این باند، صاحب یک نمایشگاه خودرو را ربوده و شکنجه کرده بودند

انهدام باند مخوف آدم‌ربایی در شهریار

مردی که در پی اختلاف مالی با یک جوان شهریاری، او را با تهدید سلاح ربوده و در یک سوله حومه شهریار زندانی کرده بود، به همراه همدستانش دستگیر شد. به گزارش «جام‌جم»، رسیدگی به این پرونده 23 شهریور سال‌جاری با شکایت مرد میانسالی مبنی بر ربوده‌شدن پسرش از سوی 3 آدم‌ربا در دستور کار پلیس آگاهی شهریار قرار گرفت.
کد خبر: ۴۳۵۴۶۳

شاکی به پلیس گفت: روز حادثه مردی با پسرم تماس تلفنی گرفت او با عجله از خانه خارج شد و به محل کارش که یک نمایشگاه خودرو بود ، رفت اما دیگر بازنگشت. در پی غیبت طولانی فرزندم با تلفن همراه او تماس گرفتم که خاموش بود. دلواپس او شده و به محل کارش رفتم.

وی اضافه کرد: کارگر پسرم با دیدن من بیان کرد، 3 مرد به زور وارد نمایشگاه خودرو شده و فرزند مرا ربوده‌اند.

در پی این شکایت، تنها شاهد حادثه به پلیس آگاهی احضار و بازجویی شد.

آدم‌رباها مرد جوان را مسلحانه ربودند

با تحقیق از کارگر نمایشگاه معلوم شد، روز حادثه 3 مرد جوان که یکی از آنها سلاح به دست داشته است، به زور وارد نمایشگاه شده و پس از آن که هر دوی آنها را کتک زده‌اند، مرد کارگر را در انباری نمایشگاه خودرو زندانی کرده و کارفرمایش را نیز به همراه خواهرش ربوده اند. با اطلاعات به دست آمده از تنها شاهد حادثه، چهره‌نگاری رایانه‌ای از مردان آدم‌ربا صورت گرفت و جستجوها برای یافتن آنها آغاز شد.

در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، روز بعد از وقوع حادثه زن غریبه‌ای با خانواده شاکی تماس گرفت و با ادعای این که از مخفیگاه فرزند ربوده شده آنها اطلاع دارد، خواستار ملاقات با آنها شد. مرد شاکی با حضور در پلیس آگاهی ماجرای این تماس تلفنی را خبر داد.

به این ترتیب ماموران ضمن آموزش به شاکی از او خواستند در محل ملاقات با زن تماس‌گیرنده که شهرک اداری شهریار بود حاضر شود.

بعد از آن ماموران با هماهنگی قضایی با قاضی فلاح، دادیار شعبه هشتم دادسرای شهریار عازم محل شدند و زن جوانی که قصد نزدیک شدن به شاکی را داشت، دستگیر کردند.

همدستی با آدم‌رباها

زن بازداشت شده با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و گفت: هفته گذشته در یکی از خیابان‌های شهریار با خودروی پسر شاکی تصادف کردم و او قرار بود، خسارت مرا پرداخت کند، اما خبری از او نشد تا این که با خانواده‌اش تماس گرفتم. در مرحله بعدی تحقیقات از این زن معلوم شد، زن دیگری به نام مریم که دوستش است از او خواسته تا با خانواده شاکی تماس بگیرد و ماجرای آدم‌ربایی را به خانواده‌اش خبر دهد و به این وسیله خسارت مالی‌اش را دریافت کند.

با مشخص شدن این موضوع، مریم ـ دوست زن بازداشت شده ـ تحت تعقیب قرار گرفت و چند روز بعد دستگیر شد.

با تحقیق از این زن معلوم شد یکی از دوستان خانوادگی‌اش با مرد ربوده شده اختلاف حساب مالی داشته و با توجه به این‌که او آدرس محل کار جوان ربوده شده را می‌دانسته و چند بار به آنجا رفت‌وآمد کرده، مشخصات را در اختیار فردی به نام مجتبی قرار داده و این فرد نیز اقدام به آدم‌ربایی کرده است. با تحقیق از مریم ـ زن متهم ـ وی با صدور قرار قانونی روانه زندان شد و تحقیقات برای دستگیری همدستان فراری‌اش ادامه پیدا کرد.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت، روزهای پایانی شهریور امسال، خانواده شاکی با پلیس تماس گرفتند و گفتند پسرشان آزاد شده است. به این ترتیب، مرد ربوده شده با حضور در پلیس آگاهی مورد تحقیق قرار گرفت.

شاکی از شکنجه‌گاه ربایندگان گفت

شاکی به پلیس گفت: روز حادثه، فردی در تماس تلفنی از من خواست تا به محل کارم بیایم تا در ملاقات با یکدیگر به اختلاف قدیمی‌مان پایان دهیم. با حضور در نمایشگاه دیدم این فرد به همراه 2 مرد غریبه به آنجا آمده‌اند. او به من فحاشی کرد و خواست سوار خودروی آنها شوم که از این کار صرف‌نظر کردم.

مرد ربوده شده اضافه کرد: در همین موقع، یکی از متهمان که بعد متوجه شدم مجتبی نام دارد، با سلاح مرا تهدید به مرگ کرد.

وی افزود:کارگرم قصد نجات مرا داشت که مهاجمان مانع او شده و در آن محل زندانی‌اش کردند. پس از آن‌که مرا کتک زدند، با خود بردند و یکی از آنها سوار خودرویم شد و پشت سر خودروی آنها حرکت کرد.

فرد ربوده شده ادامه داد: مجتبی مدعی بود با خواهرزاده‌اش تصادف کرده و از محل حادثه متواری شده‌ام. اما وقتی گفتم اشتباه می‌کند، توجهی به حرف‌هایم نکرده و مرا دوباره کتک زد.

و ی توضیح داد:آدم‌رباها مرا به یک سوله واقع در شهرک جعفریه بردند و در آنجا زندانی کردند. 2 مرد مقابل در سوله ایستاده و از محل نگهداری می‌کردند. سرکرده باند آدم‌ربایی ـ مجتبی ـ با لوله بارها مرا کتک زد و همدستانش مرا زیر مشت و لگد قرار دادند.

مرد ربوده شده با اشاره به اسارت چندروزه‌اش در سوله گفت: حمید یکی از آدم‌رباها با دستور سرکرده باند به خانه یکی از اقوام وی رفته و با‌ آوردن یک دوربین فیلمبرداری می‌گفت، می‌خواهد از صحنه‌های کتک زدن و شکنجه شدن من فیلمبرداری کند.

وی اضافه کرد:‌ آدم‌رباها سند خودرو و دیگر مدارکی که درون خودروام بود را به همراه خودرو سرقت کردند. آنها وقتی متوجه شدند 2 زنی که همدستشان هستند، از سوی پلیس دستگیر شده‌اند، بناچار مرا در حاشیه جاده شهریار رها کرده و متواری شدند.

با اطلاعات به دست آمده از مرد نجات‌یافته، پاتوق‌های احتمالی آدم‌رباهای فراری زیرنظر گرفته شد تا این‌که پاتوق یکی از آنها به نام سجاد شناسایی و او روز 13 مهرماه در شهریار دستگیر شد.

این متهم در بازجویی‌های پلیسی مدعی شد، طراح اصلی این آدم‌ربایی مجتبی بوده است.

به این ترتیب دیگر پاتوق‌های سرکرده باند و همدستان فراری‌اش زیرنظر گرفته شد و عاقبت ماموران متوجه شدند آنها درون یک سوله واقع در خادم‌آباد شهریار پنهان شده‌اند.

دستگیری سرکرده باند و 5 زن و مرد معتاد

ماموران 2 روز پیش وارد این محل شدند و سرکرده باند آدم‌ربایی را که یک دزد سابقه‌دار بود، به همراه 3 زن و 3 مرد که مواد مخدر مصرف می‌کردند، دستگیر کردند.

سردار علیرضا اکبرشاهی، فرمانده انتظامی استان البرز در این رابطه گفت:‌ با دستگیری متهمان، آنها با قرار قانونی از سوی قاضی فلاح، دادیار شعبه هشتم دادسرای شهریار در اختیار ماموران اداره جنایی پلیس آگاهی شهریار قرار گرفتند تا در تحقیقات بعدی از متهمان، راز دیگر جرایم آنها فاش شود. این در حالی است که جستجو برای دستگیری آخرین عضو فراری این باند آدم‌ربایی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها