جزئیات تازه‌ای از هواپیمای جاسوسی آمریکا

هواپیمایی که هنگام احساس خطر منفجر می‌شود

پهپاد جاسوسی آمریکا در صورت بروز خطر و جلوگیری از فاش شدن اطلاعاتش به طور اتوماتیک یا به مرکز کنترل بازگشته و یا منفجر می شود .متخصصان کشورمان توانستند ضمن جلوگیری از بازگشت و انفجار،آنرا سالم به زمین بنشانند.
کد خبر: ۴۴۴۴۸۳

به گزارش فارس،بر اساس تازه ترین اطلاعات به دست آمده ، هواپیمای RQ-170 از مدرنترین پهپادهای ارتش آمریکاست که طراحی آن شبیه به جنگنده بمب افکن های رادار گریز است و از سال 2009 به صورت رسمی  شروع به کار کرده است . این هواپیمای جاسوسی باتوجه به قابلیت های جاسوسی آن صرفا در اختیار سازمان سیا قرار گرفته است.
 
RQ-170 دارای رادارهای فوق پیشرفته با قابلیت کنترل از راه دور است که از آمریکا هم قابل هدایت می‌باشد .این هواپیما موقع برخاستن از باند وزنی بالغ بر3850  کیلوگرم دارد و با هر بار سوختگیری تا 1500 کیلومتر پرواز می کند.

بنابراین گزارش این هواپیما دارای قدرت تصویربرداری با لنزهای پیشرفته  و همچنین قابلیت استراق سمع بالا است. این هواپیما مجهز به دوربین‌ها و سنسورهای بسیار پیشرفته می باشد این سنسورها در هر نقطه ضمن امکان شنود و ضبط مکالمات در گستره وسیع ، امکان تشخیص موادا رادیو اکتیو را نیز دارد.

"جانور قندهار" در صورت بروز خطر و برای جلوگیری از فاش شدن اطلاعاتش بطور اتوماتیک منفجر می‌شود، اما متخصصان کشورمان توانستند با کمترین خسارت این هواپیما را در اختیار بگیرند .

همچنین گفته می شود سازمان جاسوسی سیا برای پیدا کردن محل اختفای اسامه بن لادن نیز از  RQ-170 استفاده کرده است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها