از این رقم1400 میلیارد تومان به صنعت و 200 میلیارد تومان به کشاورزی اختصاص یافته است

پرداخت 2000 میلیارد تومان یارانه به بخش تولید و حمل و نقل

سخنگوی ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها از پرداخت حدود 2000 میلیارد تومان یارانه به بخش‌های مختلف تولید و حمل‌و نقل خبر داد. محمدرضا فرزین در گفت‌وگو با فارس افزود: برای کمک به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها،‌ مبلغ 061 میلیارد تومان یارانه حمل و نقل عمومی جهت خرید مینی‌بوس به شهرداری تهران پرداخت شده است. از رده خارج کردن اتوبوس و خودروهای فرسوده و مابه‌التفاوت کمک به سود تسهیلات نیز 200 میلیارد تومان اعتبار به صورت نقدی در اختیار وزارت کشور قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۳۵۸۷۷

وی افزود: همچنین 1400 میلیارد تومان به صنعت پرداخت کردیم و 200میلیارد تومان برای کشاورزی که در مجموع ۱۹۶۰میلیارد تومان به صورت نقدی پرداخت شده است. مجموع این پرداخت‌ها مربوط به سهم ماده 8 قانون هدفمندی یارانه‌ها در سه ماهه پایانی سال 89 است.

وی در پاسخ به این سوال که این مبالغ به چه صورت پرداخت شده است، گفت: این پول نقدی است که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت کرده است. مثلا در بخش کشاورزی 200 میلیارد تومان پرداخت کردیم که بخشی باید به صورت اعتبار انرژی پرداخت شود و بخشی به صورت تسهیلات پرداخت شود.

در بسته کشاورزی برخی بخش‌ها در قالب امتیاز انرژی و بخشی هم به صورت تسهیلات در نظر گرفته شد. پرداخت تسهیلات انرژی برای هر واحد 500 هزار تومان در نظر گرفتیم، اما در بررسی‌هایی که انجام شد متوجه شدیم هیچ کس برای دریافت آن مراجعه نکرده است، زیرا مبلغ کم بود. به همین دلیل جلسه‌ای با حضور مدیرعامل بانک کشاورزی و وزیر کشاورزی تشکیل دادیم و در آن تسهیلات را افزایش دادیم تا کشاورزان برای دریافت مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها