رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز به دورکاری روی آورده است. البته دلیل او برای کنترل کشور از راه دور بیماری است که هوگو چاوز را مجبور کرده در کشور کوبا به حکومتداری‌اش بپردازد. او این روزها با مشخص شدن بیماری‌اش مدام در حال رفت‌وآمد به کشور کوباست.در این میان البته چندان به آقای چاوز هم بد نمی‌گذرد چرا که او هفته گذشته مسابقات مرحله نیمه‌نهایی جام کوپا‌آمریکا در آرژانتین که کشورش توانسته بود با شگفتی تا این مرحله پیش آید را با فیدل کاسترو دید. هر چند نتیجه بازی چندان به مذاق این سیاستمداران خوش نیامد و ونزوئلا نتوانست از پس پرو برآید و به مقام سومی این جام برسد.
کد خبر: ۴۱۸۵۱۲

هوگو چاوز در حالی که برای درمان سرطانش در بیمارستانی در کوبا بستری است با استفاده از شبکه توئیتر اداره امور کشورش را از راه دور به دست گرفته است.

چاوز از این شبکه برای قرار گرفتن در جریان روز نیز استفاده می‌کند، برای مثال پنجشنبه گذشته وی با ارسال پیامی اطلاع داد که در حال تماشای بازی ونزوئلا و پاراگوئه است و به رای داور اعتراض دارد. وی در پیام خود آورده بود که همراه فیدل کاسترو در حال تماشای این بازی است و کاسترو نیز با اشتباه بودن رای داور موافق است.‌‌ /‌‌ مهر

لباس پنکه‌ای ساخته شد

در پی آسیب نیروگاه فوکوشیما و با توجه به امکان استفاده محدود از نیروی برق، یک شرکت ژاپنی لباسی را طراحی کرده که دارای 2 پنکه الکتریکی تعبیه شده به‌منظور خنک کردن هواست. نیروگاه آسیب‌دیده «داییچی فوکوشیما» بر اثر سونامی، مردم نواحی شمالی ژاپن را وادار کرده است که مصرف انرژی را تا 15 درصد کاهش دهند.

با توجه به امکان استفاده محدود از نیروی برق، مردم ژاپن به دنبال راه‌های جایگزین برای خنک کردن خود در هوای گرم هستند. / برنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها