آلمان به عنوان اولین تیم راهی دور نهایی یورو 2012 شد

خداحافظی همیشگی رونالدو با فوتبال

رونالدو، ستاره سابق تیم ملی برزیل و تیم‌های آیندهوون، بارسلونا، اینترمیلان و رئال مادرید سه‌شنبه شب و در جریان دیدار تیم ملی کشورش با رومانی برای همیشه از فوتبال کناره‌گیری کرد.
کد خبر: ۴۰۸۶۶۶

رونالدو نازاریا دالیما، بازیکن افسانه‌ای فوتبال برزیل در این بازی که در سائوپائولوی برزیل برگزار شد 2 بار در موقعیت‌های بسیار ایده‌آل گلزنی توپ را به فضای بالای دروازه دوخت، اما همچنان جاذبه رونالدوی محبوب و همیشگی را داشت. تیم ملی برزیل در شرایطی در این دیدار با نتیجه یک بر صفر از سد رومانی گذشت که رونالدو فرصت پیدا کرد 15 دقیقه در زمین حضور پیدا کند. این بازیکن به دلیل مشکل تیروئید دچار اضافه وزن شدیدی شده است در مجموع از سال 93 تا کنون 104 بار با پیراهن برزیل بازی کرده و 67 گل برای این تیم به ثمر رسانده است.

خداحافظی رونالدو مقارن شد با اعلام فهرست نهایی تیم ملی برزیل برای شرکت در رقابت‌های جام ملت‌های آمریکای جنوبی که از 10 تیر در آرژانتین برگزار می‌شود. در فهرست مانو منه‌زس، سرمربی طلایی‌پوشان خبری از کاکا ستاره مصدوم رئال مادرید و همچنین رونالدینیو نیست. خولیو سزار (اینترمیلان) و ویکتور (گرمیو) به عنوان دروازه‌بان، دنی آلوز (بارسلونا)، مایکن (اینترمیلان)، آندره سانتوز (فنرباغچه)، آدریانو (بارسلونا)، دیوید لوئیس (چلسی)، لوسیو (اینترمیلان)، لوئیزائو(بنفیکا) و تیاگو سیلوا (‌میلان) به عنوان مدافعان، ساندرو (تاتنهام)، لوکاس لیوا (لیورپول)، رامیرز (چلسی)، الیاس (آتلتیکو مادرید)، الانو (سانتوز)، لوکاس (سائوپائولو)، جادسون (شاختار دونتسک) و پائولو انریکه گانسو (سانتوز) به عنوان بازیکنان خط میانی و روبینیو (میلان)، ‌نیمار (سانتوز)، فرد (فلومیننزه) و آلکساندر پاتو (‌میلان) به عنوان بازیکنان خط حمله برزیل در کوپا آمه‌ریکا خواهند بود.

صعود آلمان به یورو 2012

سه‌شنبه‌شب نقاط مختلف اروپا شاهد ادامه رقابت‌های مقدماتی یورو 2012 بود و در مهم‌ترین دیدار تیم ملی آلمان در شرایطی که مهمان جمهوری آذربایجان بود با نتیجه 3 بر یک و با گل‌های مسعود اوزیل، ماریو گومز و شورل به پیروزی دست یافت تا به عنوان صدرنشین گروه A به عنوان اولین تیم به یورو 2012 که به میزبانی مشترک لهستان و اکراین برگزار می‌شود صعود کند. در همین چهارچوب و در گروه E سوئد که میزبان فنلاند بودند، با 5 گل صاحب برتری شد تا با 15 امتیاز پشت سر هلند 18 امتیازی قرار گیرد. در حال حاضر و در سایر گروه‌ها ایرلند، ایتالیا، فرانسه، یونان، انگلیس، پرتغال و اسپانیا پیشتازند و بخت نخست گروه‌های خود برای صعود به یورو 2012هستند.

شکست ایتالیا و پیروزی اسپانیا

در ادامه دیدارهای دوستانه فوتبال در نقاط مختلف دنیا نیز ایتالیا در مصاف با شاگردان جیوانی تراپاتونی در جمهوری ایرلند با نتیجه 2 بر صفر تن به شکست داد و در‌سایر دیدارهای مهم این نتایج به ثبت رسید: ونزوئلا صفر ـ اسپانیا 3 ‌‌/‌‌ اتریش 3 ـ لتونی یک‌‌/‌‌ پاراگوئه صفر ـ بولیوی صفر‌‌/‌‌ نروژ یک ـ لیتوانی صفر‌‌/‌‌ کره جنوبی 2 ـ غنا یک‌‌/‌‌ استرالیا صفر ـ صربستان صفر‌‌/‌‌ روسیه صفر ـ کامرون صفر.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها