31 ورزشگاه ایران نمره لازم را نمی‌گیرند

مسوول هیات اعزامی کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران، از بازدیدهای صورت گرفته از 18 باشگاه لیگ برتر ایران ابراز رضایت کرد، اما در عین حال به نقاط ضعفی اشاره کرد.
کد خبر: ۴۰۶۳۵۴

به گزارش ایسنا، توکواکی سوزوکی امروز در کنفرانس مطبوعاتی خود و در پاسخ به این سوال که چند باشگاه ایرانی توانسته‌اند استانداردهای لازم را کسب کنند و این مساله چقدر در تعیین سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا تاثیرگذار است، گفت: ضمن این‌که از مدیران باشگاه‌ها و مسوولین ورزشگاه‌های ایران تشکر می‌کنم باید بگویم یکی از مهم‌ترین معیارهایی که سهمیه هر کشور در لیگ قهرمانان آسیا را مشخص می‌کند، استاندارد بودن ورزشگاه‌های آن کشور است. در حال حاضر 5 استادیوم در ایران توانسته‌اند نمره A را کسب کنند، ولی باید توجه کنید که هنوز 13 ورزشگاه وجود دارند که نتوانسته‌اند نمره لازم را بگیرند.

همچنین باید بگویم در حال حاضر برای صحبت درباره تعداد سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان فصل آینده زود است و باید تا بهبود شرایط ورزشگاه‌ها صبر کرد.

سوزوکی در پایان درباره روند خصوصی‌سازی باشگاه‌های ایران و به خصوص باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال گفت: یکی از معیارهای اصلی AFC برای حرفه‌ای بودن باشگاه‌ها، خصوصی و تجاری بودن آنهاست.

 تا جایی که من می‌دانم استقلال و پرسپولیس به صورت سهام‌داری اداره می‌شوند، ولی آنچه ما متوجه شدیم این است که سهامدار اصلی این دو باشگاه دولت است.

پس اصل این است که یک ارگان نمی‌تواند در آن واحد سهامدار دو باشگاه باشد، ولی از آنجایی که گفته می‌شود مجمع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با یکدیگر تداخل ندارند و از یکدیگر مجزا هستند کنفدراسیون فوتبال آسیا ایرادی از این دو باشگاه نمی‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها