معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمانشاه گفت: برای نخستین بار استان کرمانشاه رتبه پنجم صادرات کشور را کسب کرد.
کد خبر: ۴۲۸۷۹۱

به گزارش فارس، عبدالمجید واحدی در جلسه کار‌گروه توسعه صادرات غیر‌نفتی استان افزود: در پنج ماه نخست سال جاری برای نخستین بار استان کرمانشاه رتبه پنجم صادرات‌ را در بین استان‌های کشور کسب کرده است و به این ترتیب از نظر صادرات پس از استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان و تهران قرار گرفته‌‌ایم.

وی تصریح کرد: باید به هر شکل ممکن قانونی برای حفظ و ا‌رتقای این جایگاه تلاش کنیم از جمله با کاهش نرخ خدمات، تسهیل امور و تسریع در انجام کارهای ضروری سبب علاقمند شدن تجار به صادرات از بازارچه‌ها و گمرکات استان کرمانشاه شویم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اضافه کرد: در 3 ماه نخست سال جاری 120 میلیون دلار کالای تولیدی استان به خارج از کشور صادر شده که با توجه به کاهش صادرات در بخش محصولات کشاورزی رقمی مناسب اما ناکافی است.

واحدی کیفیت بسته‌بندی کالاهای صادراتی استان را نا‌مناسب دانست و خاطرنشان کرد: وقتی که در کشور اصلی مقصد صادرات ما یعنی عراق رقیبان بزرگ و سر‌سختی مانند چین، ترکیه و سوریه داریم چاره‌ای نداریم غیر از آنکه با برنامه‌ریزی بهتر، بازاریابی مناسب و بهبود کیفیت قدرت رقابت محصولات صادراتی را افزایش دهیم.

در ادامه این جلسه رفع مشکلات بازارچه‌های شوشمی و شیخ صالح در اسرع وقت مورد تاکید قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها