رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت با بیان این که 60 درصد موارد مالاریا در ایران مربوط به دو کشور پاکستان و افغانستان است ، گفت: 75 درصد مالاریای وارداتی از پاکستان به درمان مقاوم است.
کد خبر: ۴۳۹۹۰

محمدمهدی گویا با اشاره به این که آمار ابتلا به بیماری لیشمانیوز احشایی (سالک) در کشور عراق بالاست ، همچنین تصریح کرد: دو مورد از بیماری مشترک انسان و دام «تب دره ریف» طی 2 سال گذشته در کشور عراق گزارش شده ولی هم اکنون هیچ گزارشی مبنی بر وجود بیماری نشده که این امر مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی کشور نیست.
وی تب دره ریف در کشور عراق را به دلیل بار اقتصادی فراوان بسیار نگران کننده خواند. گویا ادامه داد: نوع مالاریای رایج در کشور افغانستان از نوع «فالسیپارم» است که نسبت به ویواکس بسیار خطرناکتر و پرعارضه تر است.
طی تحقیقات سال گذشته 75 درصد مالاریای وارداتی از پاکستان به کشور به درمان فعلی مقاوم و نیازمند رژیم درمانی خاص است که هزینه درمان را 100 برابر می کند.
وی با اشاره به شیوع بیماری انگلی «شیستوزومازیس » در عراق ، ناقل این بیماری را نوعی حلزون خواند که عامل آن در آبهای آلوده یافت می شود.
گویا افزود: عامل این بیماری از طریق پوست وارد بدن و سپس توسط عروق خونی به مثانه منتقل و سبب خونریزی می شود که در صورت جایگزینی طولانی مدت سرطان مثانه را ایجاد می کند در حالی که انگل «شیستوزومیا» به مدت 10سال در ایران ریشه کن شده و ما خواستار دریافت تاییدیه از سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای ریشه کنی بودیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها