عظیم عزاداری تشکیل می دهند.

وی ابراز امیدواری کرد: همه ملت ایران روزی را انتخاب کنند و مثل استان زنجان به خیابان بیایند ، یا حسین بگویند و برای آن حضرت اقامه عزا کنند .

استاندار زنجان هم گفت: به برکت خون شهدا هر سال مراسم هشتم و یازدهم محرم در زنجان با عظمت تر از گذشته برگزار می شود.

رئوفی نژاد افزود: زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است و در دهه اول محرم ، عشق و ارادت به ائمه به ویژه امام حسین (ع) در زنجان موج می زند .

وی گفت: برای نشان دادن این ارادت ، رسانه ملی از چند سال قبل اقدام به پوشش کامل برنامه های عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم کرده و این باعث شده است کار با عظمت زنجانی ها در کشور و حتی در دنیا طرفداران خاص خود را داشته باشد.

رئوفی نژاد افزود: رسانه ملی باعث شده است موج عزاداران و عاشقان امام حسین (ع) و خانم زینب (س) از سایر کشورهای دنیا به زنجان روان شوند و اگر این امکان نبود از طریق نامه یا پیامک حاجت های خود را در میان بگذارند.

وی با تاکید بر این که رسانه ملی به ویژه امسال برای پوشش دسته های عزاداری زنجان اقدامات خوبی داشت ، گفت: زیرنویس های متعدد در شبکه های سراسری و استانی برای اطلاع رسانی پخش شد و اولین بار امسال نزدیک 70 نفر از سازمان صداوسیما برای پوشش هرچه مطلوب تر مراسم به زنجان آمده بودند تا این وحدت عزاداران را به جهانیان نشان دهند.

استاندار زنجان افزود: از زمانی که دسته حسینیه اعظم و زینبیه از شبکه های سراسری پخش می شود سایر استان ها نیز از این عزاداری الگو گرفته اند و تلاش می کنند عزاداری واحدی داشته باشند و این موضوع قابل مشاهده است.

وی گفت: توانمندی سازمان صداوسیما از چند سال قبل در نمایش حضور مردم عزادار مشهود بود ولی امسال با آوردن تجهیزات جدید و مدرن و نیروهای متخصص به قدری آماده پا به میدان گذاشت که تقریبا تمام شبکه های بین المللی که نزدیک به 15 شبکه رادیویی وتلویزیونی بود تا ساعت ها توانستند این مراسم را پخش زنده کنند.

استاندار زنجان افزود: از صدا و سیمای مرکز زنجان جای قدردانی وجود دارد زیرا به ویژه مسئولیت اصلی هماهنگی ها و فعالیت های شبانه روزی با همکارانمان در این مرکز بود و خالصانه و بی ریا به عشق اباعبدالله الحسین (ع) تصمیم داشتند این تصاویر برای عاشقان اهل بیت پخش شود.

رئوفی نژاد درباره مداحی ها هم گفت: لازم است زمانی که این عزاداری ها به طور جهانی پخش می شود از نوحه ها و مداحی هایی استفاده کرد که واقعی و منطبق با تاریخ است بنابراین از چند ماه قبل قرار شد  هیات ها و مداحان آموزش داده شوند که نوحه های حماسی و دور از خرافه قرائت کنند تامردم دنیا وکشورمان ازاین شعرهاحماسی لذت ببرند.

نماینده ابهر و خرمدره هم گفت: باید از صدا و سیما تشکر کرد که گام مثبت برداشته و در حرکت فرهنگی مردم نوعی وحدت ایجاد کرده است .

مهدوی افزود: بااین اقدام صدا و سیما جهانیان می بینند که مردم چگونه درباره اعتقادات خود جمع می شوند و موج و شور ایجاد می کنند .

وی گفت: این کار آثار جانبی مثبت هم دارد و باعث می شود دسته های حسینی در مقطعی در یک جا جمع شوند و شعار واحدی بدهند که این جلوه بسیار زیبایی دارد و می تواند نماد وحدت دینی مردم باشد .

مهدوی افزود: همه از اینگونه عزاداری که مردم شهر و منطقه در دسته های عزاداری در یک جا جمع می شوند راضی هستند .

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری تذکر دادند که باید با مداحی های واقعی و دور از خرافه گویی ، حقایق عاشورا و کربلا تصویر کشیده شود و این موضوع باید به تعزیه خوان ها نیز برسد و آنها هم واقعیت ها را نشان دهند.

مهدوی افزود: مداحی ها امسال به سمت حقایق رفته بود و این تاثیرگذاری بیشتری دارد که عزاداری ها منطبق با حقایق عاشورا و کربلا باشد.

وی گفت : آنچه کربلا و عاشورا را زنده نگه داشته ، گفته شدن حقایق بوده است و باید به سمت اشعاری رفت که منطبق با حقایق باشد.

مهدوی به نقش صدا و سیما در بسط و توسعه جهانی فرهنگ عزاداری جمعی زنجان اشاره کرد و افزود: نحوه پوشش عزاداری ها فوق العاده بود ، نمی توان بهتر از این کار را انجام داد ، صدا و سیما در همه جا بود و شور حسینی و عشق به ائمه را به بهترین صورت نشان داد و تصاویر به بهترین شکل برای جهانیان و به منظور گسترش فرهنگ عاشورایی ارائه شد .(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها