
البته اگر به سردبیر نشریات این موضوع را بگویید آنها پاسخ میدهند که مردم به این دو تیم علاقه دارند و حرف آنها هم درست است.
چرا که آنها نیاز به مخاطب دارند و مخاطب نیز به این دو تیم علاقهمند است. به همین دلیل است که من میگویم فضای رنگی در فوتبال کشور حاکم است. حجم تبلیغاتی هم که روی این دو تیم انجام میشود، بسیار بیشتر از سایر تیمها ست. به طور مثال اگر فولاد به فینال جام حذفی برود و در مقابل آن پرسپولیس بتواند به فینال برود، طبیعی است که نشریات برای پرسپولیس جایگاه بهتری قائل هستند.
متاسفانه فضای رنگی تبدیل به یک فرهنگ در فوتبال ما شده و برای درست کردن آن باید یک کار ریشهای انجام داد. وقتی موضوعی تا این حد وارد فضای اجتماعی میشود، دیگر پاک کردن آن بسیار سخت است. شما، هم باید برنامهریزی کنید و هم به مرور این موضوع را برطرف کنید، اما من با اطمینان میگویم که بسیاری از مشکلات فوتبال ایران و عقبماندگیهای ما به دلیل همین فضای رنگی است. این که فوتبال ما خیلی پیشرفت نمیکند و تخصصی نمیشود، به همین دلیل است. فضای رنگی یک فضای کاملا تبلیغاتی است و جلوی فضای عادلانه، شایستهسالاری و پیشرفت را در فوتبال میگیرد چون باعث میشود افکار عمومی روی آن تمرکز کنند.
مجید جلالی / کارشناس فوتبال
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد
دکتر محمد اسحاقی، استاد دانشگاه تهران:
محمدرضا مهدوی در گفتوگو با «جامجم»: