شیخ الاسلامی :

عدم تحقق وعده 2.5 میلیون شغل هم موفقیت است!

وزیر کار و امور اجتماعی ضمن یادآوری اینکه وزارت متبوعش مسئولیت قانونی برای ایجاد اشتغال ندارد، گفت: از آنجایی که ایجاد 2.5 میلیون شغل یک پروژه ملی است، ما نیز تمام ظرفیت خود را برای تحقق آن به میدان آورده‌ایم، ضمن اینکه اگر به این هدف نرسیدیم، به هر میزان که پیش رفتیم، موفقیت به حساب می‌آید.
کد خبر: ۴۰۹۱۱۱

عبدالرضا شیخ الاسلامی در گفتگو با مهر درباره برخی انتقادات مطرح شده مبنی بر غیر واقعی بودن تحقق ایجاد 2.5 میلیون شغل در سال جاری گفت: ایجاد این میزان شغل یک هدف گذاری است و ما همه تلاش خود را برای تحقق آن می کنیم.

وی در پاسخ به بودجه مورد نیاز برای ایجاد 2.5 میلیون شغل و فقدان این میزان اعتبار در لایحه بودجه سال 1390 اظهارداشت:: ما در این زمینه در مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه کردیم ولی باید توجه داشت که همه مشاغل نیاز به سرمایه گذاری ندارد.

وزیر کار تصریح کرد: مشاغل خرد ، مشاغل خانگی ، سرمایه در گردش توسعه بنگاه ها ، رفع موانع کسب و کار ، احیای نظام استاد و شاگردی و اصلاح ضوابط و مقرارات؛ همه ظرفیتهای توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در کشور هستند که نیاز چندانی به منابع مالی ندارند.

شیخ الاسلامی در عین حال گفت: البته منابع مالی هم یکی از بخشهای مهم ایجاد اشتغال در کشور است ولی همه پروژه اشتغالزایی وابسته به منابع مالی نیست.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد این میزان شغل تکلیف قانونی نیست، گفت: ما یک هدف گذاری بزرگی برای خودمان کرده ایم و تمام تلاش خود را برای تحقق این هدف می کنیم، رسیدیم که بهتر و اگر نرسیدیم به هر میزان که پیش رفتیم موفقیت به حساب می‌آید.

وزیر کار برای تحقق ایجاد 2.5 میلیون شغل پایدار خواستار حمایت و کمک همه دست اندر کاران از جمله مجلس شورای اسلامی شد و گفت: ایجاد اشتغال یک کار جمعی بوده و یک دستگاه به تنهایی نمی تواند تولیت همه پروژه را به عهده گیرد.

وی ادامه داد: ما به عنوان وزارت کار مسئولیت قانونی برای ایجاد اشتغال نداریم ولی دلسوزانه از باب اینکه می خواهیم بخشی از مشکلات کشور را حل کنیم ظرفیتهای خود را به میدان آورده ایم و تلاش می کنیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها