در ماه رمضان

تور کویرنوردی در یزد برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد گفت: تورهای کویرنوردی، کوهپیمایی، رصد ستارگان و استفاده از بخش‌های ییلاقی یزد مانند «برف‌خانه طرزجان» گردشگران محدودی را در ایام ماه مبارک رمضان به یزد می‌کشاند.
کد خبر: ۴۱۸۲۷۹

 بهرام رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حضور کم گردشگران در این استان در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد:‌ استان یزد به‌عنوان «دارالعباده» شرایط متفاوتی در این ایام دارد و بیشتر برنامه‌ها و آیین‌های این استان در مساجد و مکان‌های معنوی برگزار می‌شود. به همین دلیل، استان یزد برنامه منسجمی برای جذب گردشگر در ایام ماه مبارک رمضان برای امسال ندارد.

او ادامه داد: با این وجود، در دامنه شیرکوه و روستای هدف گردشگری «طرزجان» برنامه‌های کویرنوردی و کوهپیمایی پس از افطار تا نزدیک سحر توسط گردشگران و برخی افراد بومی یزد برگزار می‌شود. همچنین به‌دلیل خنکی هوا در این منطقه، بیشتر مردم بعد از افطار به منطقه می‌آیند.

وی گفت:‌ با هماهنگی راهنمایان تور‌، هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی کویرنوردی در روستای طرزجان، بخصوص در منطقه «برف‌خانه طرزجان» در شب‌های ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

رضایی رصد ستارگان در کویر را از دیگر برنامه‌های مردم استان یزد و گردشگران محدودی که در این ایام به یزد مسافرت می‌کنند، دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها