دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی در مراسم عاشورای حسینی بر پایداری و تداوم حیات مقاومت تاکید کرد و گفت که دشمن قدرت ما را نادیده می‌گیرد، اما ما در میدان نبرد آنها را غافلگیر خواهیم کرد. به گزارش فارس، سیدحسن نصرالله که دیروز به صورت غیرمنتظره در مراسم مردمی که برای بزرگداشت عاشورای حسینی در الضاحیه در جنوب لبنان برگزار شد، حضور یافته و در سخنان کوتاهی گفت: دوست داشتم برای چند دقیقه هم شده در میان شما باشم.
کد خبر: ۴۴۴۵۶۰

وی افزود: دوست دارم همیشه با شما باشم تا دنیا صدای ما را بشنود و عهد خود را با امام حسین(ع) که در چنین روزی تنها و بی‌کس در برابر 30 هزار نفر ایستاد، تجدید کنیم.

وی گفت: ما به کسانی که برای به وحشت انداختن یا تهدید کردن ما شرط‌بندی کرده‌اند، می‌گوییم که ما پیروان و اصحاب امام حسینی هستیم که ندای هیهات منا الذله را سرداد.

سید حسن نصرالله افزود: در این روز ما عهد و بیعت خود را تجدید می‌کنیم و از شما می‌خواهم منتظر بمانید تا دوباره بازگردم و با شما سخن گویم.

آمریکا در پی ایجاد فتنه مذهبی است

دبیرکل حزب‌الله لبنان سپس طی سخنانی که از طریق ویدئوکنفرانس برای مردم عزادار حسینی در ورزشگاه الرایه در جنوب لبنان پخش می‌شد، تاکید کرد که پس از شکست طرح خاورمیانه جدید آمریکا توسط محور مقاومت از جمله ایران و سوریه، آمریکا سعی دارد این طرح خود را از طریق ایجاد فتنه مذهبی در منطقه احیا کند.

وی اظهار کرد: نباید دشمن و دوست را اشتباه بگیریم، دشمن، دولت آمریکاست و ابزار آن در منطقه نیز اسرائیل است؛ باید توجه داشته باشیم که دولت آمریکا پس از شکست طرح آن درباره خاورمیانه جدید که جنبش‌های مقاومت در منطقه و کشورهای بازدارنده و مقاومت از جمله ایران و سوریه آن را به شکست کشاندند، آمریکا بر آن شد تا طرح خاورمیانه جدید خود را از دروازه فتنه مذهبی و درگیری نژادی و مذهبی احیا کند و ما باید به این مساله بخوبی آگاه باشیم و تاکید می‌کنم که باید از هرگونه اظهارنظر مذهبی پرهیز کنیم زیرا به نفع اسرائیل و آمریکاست و در اینجا بار دیگر بر فتوای امام خامنه‌ای درباره ضرورت حمایت از تمامی نمادها تاکید می‌کنم.

حزب‌الله خاری در گلوی دشمنان است

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به تحولات داخلی سوریه و فشارها علیه این کشور آن را در راستای تسلیم‌شدن در برابر خواست آمریکا و اسرائیل دانست و گفت: تغییر اوضاع در سوریه به نفع اسرائیل است.

نصرالله گفت: موضع ما در برابر حوادث سوریه روشن و آشکار است، ما با اصلاحات همراه و موافق هستیم و در کنار نظامی می‌ایستیم که در کنار مقاومت ایستاد و همراه آن بود و به تمام اصلاحاتی که رهبران سوریه آن را پذیرفته و مردم سوریه خواهان آن بوده‌اند، آری می‌گوییم؛ ولی در سوریه هم‌اکنون هستند کسانی که خواهان صلح و آرامش و استقرار نیستند، ‌بلکه می‌خواهند سوریه را نابود کنند؛ کسانی در سوریه هستند که می‌خواهند شکست خود در عراق را در سوریه جبران کنند و بخوبی می‌دانند تغییر اوضاع در سوریه به سود اسرائیل خواهد بود.

نصرالله اعلام کرد، عجیب این است که برخی از نیروهای سیاسی برای جهانیان از ربوده‌شدگان سوری سخن می‌گویند که اصلا وجود خارجی ندارند، اما در برابر ده‌ها سوری دیگر که به دلیل پرونده شاهدان دروغین کشته شدند، سکوت می‌کنند.

وی افزود: به همین دلیل ما بر لزوم اجرای عدالت و رسیدگی به پرونده شاهدان دروغین تاکید می‌کنیم که خصومت و دشمنی با سوریه را به نهایت رسانده و به خاطر این خصومت و دشمنی آنها ده‌ها شهروند سوری کشته و موجب بحرانی شدن اوضاع در داخل این کشور شدند.

وی افزود: در لبنان، مردم این کشور موفق شدند با پشت سر گذاشتن فتنه‌ها، ظلم‌ها و ستم‌های رواداشته شده به صلح و امنیت داخلی دست یابند، اگرچه ظلم و ستم و افتراها و تهمت‌های بسیاری کماکان وجود دارد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد، هر حادثه‌ای که روی دهد، سخن از حزب‌الله به میان می‌آید و این دلیل بسیار خوبی است که نشان می‌دهد مانع اصلی پیش‌روی آنها حزب‌الله است و حزب چون خاری در گلوی آنهاست که مسوولیت هرآنچه حادث می‌شود و نمی‌شود را متوجه حزب‌الله می‌کنند.وی افزود: در لبنان هستند کسانی که می‌خواهند امور را به سوی برافروختن فتنه‌های داخلی سوق دهند، به همین دلیل ما باید با مسائل با صبر و بردباری برخورد کنیم.

نصرالله تاکید کرد: ما در همین‌جا دعوت به فعالیت و کار دولتی می‌کنیم و بر درست بودن خواسته‌های جناح تغییر و اصلاح تاکید می‌کنیم و از نخست وزیر لبنان می‌خواهیم که به این خواسته‌ها پاسخ گوید.دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به توطئه‌کنندگان علیه مقاومت گفت: حزب‌الله قوی است و روز به روز قوی‌تر می‌شود و خود را به سلاح‌های جدید مجهز می‌کند.

سیدحسن نصرالله در ادامه سخنانش در جمع عزاداران حسینی در ورزشگاه الرای در جنوب لبنان گفت: اما تهدید اساسی همچنان تهدید اسرائیل است و ما اینجا بار دیگر از مثلث حمایت از لبنان در برابر این تهدید یعنی «ارتش، ملت و مقاومت» سخن به میان می‌آوریم و بر آن تاکید می‌کنیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: ما می‌خواهیم پیامی برای تمام کسانی که توطئه می‌کنند یا منتظر تغییرات هستند، بفرستیم که اگر چه پیام جدیدی نیست، اما روشن و شفاف است، این که این مقاومت همچنان پابرجا خواهد ماند و ادامه خواهد یافت و هیچ‌یک از توطئه‌های روانی، سیاسی و تبلیغاتی شما نخواهد توانست بر مقاومت و سلاحش دست یابد و آن را شکست دهد و هر روز بیش از پیش قوی‌تر و قدرتمندتر می‌شویم و بر تعداد و هوادارانمان و تسلیحات و تجهیزات نظامی‌مان افزوده می‌شود و امید و اعتمادمان بیش از پیش افزایش می‌یابد.

مقاومت ریشه در فرهنگ کربلا دارد

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین طی سخنانی در شب عاشورای حسینی به دشمنان مقاومت درباره توطئه علیه سلاح آن هشدار داد و گفت: با خون خود از مقاومت حمایت خواهیم کرد.سیدحسن نصر‌الله به مناسبت شب عاشورا در مجتمع سید الشهدا در ضاحیه در جنوب بیروت طی سخنانی گفت که برخی هستند که نمی‌خواهند از ما دفاع کنند، چون اعتقاد دارند اسرائیل دشمن و خطر نیست، اما کسانی که اسرائیل را دشمن و خطر تلقی می‌کنند، باید از سلاح مقاومت حمایت کنند.نصرالله با اشاره به این‌که مقاومت اسلامی در لبنان که در طول 28 سال گذشته با وجود تمام توطئه‌های و جنگ‌ها همچنان شرافتمندترین پدیده در جهان اسلام است، افزود: این پدیده (مقاومت) ریشه در فرهنگ کربلا و امام حسین(ع) دارد، به همین دلیل هیچ توطئه یا تجاوزی نمی‌تواند بر اراده و عزم مجاهدانش غلبه کند.

انقلاب ایران مهم‌ترین الگوی پیروی از اباعبدالله(ع)

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین با تاکید بر این‌که ادامه دادن راه و سیره امام حسین(ع) احیای اسلام را به همراه دارد ، گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) یکی از مهم‌ترین الگوهای پیروی از راه و روش اباعبدالله(ع) است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید حسن نصرالله در ادامه سلسله سخنرانی‌های خود درباره سیره و روش حضرت امام حسین(ع) که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، خطاب به حاضران که در مزار عباس الموسوی، دبیرکل سابق حزب‌الله لبنان جمع شده بودند، قیام امام خمینی(ره) را یکی از الگوهای قیام امام حسین(ع) در دوران کنونی خواند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها