هشدار درباره افزایش ایدز در زندان‌ها

رئیس سازمان زندان‌ها در همایش روز جهانی ایدز گفت: اگر متناسب با افزایش جمعیت کیفری حضور پزشکان و پیراپزشکان بیشتری را در زندان‌ها نداشته باشیم، شاهد وقوع یک فاجعه خواهیم بود. به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی با توجه به ظرفیت محدود زندان‌ها به سیاستگذاران حوزه ایدز هشدار داد: روند شیوع آلودگی به ویروس ایدز برپایه اطلاعات و گزارش‌های پایگاه‌های دیده‌وری وزارت بهداشت، یک و یک دهم درصد در سال88 بوده است. این آمار از بین250 تا 400 نمونه خون گرفته شده است.
کد خبر: ۴۴۴۰۲۲

اسماعیلی در توضیح این موضوع افزود: هر‌ساله یک نوبت در زندان‌ها‌، 250 تا 400 نمونه خون بدون نام و مشخصات شناسنامه‌ای زندانیان و با کدگذاری به آزمایشگاه ارسال ‌می‌شود و درصد شیوع ایدز در زندان‌ها تعیین ‌می‌شود.

به گفته رئیس سازمان زندان‌ها، آمار ایدز در زندان‌ها در حالی نگران‌کننده‌تر ‌می‌شود که تنها 44 درصد زندانیان کشور به دلیل جرایم مرتبط با مواد مخدر زندانی شده‌اند.رئیس سازمان زندان‌ها تاکید کرد: با بررسی مقطعی که در 9 زندان مرکزی کشور انجام شده، 57 درصد از جمعیت ورودی به زندان‌ها در بدو ورود سوء مصرف مواد مخدر دارند؛ حتی در یک زندان بین 75 درصد ورودی‌ها تست اعتیاد مثبت بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها