نوسانات شدید بازارهای بورس کشورهای عربی در قطر، دبی و عربستان سعودی چشم‌ها را متوجه تغییراتی می‌کنند که به نظر می‌رسد روز دوشنبه 8 اوت در آغاز هفته میلادی بازارهای بزرگ بورس جهان را به لرزه درآورند.
کد خبر: ۴۲۰۶۸۴

به گزارش دویچه وله، پس از کاهش یک رتبه‌ای اعتبار آمریکا توسط آژانس اعتبارسنجی "استاندارد اند پورز" اکنون کارشناسان نگران نوسانات شدید در بازارهای بورس جهان در روز دوشنبه 8 اوت هستند.

آژانس اعتبارسنجی "استاندارد اند پورز"  اعلام کرده است که رتبه اعتباری آمریکا را یک درجه کاهش داده و این اعتبار از AAA به +AA کاهش یافته است.

احتمال کاهش بیشتر اعتبار مالی وجود دارد

جان چمبرز، رئیس "استاندارد اند پورز" در گفت‌و‌گویی با شبکه تلویزیونی "ای بی سی" آمریکا، به شرایط وخیمی که ایالات متحده‌ آمریکا در آن قرار دارد، اشاره کرد و گفت رتبه اعتباری +AA که آژانس به این کشور داده، با نظری منفی نسبت به شرایط مالی کنونی در این کشور همراه است.

او خاطر نشان کرد، اگر طی شش تا 24 ماه آینده موقعیت مالی آمریکا بهبود نیابد، رتبه کنونی اعتبار مالی این کشور نزد "استاندارد اند پورز" باز هم می‌تواند کاهش یابد. چمبرز امکان کاهش بیشتر اعتبار آمریکا را تا حدود 30 درصد تخمین زد.

او امکان تعدیل دیدگاه آژانس اعتباری "استاندارد اند پورز" را نسبت به نظری که اعلام شده منتفی دانست و گفت، آمریکا به مدت زمانی طولانی احتیاج دارد تا بتواند بار دیگر رتبه اعتباری AAA را از آن خود کند.  وی افزود، برای حصول چنین فرصتی ضروری است که قروض دولتی آمریکا تثبیت شود و احزاب این کشور در مورد تنظیم بودجه به توافق نظر برسند.

کوشش‌ها برای انسجام سیاسی

کوشش برای جلوگیری از نوسانات شدید در بازارهای بورس جهان کشورهای صنعتی جهان را به شدت به خود مشغول داشته است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، از محل تعطیلات خود تلفنی به مشورت با نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه، سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر ایتالیا، دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پرداخته است.

خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند که  در این راستا کنفرانسی ویدئویی نیز میان وزرای دارایی هفت کشور صنعتی جهان انجام شد. نمایندگان آلمان، ژاپن، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، کانادا و آمریکا خواستار آنند که این کشورها قبل از بازشدن بازارهای بورس آسیا در روز دوشنبه 8 اوت سیاستی منسجم داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها