وزیرراه و شهرسازی با بیان اینکه تامین منابع مسکن مهر از منابع مختلف دولتی تامین می‌شود، گفت: برای تامین اعتبارات مسکن مهر مشکلی نداریم.
کد خبر: ۴۲۸۸۳۲

علی نیکزاد در گفتگو با مهر درباره منابع اعتباری مسکن مهر، اظهار داشت: برای تامین منابع اعتباری مسکن مهر مشکلی نداریم و تمامی این منابع از سوی دولت تامین می شود.

وی درپاسخ به این پرسش که منابعی که از محل صندوق توسعه ملی برای مسکن مهر در نظر گرفته شده است از دیدگاه مجلس غیرقانونی است؟ بیان کرد: نباید به اینکه منابع از چه محلی تامین می شود پرداخت، زیرا همه منابع مانند صندوق توسعه ملی، صندوق توسعه ذخیره ارزی و بانک مرکزی برای دولت هستند و منابع اعتباری از این طریق تامین می شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اعتبارات مسکن مهر از محلهای مختلفی تامین می شود، گفت: در کشور مشکل پرداخت به مسکن مهر را در هیچ بخشی نداریم و اینکه از کجا آمده، موضوع چندان مهمی نیست.

رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن از اختصاص 3 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای افزایش اعتبارات ساخت مسکن مهر خبر داده و گفته است: این رقم تا پایان شهریورماه سال جاری به 7 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

این تصمیم گیری از آنجایی آغاز شد که انبوه سازان اعلام کردند که برای ساخت مسکن مهر با مشکل مالی روبرو هستند و منابع اعتباری برای ساخت به آنها اختصاص نیافته است؛ به همین جهت دولت تصمیم گرفت تا از محل این صندوق، اعتبارات مسکن مهر را تامین کند.

اما همین امر اعتراضات زیادی را در میان محافل کارشناسی و غیردولتی به خصوص مجلس را به دنبال داشته است. آنها معتقدند: در صندوق توسعه ملی اعطای تسهیلات فقط به صورت ارزی است و سرمایه گذاران استفاده کننده از این تسهیلات اجازه تبدیل ارز به ریال در بازار داخلی ندارند؛ از طرفی اعطای تسهیلات برای احداث مسکن مهر که تمامی اقلام ساختمانی و نیازهای آن در بازارهای داخلی تامین می شود و دارای هزینه ارزی نیست مغایر قانون خواهد بود.

همچنین این منابع باید به بخش خصوصی اختصاص یابد اما از آنجایی که بخش زیادی از مسکن مهر برعهده دولت است، بنابراین نباید از محل این منابع اعتباراتی به این بخش اختصاص یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها