ادامه افت شاخص کل بورس

شاخص کل بورس امروز 1.7 درصد افت کرد و با کاهشی 442 واحدی به رقم 24 هزار و 600 رسید.
کد خبر: ۴۰۶۰۷۵

به گزارش مهر، در داد و ستدهای امروز بازار سهام 283 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 679 میلیارد و 268 میلیون ریال در 11هزار و 420 نوبت معاملاتی داد و ستد شدند.

شاخص کل در بازار امروز 7/1 درصد افت کرد، این متغیر با کاهشی 442واحدی به رقم 24 هزار و 600 رسید. شاخص 30 شرکت بزرگ 31واحد کاهش یافت و در رقم یک هزار و 548 واحد ثابت ماند. شاخص آزاد شناور نیز با کاهشی 8/1 درصدی به رقم 32 هزار و 75 رسید.
 
همچنین در داد و ستدهای امروز شاخص بازار اول و دوم با کاهشی به ترتیب 436 و 390 واحدی رو به رو شدند. شاخص صنعت نیز با نزولی 314واحدی به 18 هزار و 933 رسید.
 
کارشناسان معتقدند بازار این روزها در حال اصلاح است و با توجه به افت قیمت در روزهای اخیر و رسیدن نرخ ها به کف به زودی روند بازار تغییر و صعودی می شود. در این شرایط پرهیز از رفتارهای هیجانی و احساسی به سهامداران توصیه می شود.
 
فعالان تالار شیشه ای فراموش نکنند که بازارهای مالی همیشه با فراز و فرود مواجه هستند و بهترین رفتار در این بازارها خرید با تحلیل های بنیادی سهام و دوری از هرگونه رفتارهای هیجانی است.
 
با توجه به کاهش قابل توجه قیمت ها تحلیل گران و کارشناسان بازار، خرید سهام را در نرخ های فعلی توصیه می کنند و معتقدند با بازگشت روند بازار سهامدار هرگز نمی توانند در نرخ های جذاب امروز سهامی را تصاحب کنند.
 
بر همین اساس به بازیگران تالار شیشه ای توصیه می شود در شرایط فعلی برای خرید سهام با ارزش و پرپتانسیل به تحقیق و بررسی بپردازند.
 
این در حالی است که صبر، دوری از رفتارهای هیجانی، خریدهای پلکانی با تحلیل و مشاوره مهمترین توصیه های کارشناسان به اهالی بازار سرمایه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها