فدراسیون جانبازان و معلولین خبر داد:

برگزاری نشست خبری رقابت‌های آیواز

نشست خبری در خصوص اعزام کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران به رقابتهای جهانی آیواز، امروز صبح در محل فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۱۳۴۲

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جانبازان و معلولین، در این نشست مسئولین انجمنهای تیراندازی، شنا و دبیر انجمن وزنه برداری به صورت جداگانه در خصوص نحوه اعزام ورزشکاران این رشته ها توضیحاتی ارائه و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

محمد حسین اقبالی، مسئول انجمن شنا جانبازان و معلولین در ابتدای این نشست ضمن ارائه توضیحاتی در مورد شرایط ورزشکاران این رشته اعلام کرد شش شناگر راهی رقابتهای جهانی آیواز می‌شوند و با توجه به نزدیک بودن رکوردها و آمادگی بسیار بالای شرکت کنندگان سایر کشورها، رقابتهای این رشته بسیار دشوار خواهد بود.

ضمن اینکه رشته شنا برای جانبازان و معلولین ، رشته نوپایی است و به زودی شاهد افتخار آفرینی بیشتر شناگران جانباز و معلول خواهیم بود.

وی درادامه ابراز امیدواری کرد که نمایندگان شنای ایران در این رقابتها بتوانند پنج تا شش مدال کسب کنند و هدف اصلی از حضور درمسابقات آیواز را در ابتدای امر کسب سهمیه و سپس کسب مدال دانست.

اولین حضور تیراندازان جانباز ومعلول در رقابتهای جهانی آیواز

دکتر جلیل کوهپایه زاده ،رییس انجمن تیراندازی جانبازان و معلولین در ادامه نشست اعلام کرد: برای اولین بار ورزشکاران جانباز و معلول کشورمان در رشته تیراندازی، در رقابت‌های جهانی آیواز حضور دارند و برای این رقابتها پنج  ورزشکار که سه تن از آنها از بانوان هستند، اعزام خواهند شد.

ضمن اینکه سه نفر از آنها سابقه حضور در رقابتهای پارآسیایی گوانگجو را نیز در کارنامه ی خود دارند.

وی  افزود: در رشته  تیراندازی 12 تیم با 50 ورزشکار حضور خواهند داشت که در هفت ماده گوناگون و با دو سلاح تپانچه و تفنگ بادی ، به رقابت می پردازند.

رییس انجمن تیراندازی جانبازان و معلولین حضور در این رقابتها را به عنوان سفری تدارکاتی برای ورزشکاران به منظور کسب تجربه ، شناخت بهتر حریفان آسیایی برای رویارویی قبل از پارالمپیک و نیز امید به کسب رکوردهایی که مدال آور نیز هستند، ذکر کرد و افزود: مهم ترین هدف ما از حضور در آیواز ثبت رکورد و به دست آوردن چشم اندازی واقع گرایانه از شرایط، برای حضور در پارالمپیک لندن است.

وی افزود با توجه به اینکه مسابقات انتخابی المپیک استرالیا را از دست دادیم حضور در این رقابت‌ها که سهمیه غیر مستقیم پارالمپیک را نیز شامل می شود،  از اهمیت بالایی برخوردار است و  با تمام قوای موجود  در این رقابتها شرکت می کنیم.

با نفرات اصلی در آیواز حاضر می شویم

میرشفیعی دبیر انجمن وزنه برداری در ادامه نشست گفت: 10 ورزشکار برای رقابتهای جهانی آیواز اعزام می شوند که چهار تن از آنان برای  ثبت رنکینگ در اوزان جدید تلاش خواهند کرد.

دبیر انجمن وزنه برداری جانبازان ومعلولین در ادامه ضمن تشریح روند برگزاری اردوها افزود: از ابتدای سال نود تا کنون هشت اردو برگزار شده که تعداد و زمان آن در سال 91 افزایش می یابد.

وی افزود: در رقابتهای جهانی آیواز با نفرات اصلی شرکت می کنیم و لیست نهایی ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک لندن پس ازاین رقابت‌ها و نیز رقابتهای جهانی مالزی که در بهمن ماه برگزار خواهد شد، اعلام می شود و در نهایت شایسته ترین‌ها برای حضور در لندن انتخاب می شوند.

مسابقات آیواز، رقابتی جهانی بین ورزشکاران دارای معلولیت ضایعه نخاعی و قطع عضو است که هر دو سال یکبار با حضور وزشکاران دارای معلولیت از سراسر دنیا برگزار میشود.

کاروان ورزشی ایران با نام "شور محرم" هفتم آذرماه در چهار رشته ورزشی وزنه‌برداری (10 ورزشکار)، شنا (پنج ورزشکار)، تیراندازی (پنج ورزشکار) و دوومیدانی (17 ورزشکار) عازم رقابت‌های جهانی آیواز در شارجه امارات می‌شود در این رقابتها 786 ورزشکار از 46 کشور جهان با هم به رقابت می پردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها