خانه تاریخی محمودیه در شهرستان لار استان فارس اکنون فقط موریانه‌ها و حشرات موذی را میزبانی می‌کند.
کد خبر: ۴۰۴۶۲۶

خانه تاریخی محمودیه مربوط به دوران قاجاریه و پهلوی اول است. مساحت این خانه 1000 متر و دارای 2 حیاط؛ یکی اندرونی و دیگری حیاط بیرونی است.

این خانه تاریخی در محله قنبرعلی بیگ شهرستان لار واقع است که یکی از محله‌های بسیار قدیمی بوده و در مجاورت آب‌انباری واقع شده است.

خانه تاریخی محمودیه دارای یک بادگیر است که 2 اتاقک را خنک می‌کند و علاوه بر این دارای یک هشتی زیبا با میناکاری است.

یک فعال میراث فرهنگی لار درخصوص این خانه تاریخی با انتقاد از نحوه نگهداری از آن در گفت‌وگو با مهر گفت: این خانه مربوط به قاجاریه و پهلوی است که 10 سال قبل توسط شهرداری لار از مالکان خریداری شد و برای تبدیل به خانه هنرمندان در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفت.

ناصر شهپر افزود: نزدیک به 10 سال است که از تحویل این خانه تاریخی که قرار بود به خانه هنرمندان تبدیل شود به میراث فرهنگی می‌گذرد، اما در سال فقط یک بار در خانه محمودی باز می‌شود.

وی با بیان این که وضعیت بهداشتی این مکان بسیار بد است، اظهار کرد: قرار بود این خانه در اختیار میراث قرار گیرد تا برای برگزاری کلاس‌های صنایع دستی، منبت کاری و... اقدام شود، اما خانه تاریخی محمودیه هم‌اکنون به مکانی برای حشرات موذی و موریانه‌ها تبدیل شده است.

این دوستدار میراث فرهنگی بیان کرد: در این 10 سال نه‌تنها هیچ اقدامی برای برگزاری کلاس‌های نقاشی و صنایع دستی و... انجام نشده بلکه از زمانی که این خانه تاریخی از صاحبان آن خریداری شده این مکان رو به تخریب و نابودی است و جای سوال است که چه دلیلی برای خرید این خانه وجود داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها