در حالی که طی 5 ماه اخیر نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در دو مرحله حدود 30 درصد افزایش یافته است، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از عدم افزایش نرخ کرایه حمل و نقل شهری تا پایان سال 91 خبر داد. به گزارش ایسنا، حمیدرضا ارشادمنش با بیان این‌که وزارت کشور قرار بود در قالب افزایش قانونی و مجاز با تغییر نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی موافقت کند، افزود: بخشی از افزایش قانونی نرخ کرایه‌ها در ابتدای اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها اعمال شد و از تیرماه سال جاری نیز بخش دیگری از این افزایش اعمال شده است.
کد خبر: ۴۱۳۹۶۹

وی با اشاره به ضرورت نظارت و کنترل جدی بر رعایت نرخ‌های تعیین شده از سوی شوراهای شهر گفت: رئیس شورای عالی استان‌ها دراین زمینه تدابیر خوبی اتخاذ کرد و در بخش‌های حومه شهر تهران که در پوشش مدیریت شهری قرار نداشت نیز گشت‌های نظارتی ویژه‌ای برمیزان کرایه‌ها نظارت می‌کند.

ارشاد‌منش با بیان این‌که در آغاز اجرای فاز اول هدفمندسازی یارانه‌ها نرخ اتوبوس و مترو تغییر نکرد، افزود: این در حالی است که نرخ کرایه‌های تاکسی سراسر کشور به‌طور متوسط 15درصد و درکلانشهر به طور متوسط 17 درصد افزایش یافته بود.

وی افزود: بر این اساس در دور دوم افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی بلیت مترو 11 درصد و هر کورس اتوبوس نیز 25 تومان افزایش قیمت داشت.

وی با بیان این‌که برخی ناوگان‌های اتوبوسرانی دولتی در کشور از سال 87 تا کنون هیچ افزایش قیمتی نداشته‌اند که تهران یکی از این شهرها بود، عنوان کرد: بر این اساس با افزایش بلیت اتوبوس به 42 تومان در تهران موافقت شد.

وی با بیان این‌که تاکنون افزایش نرخ کرایه‌ها در چهارشهر کشور اعمال شده است، خاطرنشان کرد: شوراهای40 شهر دیگر نیز پیشنهادات خود را به فرمانداری ارسال کردند و در صورت تصویب نهایی در این شهرها نیز کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی افزایش خواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها