سازمان ملل هشدار داد:

خطر مرگ 750 هزارنفر در سومالی

سازمان ملل متحد هشدار داد: قحطی در سومالی به مناطق بیشتری در این کشور سرایت کرده و به احتمال قوی طی ماه‌های آینده این وضع بدتر خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۶۳۸۱

به گزارش بی بی سی، سازمان ملل اعلام کرد: دهها هزار نفر در آنچه بدترین خشکسالی شرق آفریقا خوانده شده، جان خود را از دست داده‌اند.

میزان سوء تغذیه حاد در منطقه جنوبی "بی" در سومالی به حد قحطی رسیده و سازمان ملل می گوید 750 هزار نفر طی چهار ماه آینده در معرض مرگ هستند.

سازمان‌های امدادرسان نمی توانند به مناطق پرجمعیت که در دست گروه افراطگرای الشباب ، وابسته به القاعده است، دسترسی داشته باشند و این کمک رسانی به مردم قحطی زده را با دشواری مواجه کرده است.

برخی کمک‌های غذایی به این مناطق رسیده اما میزان نیاز به مواد غذایی بسیار بیشتر است.

الشباب که با القاعده مرتبط است، بخش بزرگی از جنوب سومالی را در کنترل خود دارد. این منطقه، بیشترین آسیب ناشی از خشکسالی را متحمل شده است.

سازمان ملل می گوید دوازده میلیون نفر در شرق آفریقا به کمک های فوری غذایی نیاز دارند.

واحد بررسی امنیت غذایی و تغذیه سازمان ملل اعلام کرد: از میان این دوازده میلیون نفر، چهار میلیون نفر در سومالی هستند و اگر کمک های غذایی به سرعت نرسد، 750 هزار نفر طی ماههای آینده در سومالی، جان خود را از دست خواهند داد.

عدم بارش باران باعث شده تا کنیا، اتیوپی، اریتره و اوگاندا نیز با خشکسالی رو به رو شوند.اما وضعیت در سومالی وخیم تر است.

20 سال جنگ داخلی و فقدان حکومت مرکزی قدرتمند در این کشور باعث شده تا اوضاع در سومالی در مقایسه با سایر کشورها بدتر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها