پس از گذشت یک سال از قرارداد 35ماهه فازهای پارس جنوبی، به گفته مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی، پیشرفت این پروژه کم و بیش مطابق برنامه پیش می‌رود. به گزارش ایسنا، علی طاهری مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، در نشستی اولویت کاری خود را میادین مشترک، نفتی و گازی عنوان کرد و افزود: متاسفانه ایران 10 تا 11 سال در بهره‌برداری از پارس جنوبی از کشور قطر عقب است.
کد خبر: ۴۰۹۶۷۹

به گفته‌ وی، دلیل پیشرفت قطر در پارس جنوبی، همکاری شرکت‌های معتبر نفتی همچون شل و توتال با این کشور است.وی با اشاره به واگذاری قسمت‌هایی از پروژه‌های پارس جنوبی (معروف به پروژه‌های 35 ماهه) به این شرکت، گفت: این قرار‌داد محکم و بدون انعطاف است که در صورت تاخیر یک ماهه پیمانکار موظف است 50 میلیون دلار جریمه پرداخت کند. به همین دلیل سعی کرده‌ایم ساختارهای شرکت را چابک کنیم.

به گفته او، در حالی 35 ماه برای تکمیل فازهای پارس جنوبی برای پیمانکاران ایرانی تعیین شد که این زمان برای پیمانکاران خارجی دو برابر بود.وی با بیان این‌که اولویت در پروژه‌های 35 ماهه با زمان است، گفت: این پروژه هم از جهت اقتصادی و هم از جهت سیاسی برای کشور بسیار حائز اهمیت است، چرا که هر روز تاخیر در این پروژه‌ها بیش از 50 میلیون دلار در هر فاز به کشور خسارت وارد می‌کند.او با اشاره به این‌که یک سال از قرار‌داد پروژه‌های پارس جنوبی گذشته است، گفت: بعد از گذشت یک سال، میزان پیشرفت پروژه تا حدودی منطبق بر برنامه اعلام شده است و در صورتی که تامین منابع مالی صورت گیرد، با همین سرعت در ادامه نیز پیش خواهیم رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها