رئیس انجمن فیزیوتراپی ضمن بیان این مطلب که وزن استاندارد یک کوله‌پشتی باید حداکثر 20 درصد وزن خود فرد باشد، گفت: کوله‌پشتی باید دوبنده انداخته شود و دانش‌آموزان به هیچ‌وجه کوله‌پشتی‌هایشان را بر روی یک دوش خود نیندازند. دکتر اسماعیل ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: دلیل استفاده از کوله‌پشتی این است که شما وزن کتاب‌هایتان را بر ستون فقرات خود منتقل کنید.
کد خبر: ۴۲۸۵۹۶

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با بیان این مطلب که استفاده از کوله‌پشتی خودش قانون دارد، اظهار کرد: دانش‌آموز باید با توجه به وزن خودش کتاب حمل کند.

به گفته وی، وزن استاندارد یک کوله پشتی، حداکثر 20 درصد وزن خود فرد است. به عنوان مثال اگر یک دانش‌آموز20 کیلوگرم وزن داشته باشد، باید حداکثر 4 کیلوگرم کتاب را بر پشتش بگذارد.

ابراهیمی ضمن تاکید بر این که لازم است بندهای کوله‌‌پشتی کاملا روی شانه‌ها قرار گرفته باشد، گفت: کوله‌‌پشتی باید دوبنده انداخته شود و بچه‌ها به هیچ‌وجه کوله‌پشتی‌هایشان را بر روی یک دوش خود نیندازند.

همچنین باید به طور کامل روی ستون فقرات جای بگیرد به‌طوری که نه خیلی به گردن نزدیک باشد و نه خیلی به کمر. وزن کوله‌‌پشتی باید بر مرکز ستون فقرات وارد شود و به چپ و راست متمایل نشود.

رئیس انجمن فیزیوتراپی همچنین توصیه کرد: دانش‌آموز نبایدبرخی از کتاب‌های بسیار سنگین خود را هر روز به مدرسه ببرد بلکه بایدآن را در مدرسه بگذارد یا از آن کتاب 2 جلد داشته باشد، زیرا بچه‌ها در سن رشد هستند و اگر کیفشان سنگین باشد منجر به ناهنجاری ستون فقرات می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها