عملیات اعزام حدود صد هزار زائر از امروز شنبه آغاز و تا نهم آبان ماه ادامه دارد
کد خبر: ۴۳۳۴۸۲

اولین گروه از زائران ایرانی برای انجام فریضه حج تمتع صبح امروز 16 مهرماه عازم مکه مکرمه شدند.این گروه از زائران با هشت پرواز از شهرهای تهران، تبریز و کرمان اعزام شدند.

به گزارش مهر، عملیات اعزام حدود صد هزار زائر از امروز آغاز و تا نهم آبان ماه ادامه دارد و زمان بازگشت زائران نیز از روز 20 آبان آغاز و تا 11 آذرماه به طول می انجامد.

زائران در قالب 588 کاروان و 274 پرواز از 17 ایستگاه پروازی به عربستان اعزام می شوند که در مجموع 51 هزار و 196 نفر توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر و 48 هزار و 415 نفر نیز توسط شرکت هواپیمایی ماهان اعزام می‌شوند.

به طور متوسط  روزانه 12 پرواز از شهر‌های مختلف انجام می‌شود که ‌از این تعداد 8 پرواز به مقصد جده و 4 پرواز نیز به مقصد مدینه خواهد بود.

عملیات اعزام زائران ایرانی از طریق 17 ایستگاه پروازی از استانهای مختلف انجام می‌شود و مدت اقامت زائران در مکه و مدینه در مجموع 35 تا 38 روز خواهد بود.
 
درعملیات  حج تمتع سال جاری حدود 37 هزار زائر بالای 60 سال سن و همچنین 7 هزار زائر بالای 80 سال و 50 نفر نیز زائردارای بیش از 100 سال حضور دارند.
 
با ورود زائران حج تمتع به عربستان سعودی فرودگاههای این کشور آماده پذیرش هواپیماهای بیشتری شده اند. دو فرودگاه مدینه منوره و جده، بار بزرگ پذیرش هواپیماهای حجاج  را بر دوش خواهند داشت.
 
علاوه بر دو فرودگاه مذکور، ‌بندرگاه جده بزرگترین بندر عربستان سعودی نیز برای پذیرش حجاج آماده شده است . آفریقایی ها بیشترین تعداد زائرانی را تشکیل می دهند که با کشتی برای حج  به عربستان می روند. علاوه بر اینها ،‌ هزاران زائر نیز از طریق جاده به شهرهای مقدس مشرف خواهند شد که عموما اهالی کشورهای حوزه خلیج فارس و یا خاورمیانه عربی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها