58 متهم که با جعل سند، موتورسیکلت های قاچاق را پلاک می کردند، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند

انهدام بزرگ‌ترین باند فروش موتورسیکلت های قاچاق

اعضای یک باند 58 نفره که با فروش موتورسیکلت‌های قاچاق با مدارک جعلی از مردم کلاهبرداری می‌کردند، از سوی ماموران اداره اطلاعات جنایی پایگاه 9 آگاهی تهران دستگیر شدند. 3 مهره کلیدی باند، موتورسیکلت و قطعات قاچاق را از 3 کشور آسیایی می‌خریدند و با انتقال به کشور، به جای کالای داخلی می‌فروختند.به گزارش «جام‌جم»، چندی پیش ماموران اطلاعات ـ جنایی پایگاه نهم آگاهی تهران از طریق گزارش مردمی، ‌اطلاع یافتند مردی سیگارفروش در مغازه خود موتورسیکلت قاچاق را با مدارک جعلی به فروش می‌رساند.
کد خبر: ۴۰۳۴۰۱

با تشکیل پرونده‌ای در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری، ماموران، تحقیقات خود را با زیر نظر گرفتن مغازه مرد قاچاقچی آغاز و مشاهده کردند، افراد متعددی با ورود به مغازه، موتورسیکلت‌هایی را از صاحب مغازه تحویل می‌گیرند و از آن محل دور می‌شوند.

ماموران با هماهنگی قضایی وارد مغازه سیگارفروشی شدند و در این ارتباط مردی به نام بیژن را دستگیر کردند.

در بازرسی از مغازه یک کیس‌رایانه، لپ‌تاپ، اوراق خام مربوط به یکی از دادسراهای تهران و ده‌ها کارت جعلی موتورسیکلت کشف و ضبط شد.بیژن ـ متهم ـ‌ در بازجویی‌های پلیسی با ادعای این که اموال مکشوفه متعلق به برادرش محمد است،‌ گفت از قاچاق بودن موتورسیکلت‌ها اطلاعی ندارد.در حالی که این متهم با قرار قانونی از سوی بازپرس حسینی در شعبه دوم دادسرای شهر ری در بازداشت به سر می‌برد، ماموران مطلع شدند برادر متهم ـ محمد ـ با تشکیل باندی، به خرید و فروش موتورسیکلت ادامه می‌دهد.

به این ترتیب پاتوق‌های احتمالی آنها زیر نظر گرفته شد تا این‌که چند هفته پیش مخفیگاه محمد، سرکرده فراری باند در یکی از محله‌های جنوبی شهر شناسایی و وی دستگیر شد. در بازرسی از خانه او ده‌ها موتورسیکلت قاچاق و مدارک جعلی مربوط به آنها کشف و ضبط شد.

اعتراف به یک سال فعالیت تبهکارانه

با انتقال متهم به پایگاه 9 آگاهی تهران، وی در بازجویی گفت: از یک سال پیش با تشکیل باندی، کلاهبرداری‌هایم را شروع کردم. من، برادرم و یکی از دوستان مشترکمان با سفر به 3 کشور آسیایی، موتورسیکلت و قطعات آن را می‌خریدیم و با تهیه برگه‌های جعلی مربوط به ترخیص آنها از گمرک، موتورسیکلت‌ها را وارد تهران می‌کردیم. متهم اضافه کرد: با انتقال موتورسیکلت‌ها به چندین انبار، 3 نفر از اعضای باند با مراجعه به مغازه‌های مختلف مشتری جذب می‌کردند. در ادامه چند نفر از اعضای باند با تهیه پلاک‌های جعلی، مدارک مالکیت جعلی و برگه‌هایی که مهر جعلی یکی از دادسراهای تهران روی آن ثبت شده بود، موتورسیکلت‌ها را آماده فروش می‌کردند. خریداران نیز گمان می‌کردند موتورسیکلت‌ها منع قانونی برای تردد در شهر ندارند.

تبانی صاحب 3 دفترخانه با متهمان

متهم ادامه داد: با همدستی صاحبان 3 دفترخانه، فروش موتورسیکلت‌ها را به قیمت 8 تا 13 میلیون تومان با مدارک جعلی ثبت کرده و سندها را به نام خریداران جدید انتقال می‌دادیم.در تحقیق از مرد قاچاقچی معلوم شد او یک مامور راهنمایی و رانندگی و یک کارمند شماره‌گذاری یکی از مراکز پلیس راهنمایی و رانندگی را نیز فریب داده و با وعده پرداخت مبالغ کلان، در دام این باند گرفتار کرده است.

در ادامه مشخص شد سرکرده باند تاکنون با فروش موتورسیکلت‌های قاچاق، مبالغی کلان به دست آورده است. جستجوها برای یافتن دیگر اعضای فراری این باند ادامه داشت تا این‌‌که ماموران 6 مرد دیگر را که یکی از آنها یک جاعل حرفه‌ای بود، دستگیر کردند.در بازرسی از خانه جاعل حرفه‌ای، مهر جعلی یکی از دادسراهای تهران، مهر جعلی راهور ناجا، مرکز شماره‌گذاری خودرو، مهرهای چند مامور عالی‌رتبه نیروی انتظامی، مهر آموزش و پرورش یکی از شهرستان‌های غرب کشور و ده‌ها سند و مدارک جعلی دیگر کشف و ضبط شد.در تحقیق از این متهمان معلوم شد 2 متهم سابقه‌دار دیگر که با اعضای باند همکاری دارند، در گرگان و کازرون زندگی می‌کنند.

دستگیری 2 متهم در گرگان و کازرون

ماموران با نیابت قضایی از سوی بازپرس حسینی، برای دستگیری متهمان عازم این دو شهر شدند و پس از چند روز کنترل محل رفت‌وآمد متهمان، آن دو را دستگیر کردند.

در بازرسی از منازل متهمان چندین دستگاه موتورسیکلت، سند و مدارک و پلاک‌های جعلی کشف و ضبط شد.

یکی از متهمان به پلیس گفت: موتورسیکلت‌های قاچاق را که از محمد ـ سرکرده باند ـ می‌خریدم، در شهرهای شمالی کشور از جمله گرگان، بابل، ساری، رشت و بندرانزلی به فروش می‌رساندم.وی افزود: هر گاه موتورسیکلت‌های فروخته شده از سوی پلیس توقیف می‌شد، برگه‌های قضایی مبنی بر رفع توقیف آنها را جعل و با ارائه به مرکز راهنمایی و رانندگی رفع توقیف کرده و با دریافت مبلغی، دوباره به صاحبانش تحویل می‌دادم. تاکنون به این شیوه از 200 دستگاه موتورسیکلت رفع توقیف کرده‌ام.

در پی این اعتراف، دیگر متهم پرونده نیز در بازجویی اعتراف کرد از چند سال پیش در تهیه پلاک جعلی برای موتورسیکلت‌های قاچاق فعالیت دارد و روز دستگیری‌اش نیز ده‌ها پلاک جعلی را در باغچه خانه مادری‌اش پنهان کرده بود که ماموران آنها را پیدا کردند.در ادامه جستجوها، یک مامور مرکز شماره‌گذاری موتورسیکلت، یک مامور راهور و 3 مغازه‌دار که در خرید و فروش موتورسیکلت‌ها همکاری داشتند و همچنین صاحب 2 دفترخانه در پی عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند.با دستگیری 17 عضو کلیدی این باند و اعتراف آنها به فروش صدها موتورسیکلت قاچاق با مدارک جعلی، جستجوها ادامه یافت و 41 متهم دیگر که با اعضای این باند همکاری داشتند نیز شناسایی و دستگیر شدند.بازپرس حسینی، رئیس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری در این باره به «جام‌جم» گفت: با دستگیری 58 متهم که 17 نفر از آنها از مهره‌های کلیدی این باند هستند، برای آنها قرار قانونی صادر شده و تحقیقات ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها