در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک نویسنده و کارگردان آثار نمایشی گفت: مدیران پیش از جشنواره کتاب سال دفاع مقدس باید توجه خود را به نشر آثار معطوف کنند تا ناشران، به ویژه ناشران خصوصی تمایل خود را به انتشار آثار این حوزه از دست ندهند.
منوچهر اکبرلو در گفتوگو با ستاد خبری پانزدهمین جشنواره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس افزود: این جشنواره در این دوره طولانی با فراز و فرودهایی همراه بوده است. به نظرم زمانی این جشنواره پر رونق بوده که به سیاستگذاریهای بازار نشر کتاب توجه لازم شده است.
اکبرلو عنوان داشت: پیشنهادم این است که مانند برخی دورههای مدیریتی انتشار آثار حوزه دفاع مقدس به جز آثار هزینهبر مانند فرهنگنامهها و دایرهالمعارفها، یکسره به بخش خصوصی واگذار شود تا آثار مورد توجه مخاطب این حوزه بتواند برای ناشر بازگشت سرمایه داشته باشد و او را تقویت کند.
وی تصریح کرد: در شکل کنونی ناشر خصوصی حاضر به رقابت با ناشر دولتی در چاپ آثار دفاع مقدس نیست. چون ناشران دولتی خیلی به بازگشت سرمایه فکر نمیکنند. در نتیجه به جلب توجه مخاطب هم بیتوجه هستند.
این مدرس دانشگاه افزود: از همین روست که ناشران وابسته به ارگانهای دولتی تعداد قابل توجهی کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر میکنند که بیتوجه به نیاز و علاقه مخاطبان است.
"در نتیجه ذهنیت خوانندگان را نسبت به آثار حوزه دفاع مقدس خدشهدار میکنند و کلیشههایی را در ذهن مخاطب به نادرستی ایجاد میکنند که مخاطب از مقوله دفاع مقدس ذهنیت چندان مناسبی پیدا نمیکند."
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
رییس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت در گفتگو با جام جم آنلاین:
گفتوگوی «جامجم» با سیده عذرا موسوی، نویسنده کتاب «فصل توتهای سفید»
یک نماینده مجلس:
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»: