فرماندار شهرستان بردسکن از آغاز آبرسانی با تانکر به 400 هکتار مزارع زعفران منطقه کوهپایه بردسکن مبنی بر دستور استاندار خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۴۳۴۹۹۸

 محمد عباسپور در بازدید از مزارع زعفران روستای سنگ پیر با اشاره به این که این موضوع باعث خوشحالی کشاورزان زعفرانکار منطقه شده است، تصریح کرد: در پی طرح ابتکاری مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مبنی بر آبرسانی به مزارع زعفران منطقه کوهپایه بردسکن به دلیل بحران بی‌آبی خوشبختانه این طرح مورد عنایت استاندار خراسان رضوی قرار گرفت و با پیگیری‎های انجام شده و مساعدت سازمان جهاد کشاورزی استان و با تاکید استاندار این طرح اجرایی شد.

وی گفت: با توجه به این‌که تمام مزارع زعفران منطقه کوهپایه بردسکن خشک شده بودند و در عطش بی‌آبی به سر می‌برد، با اجرای این طرح زنده شدند و با آبرسانی به این مزارع حیات مجددی ازمحصول زعفران منطقه شد.

حمید حاجی‌نژاد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسکن نیز، به ایسنا گفت: متاسفانه بر اثر خشکسالی شدید سال زراعی 89 ــ 90 اکثر منابع آبی سطحی و قنوات و چشمه‌ها در منطقه کوهپایه بردسکن خشک شد.

وی از خشک شدن بیش از 80 درصد قنوات منطقه کوهپایه بردسکن خبر داد و بیان کرد: با توجه به این‌که تنها درآمد مردم این منطقه محصول زعفران است و محصولات باغی و سردرختی آنها به خاطر بحران بی‌آبی از بین رفته بود، تصمیم گرفتیم که طرح آبرسانی سیار به مزارع زعفران منطقه کوهپایه را اجرا کنیم.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بردسکن گفت:‌ از 630 هکتار مزارع زعفران منطقه کوهپایه بردسکن 400 هکتار آن نیاز مبرم به آب دارد، که به آنها آبرسانی شد.

وی گفت: با آبرسانی به مزارع زعفران، این محصول کشاورزان منطقه کوهپایه بردسکن به گل خواهد نشست و امید است با بارش نزولات آسمانی مزارع زعفران منطقه کوهپایه از بحران بی‌آبی نجات پیدا کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بردسکن افزود: این شهرستان 2650 هکتار مزارع زعفران دارد که 630 هکتار آن در منطقه کوهپایه قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود با مشارکت 15 دستگاه تانکر از دستگاه‌های دولتی و کمک بخش خصوصی طی یک دوره 40 روزه تا پایان آبان‌‌ماه مزارع زعفران روستاهای منطقه کوهپایه شهرستان آبیاری شود.

وی خاطرنشان کرد: با برآوردی که شده است حداقل 400 میلیون تومان اعتبار برای اجرای این طرح نیاز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها