سایه خبر

آزادی گروگان های ایرانی توسط ناو دانمارکی

نیروی دریایی سلطنتی دانمارک، پس از درگیری با دزدان دریایی و کشته ‌و زخمی‌شدن ۱۴ نفر از دزدان، ۱۶ گروگان ایرانی را آزاد کرده است. به گزارش پرس تی وی، در پی درگیری و تبادل‌آتش میان نیروهای دریایی سلطنتی دانمارک و ناو مادر دزدان دریایی سومالی در روز یکشنبه گذشته در اقیانوس هند که چندین ساعت به طول انجامید، ۱۶ گروگان ایرانی از بند دزدان دریایی رهایی یافتند.نیروی دریایی دانمارک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، تمامی نیروها و خدمه این ناو به همراه ۱۶ گروگان رهایی یافته ایرانی در صحت کامل به سر می‌برند.
کد خبر: ۴۰۳۸۵۸

مشایی صاحب دانشگاه شد

اسفندیار رحیم مشایی، مجوز تأسیس یک دانشگاه غیرانتفاعی با عنوان دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان را دریافت کرد.

به گزارش فارس، وزارت علوم بتازگی با اعطای مجوز تأسیس دانشگاه غیرانتفاعی در تهران برای اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور موافقت کرده است.این دانشگاه که دانشگاه «جامع بین‌المللی ایرانیان» نام دارد مؤسسه‌ای غیردولتی-غیرانتفاعی بوده و بدون کنکور اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.

دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان یک دانشگاه غیردولتی معرفی شده است که دوره‌های آموزشی آن به صورت حضوری در تهران برگزار خواهد شد.

حمایت چین از ایران

چین روز گذشته اتهامات وارده به ایران و کره شمالی از سوی سازمان ملل مبنی بر تبادل فناوری‌های مربوط به موشک را رد کرد. به گزارش رویترز، از چین به عنوان محلی برای انتقال این تجهیزات یاد شده بود که پکن این موضوع را رد کرده است. سازمان ملل متحد در گزارشی که چند روز قبل منتشر کرده بود، مدعی تبادل فناوری‌های مربوط به ساخت موشک‌های بالستیک میان ایران و کره‌شمالی شده بود.

5 گزینه احتمالی برای سرپرستی وزارت نفت

خبرگزاری فارس با اشاره به طرح موضوع ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو و سرپرستی موقت رئیس‌جمهور، اعلام کرد گمانه‌زنی‌های فراوانی درباره وزارت نفت مطرح است.بر این اساس از میان مدیران فعلی صنعت نفت چند نفر برای تصدی، بیشتر مورد توجه انتخاب‌کنندگان وزرا قرار گرفته‌اند.

بنابراین گزارش از احمد قلعه‌بانی، سیف‌الله جشن‌ساز، جواد اوجی، پرویز فتاح و رستم قاسمی بهعنوان گزینه‌های مطرح برای تصدی سرپرستی وزارت نفت نام برده می‌شود که در این بین شانس قلعهبانی بهدلیل حمایتهای ویژه از جانب دفتر رئیس‌جمهور بیشتر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها