براثر ریزش کوه در دو جاده هراز و چالوس، این دو محور ارتباطی دیروز مسدود بود

باران های سیل آسا در گوشه و کنار کشور

بارش شدید باران علاوه بر جاری شدن سیل در رودبار استان کرمان ، باعث مسدود شدن دو جاده هراز و چالوس در روز گذشته شد. براساس این گزارش، محور هراز در محدوده لاریجان دچار ریزش سنگ از کوه شده است. در محور چالوس نیز ریزش کوه وجود داشته است که با تلاش راهداری جاده چالوس بلافاصله بازگشایی شد.
کد خبر: ۴۲۵۸۴۱

به گفته محسن محمدی‌سیرایی بخشدار آسارای کرج به دلیل افزایش دبی رودخانه، اغلب راه‌های روستایی دچار سیل‌زدگی شده است. وی افزود: بارش مداوم باران در بخش، شرایط را برای خدمات‌رسانی به مردم برخی از روستاهای منطقه بسیار دشوار کرده است.

آواره شدن 55 خانواده رودباری

مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع سیل در منطقه «رودبار» کهنوج در کرمان گفت: وقوع سیل در این منطقه 55 خانوار را آواره کرد.

حمید درخشان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که بارندگی روز یکشنبه سبب وقوع سیل در شهرستان «کهنوج» در استان کرمان شد، افزود: امدادگران در ارزیابی مناطق حادثه‌دیده دریافتند که 2 روستای «مختارآباد» و «آبسردوئیه» بیشترین خسارات ناشی از وقوع سیل را داشته‌اند و در این حادثه 55 خانوار آسیب‌دیده و امدادگران توانستند 275 نفر را از سیل رودبار نجات دهند. وی با بیان این‌که امدادگران اقلام زیستی و غذایی را میان خانوارهای سیل‌زده تقسیم کرده‌اند، یادآور شد: عملیات برای اسکان اضطراری این خانوارها ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نیز اعلام کرد: سیل روز گذشته در منطقه دماوند نیز خسارات مالی بر جای گذاشته و خوشبختانه تلفات جانی نداشت. محمدتقی جاپلقی افزود: بعدازظهر روز یکشنبه، سیل تقریبا متوسطی در منطقه دماوند، شهر آبعلی و تا حدودی شهر آبسرد جاری شد که خسارات کلی آن هنوز اعلام نشده است.

وی گفت: بر اثر جاری شدن سیل بخشی از تاسیسات آب و فاضلاب منطقه آسیب دید و حدود 200 خانوار از آب شهری محروم شدند که عوامل آبفای شهری منطقه شرق تهران تا ساعت 2 بامداد دیروز این مشکل را برطرف کردند.

بر اثر وقوع سیل در فیروزجای بندپی شرقی بابل در روستای سجادرود، بهورز این روستا جانش را از دست داد و جسدش مفقود شد.رحیم شفیع‌تبار 50 ساله، بهورز روستای فیروزجای که بر اثر وقوع سیل در این منطقه قصد کمک به مردم را داشت با نجات یک نفر از دست سیل، خودش در دامان سیل گرفتار شد و جانش را از دست داد. جسد این بهورز در اثر شدت سیل مفقود شده است. مدیریت بحران سیستان و بلوچستان نیز در اطلاعیه‌ای درباره آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد. به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ در این اطلاعیه از فرمانداران شهرهای جنوبی استان خواسته شده است، آمادگی کامل را برای هرگونه حادثه احتمالی داشته باشند. براساس این گزارش تا پایان هفته شرایط جوی برای بیشتر نقاط جنوب و جنوب شرق و برخی نقاط در نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش تندباد پیش‌بینی شده است که این شرایط منجر به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن موقتی مسیل‌ها خواهد شد.رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رودبار از خسارت وارد شدن به 20 هکتار از شالیزارهای این شهرستان در اثر شدت باران خبر داد. تیمور رنگیدن افزود: بارش شدید باران به 20 هکتار از شالیزارهای بخش رحمت‌آباد و بلوکات این شهرستان 10 تا 100 درصد خسارت وارد کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها