پزشک طب اسلامی مطرح کرد

دلیل سوزش سردل در ماه رمضان

طرز نشستن و رژیم غذایی در بروز سوزش سردل نقش دارد

10 راهکار موثر برای خلاصی از سوزش سردل

متخصصان گوارش در انگلیس اعلام کرده‌اند که بیش از 6 میلیون نفر در این کشور هر هفته با مشکل سوزش سردل مواجه می‌شوند اما بسیاری از این موارد در واقع قابل پیشگیری هستند و با به کارگیری 10 راهکار ساده می‌توان از این ناراحتی گوارشی جلوگیری کرد.
کد خبر: ۴۲۶۷۹۳

به گزارش ایسنا،این 10 راهکار عبارتند از:

1- از محصولات و نوشیدنی‌های پروبیوتیک استفاده کنید. این محصولات به رشد باکتری‌های مفید در روده‌های شما کمک می‌کند و این باکتری‌ها به نوبه خود عملکرد دستگاه و اعضای گوارشی بدن را بهبود می‌بخشند.

2- بدن را در وضعیت صحیح نگه دارید. شکل نامناسب بدن در حالت نشسته یا ایستاده علائم این مشکل گوارشی را تشدید می‌کند. بنابراین توصیه می‌شود که پشت میز صاف بنشینید و هنگام راه‌ رفتن بدن خود را کشیده نگه دارید به طوری که شانه‌هایتان به عقب کشیده شود و شکم خود را به داخل بکشید. همچنین می‌توانید در کلاس‌های یوگا شرکت کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

3- وعده‌های غذایی منظم و با حجم کم داشته باشید. مدت طولانی گرسنه ماندن یا مصرف حجم زیاد غذا در یک وعده بویژه میان وعده‌های چرب و شیرین، سوزش سردل را تشدید می‌کند.

4- حتما مراقب اندازه دور کمر خود باشید. وزن زیاد، فشار روی ناحیه شکم را افزایش می‌دهد و علائم این ناراحتی را وخیم‌تر می‌کند.

5- مصرف غذاهای چرب و ادویه‌دار مثل سس‌های خامه‌ای، غذاهای سرخ کرده، کیک، بیسکویت، شکلات، پنیر و دسرها را به حداقل برسانید.

6- سیگار را ترک کنید. سیگار بزاق دهان را کاهش می‌دهد، در حالی که بزاق یکی از سدهای دفاعی بدن در برابر آسیب احتمالی است و حاوی مواد شیمیایی خنثی‌کننده اسید است.

7- مصرف غذاهای حاوی فیبر خوراکی مثل میوه‌ها را افزایش دهید تا سیستم گوارشی بدن شما سالم بماند.

8- بی‌تردید ورزش‌ نیز سیستم هاضمه را بهبود می‌بخشد، لذا توصیه می‌شود ‌ هر روز 30 دقیقه تمرینات آرام ایروبیک را انجام دهید.

9- یک دفتر یادداشت روزانه غذایی تهیه و هر بار که دچار علائم سوزش سردل شدید آن را یادداشت کنید. این کار را 2 تا 4 هفته ادامه دهید تا این‌که بتوانید تشخیص دهید کدام یک از مواد غذایی موجب بروز این عارضه در شما می‌شود و کدام خوردنی‌ها برای شما بی‌خطر و سالم است.

10- از مصرف افراطی چای و قهوه پرهیز کنید و آن را به 3 نوبت در روز محدود کنید. در عوض از چای‌های گیاهی و میوه‌ای طبیعی و چای سبز استفاده کنید. نوشابه‌ها و آبمیوه‌های گازدار و حاوی کربنات نیز برای شما مفید نیستند، بنابراین آب و آبمیوه‌های طبیعی را جایگزین آنها کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها